- 554 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
FRANSA VE TERÖRİZM
Dünyanın her tarafında terör terördür. Esasen güçlü olanların zayıf olanları ezmesi, sindirmesi, bireysel veya toplumsal imha etmesi birer terör eylemidir. Terörizm sadece bir grubun yaptığı eylemler değil, devlet eliyle yapılan toplu veya bireysel öldürmeler de terörizmdir. Dünya tarihinin bununla örnekleri doludur. Allah’ın gönderdiği her peygamber zalim ve diktatör yöneticilere olmuştur. Bu zalim ve kanun tanımaz kişi veya devletler sürekli insanlara zulmetmişlerdir. Nemrud, Firavun ve diğer zalimler birer ciddi güçtüler ve devletleri temsil ediyorlardı. Dünyamız garip hallere girdi maalesef. Zalim kim mazlum kim hep karışır oldu. A.B.D. girdiği her İslam ülkesinde binlerce, yüz binlerce Müslüman katletti. Kimse buna terörist demedi. İsrail yıllardır mazlum Filistin halkına soykırım da bulunup, vatanını, toprağını elinden alıyor kimse buna terörist demiyor. Fransa, Cezayir’de binlerce insan katlederken kimse buna terörist demedi. Bunların bu zulüm ve katliamlarına ses çıkarıp ayaklanmadı… Ama bu zalim ülkelerin bir vatandaşına bir şey olsun dünya ayağa kalkıyor ve kınamalar üst üste geliyor. Yürüyüşler düzenlenip tüm dünya insanları timsah göz yaşları döküyor. İnsanların bu kadar riyakar, bu kadar iki yüzlü ve bu kadar ırkçı olması gösteriyor ki insanlık artık insanlığından çıkıyor… Çünkü her can dokunulmazdır ve can kıymetlidir. Batı’da ölen bir insan nasıl can taşıyor ise Afrika’da, Asya’da ve Ortadoğu’da ölen her can da o nispette candır ve değerlidir…
Şimdi dünya devletlerinin Fransa’ya dökülmesi bir riyakarlığın bir yalakalığın ve bir insan ırkçılığının göstergesidir. Bir tarafta binlerce insanın öldürülmesi görünmez iken diğer tarafta birkaç kişinin öldürülmesi dünyayı ayağa kaldırıyorsa orta da bir problem var demektir. Bir insan olarak elbette ki Fransa’da öldürülen insanlara sevinmedim. Ama o malum derginin yönetici ve çalışan personeli de bir buçuk milyar mensubu bulunan bir İslam dinin peygamberine saygı duymalıydı. Fransa devleti gerçekten demokratik ve insan haklarına saygılı bir devlet olsaydı hemen o malum dergiyi kınar, uyarır belki kapatırdı. Ve Müslümanların bu kadar buğzuna sebep olmazdı. Hem Fransa’nın Cezayir’de atalarını katlettiği mazlum halkının çocuklarının bir gün bu öcü alacağını hesaplamalıydı…
Erdinç Tip
Yazar - Şair
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.