- 546 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Dürüstlük Pahalı Bir Mülktür
Dürüst kelimesinin kökeni Farsça’dır. Farsça drust veya durust "sağ, sağlam, doğru (öz veya kişi), düz, düzgün" demektir. Dilimizdeki karşılığı da "doğru kimse"anlamındadır.Dürüst diye tanımladığımız kişiler ahlaken yüksek,erdemli kişilerdir. Dürüstlük kavramı içtenlik, açıklık, doğruluk, gerçekçilik, güvenilir olmak, kimsenin hakkına el uzatmamak,özü sözü doğru olmak gibi kişilik özelliklerini barındırır. Bu nedenle dürüst kişiler ahlaken doğru kişilerdir.
Herkes dürüst insanlarla,özü sözü doğru kişlerle yaşamak ister. Kaliteli bir yaşam ve toplum istiyorsak önce kendimizden başlamalıyız. Biz dürüst insanlar olmalıyız ki yetiştirdiğimiz çocuklar da dürüst olsun. Bunun temeli çocuklukta atılır. Bir çocuğa yalan söyleme,dürüst ol demek işe yarar.Ancak söylemekten ziyade örnek olmak daha büyük bir anlam taşır. Bir anne baba çocuklarıyla,komşularıyla,diğer insanlarla ilişkisinde açık,içten yalandan uzak,güvenilir,arkadaşlarının,komşularının hakkına saygılıysa,hakketmediği hiç bir şeye el uzatmıyorsa yetiştirdiği çocuklar da anne babaya benzer.İnsan her zaman içinden çıktığı aileyi yansıtır.Anne babanın değer yargıları,hayattaki duruşu,çocuğun içinden çıktığı ailede boy verip şekillenir. Evladınıza bırakacağınız en önemli miras ne araba ne ev, ne de başka bir mirastır. Evladınıza sadece değer kavramları bırakırsınız.
Haksızlık kime yapılırsa yapılsın haklının yanında eğilmeden,bükülmeden durmalı insan.Ancak haksızlıklar,bizi bulunca,hak hukuk kavramları bizim için sadece o zaman geçerli olursa samimiyetten ve dürüstlükten bahsedemeyiz.Dürüstlüğün mihenk taşı vicdandır.Vicdanlı olmak,kendine yapılmasını istemediğin hiç bir şeyi başkasına yapmamaktır.Ancak insanlar bazen vicdanlarını susturmanın bir bahanesini bulurlar. Çıkarlarına uygun düşen,vicdanına ters düşse de bir şekilde vicdanlarını sustururlar.
"İnsanlar tuhaftır! Fena birşey yapmakta olduklarını hissedecek olurlarsa mutlaka en evvel vicdanlarını susturacak bir sebep bulurlar." Der Halit ZiyaUşaklıgil.Dürüst insan her ne şartlarda olursa olsun,çıkarına ters düşse de vicdanının sesini dinler.
Dürüstlük,doğruluk bir yafta, bir etiket gibidir.Üzerinde taşıyan her insan,toplumda mutlaka saygı görür.Ama bazen dostlarına,sevdiklerine çok güvendikleri için aldatıldıkları da olur. "Dünyada dürüst insanı kandırmaktan daha kolay bir şey yoktur."Çünkü herkesi kendi gibi görür.Ama aldanan da kaybeden de onlar değildir. Zaman, her defasında dürüst kişileri haklı çıkarır. Dürüstlüğü enayilik zannedenler asıl aldananlardır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.