- 2872 Okunma
- 7 Yorum
- 4 Beğeni
SEVMEK
Sevmek, en bakir olması gereken duygudur.
Çıkla düşler ve düşünceler barındırmalıdır. Ne omza yük ne de yüreğe keder olmalıdır.
Önce temelini güvenle atmalı sonrasında ise beyaz badanası sadakat kokmalıdır. Çatısında umut kuşları kanat çırpmalı, bahçesinde vaatlerin beyaz karanfilleri açmalıdır. Senden öncesi değil, birlikte paylaşılan an ve anlar yad edilmelidir.
Ne göstermelik ne de saklanacak antika gözü ile görülmelidir. Çarşambanın gelişi perşembeden belli olacak kadar net, cumaya ramak kala kadar arınmış ve duruluğu sahici olmalıdır.
Eskilere nispet, yenilere örnek olacak cinsten, mertçe haykırılmalıdır. Arkasında durduğun hayali değil, tuttuğun eli, baktığın gözü ve ahirete dek verilmiş gönül nikahı sözün olmalıdır.
İskelet duygulara etten urba giydiren ve ruh katan olmalıdır. Üryan olan sadece ayan olan düşlerin olmalıdır. Avazında, niyazında ve de fikrinin ince gülü, zikrinde olmalıdır.
Huzurun penceresinden sarkarak, sağlığın masmavi denizinde kucak kucağa yüzmeyi bilmelidir. Gece inen ömre güneş gibi doğmalı, gün ikindilerde yürek yüreğe çay keyfini çıkarmalıdır. İklimlerin soy sürme telaşına, yağmur da ıslanarak, kar da kar topu oynayarak, sarı saçlı Eylül ile halleşmeli, ilkbaharın taptaze kokusuna yürekleri kandırmalı, Temmuz sıcağında ise yanmayı göze alıp, bulgur bulgur terlemeyi bilmeli...
Gözyaşı sevinçten ve saadetten akmalıdır. Yanaklar dupduru gözyaşının tuzunu alnından öpmelidir. Gamzeler tebessüme hibe edilmeli ve söz ağızdan bir kere çıkmalıdır. Yutulan değil tutulan olmalıdır.
Ömrün rüzgarında savurduğu saçları olmalıdır, yaprak dökümü değil. İki ayrı huyun ve insanın, ortak noktada buluştuğu ve çift beden de tek yürek olmayı başarmasıdır. İnişli çıkışlı günlerde paçalarını sıvayıp sıvışan değil, kan ter içinde kalsa da, ( değecekse) kanının son damlasına kadar mücadele eden olmalıdır.
Güven telkin etmelidir. İnandıran olmalıdır. Sadık olduğunu her şekilde ispata hazır olmalıdır. Yalan ve riyadan uzak, en direk söyleyecek kadar cesaret yüklü olmalıdır. Göstermelik veya nispet içeren duyguları içinde barındırmamalıdır. En az ilk günkü kadar heyecanlı, en az mezara kadar omuz omuza giden olmalıdır.
Seviyorum derken ise mühür yerine kalıbını basmalıdır, dilini değil. Bir de ne vicdanını sızlatmalı ne de yüreği...
Kısacası sevmek ADAM gibi olmalıdır.
HÜZÜN ŞAİRİ: N Y
YORUMLAR
deli mavi aşkımızın
ve diğer gerçek aşkların
doğmayan güneşlerinin
ve olmayan kavuşma sabahlarının
tek sebebi
Dünyanın her yanını
dört bilinmeyenli aşk sorunlarını üreten
aşka karşı kuralların tohumunu ektiği
bir çözümsüzlük sarmaşığının
yönetmesi
işte
dünyadaki açlığın savaşların sömürünün
sebebi bu
omuz omuza versek bile
tüm aşıklar
bu dünya böyle gelmiş gider
en güzeli göç günü geldiğinde
Mavi Oriona gitmek
Mavi Orionda
dört bilinmeyenli
çözümsüz aşk problemleri yok
aşka karşı kurallar yok
Mavi Orionu aşıklar yönetiyor
tek anayasa aşk
günahsız piri pak ve temiz
Leyla ile Mecnun bize haber bırakmış
Gül Gülşenim
yarın kısmet olursa onlarla buluşuruz
artık başlasın Mavi Orion
aşk sohbetleri
(BENDEN)
Gözyaşı sevinçten ve saadetten akmalıdır. Yanaklar dupduru gözyaşının tuzunu alnından öpmelidir. Gamzeler tebessüme hibe edilmeli ve söz ağızdan bir kere çıkmalıdır. Yutulan değil tutulan olmalıdır.
YÜREĞİNE SAĞLIK ÜSTAD.....YAZDIKLARIN CESUR BİR YUREK SESİ MUHTEŞEM..TEŞEKKÜRLER.....
hüzün şairi
Basit olan zordur. Kolay olansa güçtür.
Sevgi zordur, aşk güç... aslında güç olan zordur da mı denir; zorla güç veya güçlüy(l)e koşut zor ya da güçlüye sor mu; bilemiyorum?!
Cinsiyet bağlamında ne dişilik, ne de erillik; aslında adamlıktır kişilik...
Göktürkmen tarafından 1/18/2015 9:06:02 PM zamanında düzenlenmiştir.
hüzün şairi
Sevgi sessiz bir çığlıktır onu seven duyar ancak gözden gönüle...Yazınız çok güzel kaleminize yüreğinize sağlık...Saygılarımla...
hüzün şairi
Gerçek seven duyar. Günü kurtarma ve aşkı oyundan ibaret görenler değil. Kattığınız değer adına teşekkür ediyorum. Saygılar.
hüzün şairi
hüzün şairi
Bu kalemin bu yüreğin nefis tavsiyesi harika yön gösterişiydi.Seviyorum diyenlerin bile vayyyy diyecei tonda söylenmiş her hecesi için tebrik ediyorum.@skın sahibine ALLAH'a emanet olun.Selam ve dua ile.
Ayrıca günün seçkileri köşesini hazırlayan gözler görmeli ve asmalı hak ettiği yere bu kalemi. Damlası olmayacak kadar minik olanlar asılırken zaman zaman,görmek yakışır en yukarıda.
( Samim ) tarafından 1/17/2015 12:35:53 PM zamanında düzenlenmiştir.
hüzün şairi
hüzün şairi
çok güzel bir yazıydı kutlarım şairem yüreğinize sağlık sevmenin şekli olmaz sadece sevmek yürekte olmalıdır dilde değil.Saygılar