- 1458 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
YORUMLAR
zimané dayiké..
zimané zikmakî..
diller ve renklerin Allah'ın ayetleridir. Allah'ın ayetleri insanlık kadar eski..
selam olsun kardeşime.
Öteki Şair
Teşekkür ederim.
Hoşgeldiniz
Kıymetli Dostum
Nefis tek kelimeyle harika bir yazı ilgiyle okudum
Doğrusu Kürtlerin tarihsel süreciyle ilgili az çok bilgi sahibi bir arkadaşınızım ama yinede açıkçası Kürtlerin kril alfabesiyle kaleme alınmış eserleri olduğunu ilk sizin yazınızdan öğrendim.
Edebi anlamda çok faydalandığım bir yazı çok teşekkür ederim
Ellinize, kaleminize,emeğinize, gönlünüze sağlık
Saygı sevgilerimle
Öteki Şair
Sağlıcakla
Ben bütün edebiyatçıları kıskanırım, cümlesiyle başlamak istiyorum. Çünkü yazan, içindeki duygu ve düşünceleri benimle paylaşan en müthiş insandır benim için. Bu kıskançlık içimde Baki’dir; Fuzuli asla olmamıştır.
Edebiyatçı…
Arada kalmıştı… O içinde yetiştiği dünyanın asırlık zihniyetiyle kanına karışmış olsa da, şeklen henüz çok taze olan kendini bulma arasında Araf’ta bir yerde….
İkisine de aitti. Hem dünyalı hem de kendisiydi. İkisine de ait değildi. Ne dünyalıydı ne de kendisi.
Bütün edebiyatçıların kalemine düşen karakterlerin sayfalara yükledikleri hayatlar,aşklar,sırlar,heyecanlar,savaşlar ve o meydanlarda çarpışanların gözyaşlarına düşen satırlar, bizi dehşete düşürür...Ve bir zamanlar,zamanın ötesinden gelen seslere uzak kalanlar için edebiyatsız geçen günlere bir ah çekeriz.
Ve belkide edebiyatın ölümsüzlüğü,onu satırlarına düşürenler için bir mutluluk,bir ayrılmaz bütün,ve sonsuz bir devinim.
Ve yazarın dilinden düşen, edebiyata konuk olan duygular, belki kapalı bir havada, belki çamurlu bir gölde, belki de acımasız bir diyardan getirdiği her şeyi, estetiğe dönüştürerek, en güzel hediye paketlerinde okuyucusuna sunacaktır.
Bazen biz, bazen kendisi adına ’’gerçeğin güzelliğe kurban verilmesi’’ düşülen yanılgı ya da konuya yandaşlığı bir biçimde bize de kendisine de yaşatır.
Düzmece bir hayatı dünyadan alarak ,edebiyat içinde ,düşler sokağından geçirerek kağıt üzerinde yeniden bir dünya kurarak ;hiç kimsenin olmayan ama herkese ait olan bir dünya yaratarak, içini insanla dolduran edebiyat ,sanatı edebiyat olarak insana ekliyor.
Aldığımız her nefesin bir öyküsü ,bir hikayesi ,bir anısı varken ,yaşayan her bedenin dünyaya bıraktığı iz ,edebiyat ile sonsuz bir yolcu gemisindedir. Her liman onu bekleyenlerle doludur.
Bütün edebiyat eserleri, bütün yazarlar dünyanın ortak malı, kültürüdür. Benim için edebiyatın dili, dini, kültürü asla farklı değildir.Umarım daha çok bilgi, daha çok edebi eserin ortaya çıkması ve dünya ile paylaşılmasına çokça olur.
Saygılar, Sevgiler
Öteki Şair
Edebiyat ile sağlık ile
Hoşgeldiniz