- 428 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AVM (Cevahir)
..bugün CEVAHİR’e gittik,Mecidiyeköy ilçesinde olduğunu böylece öğrenmiş oluyordum,adını inşa edildiğinden beri duyuyordum fakat gidip görmüşlüğüm olmadı ,bir okul gezisi münasebetiyle böylece görmüş oldum,iç içe ayrı fakat farklı dünyalar,tüketimi kışkırtan ve insanı çimdikleyen göz kamaştırıcı vitrinlerden oyun makinaları ve eğlence mekanlarına kadar,zaten öğrenciler iner inmez binaya girer girmez buharlaştılar,bu çocuk yaşta veya en son 8.sınıf olan yaşlarda buraları ezbere bilmek ve her oyun eğlence olayının merkezinde olmaya başlamak walla çok düşündürücüydü,95 öğrenciden geriye kimse kalmadı kaç katlı bu devasa binanın her katı önüne geçilmez eğlence alış veriş yerleri,önce bir kahvaltı yapalım dedik beş öğretmen en üst kata çıktık , temiz bir yer köşe bulup oturduk,menüye bakmak gibi bir gösterişim hiç olmaz benim arkadaşlar sayfaları çevirip duruyor renk renk fiat fiat kahvaltı çeşitleri,dakikalar geçiyor fikir yok,menü önlerinde oysa ,neyse garson çocuk köy kahvaltısı verelim dedi ben hemen getir gardaş dedim getir benim siparişim köy kahvaltısı,diğer arkadaş benim de öyle olsun dedi,diğeri de ve diğeri de,menü kitapçığı böylece oyalayıcı ve insan aklını karıştırıcı olmaktan öteye geçmemişti çünkü renkli sayfalar ve karmaşık isimler,listeler satranç oynamak gibi akıl tutulması yaşatıyor,neyse köy kahvaltımız her birimizin önüne kondu, harika ve etkileyici ,saymakla bitmeyecek donanımlı tabaklar ve tepsiler cömertçe hazırlanmıştı,sağolsun güzel arkadaşların güzel sohbetleriyle iki saate yakın kalkmak bilmedik iki termos çay bitmişti bizim kahvaltı keyfimiz bitmek bilmiyordu,geziniyoruz,çocuklar bir o yana bir bu yana inip kalkıyorlar bağrış çağrış ve sürekli çığlık eğlence makinaları akıllarını başlarından alıyor hızla giden trenlerden,inip kalkan tuhaf heyecanlar ismini bilmediğim eğlence türleri,çocuklardan kime rastlasam muhteşem diyorlar harika eğleniyoruz diyorlar,arkadaşlar bowling oynamak için salona girdiler ,her biri daha önce bu oyunu oynadıklarından seyretmesi gerçekten güzel ve eğlenceli ,bana da buyur sen de dene dediler evet denedim ama ne mümkün sadece birini devirebildim onca lobidten,ikincisinde ise kenarından geçti ağırca sayılan tuhaf top,arkadaş 120 sayı yaparken ben üç yapmış oluşum konuya ne kadar uzak olduğumu anlatıyor,neyse başka bir eğlence türüne girmedim,ancak israr üzerine 6 boyutlu bir film dediler,ne ki acaba dedim,arkadaşım bunu seyretmelisin muhakkak girmelisin dediler beş dakikalık,hadi bakalım dedim ve koltuğa oturdum kemerimizi bağladık bir de hostes kız gözlük getirdi onuda taktık gözlerimize ve perde kapandı ışıklar söndü film başladı,aman yarabbim,olamaz....evet ya olamaz bu kadar işin içnde olmak bu kadar gerçek bu kadar tam olarak kendini filmde oynamak,ve koltuk rahat durmuyor filmin şiddet ve görselliği ile acaip rol oynuyordu,dayanmam mümkün değil en son irice bir filin iri iki dişinin gözlerime girip saplandığımı hissettim çünkü hızla giden cipin içindeyim ve dev gibi bir fil önüme çıkıyor dişlerini geçiriyor mahvoluyordum,uçurumlar ve dev dalgalar,dağların dar geçitleri arasında vahşi hayvanların saldırıları ve çarpışmalar içinde,korkunç ve dehşet ve gerçek ve inandırıcı...bu yaşa geldim böyle bir şey yaşamadım korkudan ve heyecandan ve hayretten çenem acıdı çığlık ve bağırmaktan...CEVAHİR denen iş ve eğlence merkezi tam para harcama tüketim ve başından ayrılmak istenilmediği cazibe merkezi,oyalayıcı ve aldatıcı ve zaman öldürücü fakat eğlendirici tadında verilen tatlı bir zehir...çocuklar eğlendi ve mutlu oldular ,sevindiler çok,mütevazi ve sade dünyamızın dışındaki bu dünyevi renklilik ve çılgınlık ve sürekli harcamaya tüketmeye endeksli böylesi merkezler ne güzel tatlı yasal meşru bir TUZAK,çocuklarımız ve gençlerimiz için şimdiki anne babalara çok sorumluluk düşüyor yorucu fakat kaçınılmaz bir dikkat ve takip gerek ....
15.01.2015
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.