- 368 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Düşündüren Sözler-58
*Doğanın düzeni denge üzerine kuruludur. İnsanoğlu doğaya karşı savaş ilan ederek, işte bu dengeyi bozuyor. Fakat doğa bu bozulan dengeden sonra, mutlaka yeni bir denge kuracaktır ve bu da insanoğluna pahalıya mal olacaktır. Doğa kendine karşı yapılan kötülüklerin intikamını er veya geç alır.
*Soğuk yürekli insanların yazı da birdir kışı da… Yani yanındakileri her mevsim üşütürler, hasta ederler!
*Dost, “Neyin var?” diye sormaz; yüzüne bakar ve neyin olduğunu hemen anlar.
*Dik duranı devirmek isteyen çok olur, ama sen gene de dik dur…
*Konduğu ya da yuva yaptığı dalı kıran kuş var mı? Ama ekmek yediği kapıya ihanet eden insan var.
*Bu dünyadan öyle ayrılmalı ki insan, sevenleri “Seyahate çıktı, yakında dönecek.” Diye kendilerini avutsunlar.
*Kendi mutluluğunun işçisi de, ustası da, mimarı da sensin.
*Karanlık düşünceli insanlar eskiden; karanlık şehirlerin, karanlık sokaklarının, karanlık bir köşesindeydiler. Şimdi ise her yerde!
*Hırsızın arkadaşı, çalmasa bile, hırsız muamelesi görür.
*Doğayı kurtararak ona iyilik yapmış olmuyoruz; asıl iyiliği kendimize yapmış oluyoruz.
*Siyaseti çamurlaştıranları, çamur atmada kimse geçemez.
*İnsanlar hangi rejimle yönetilirse yönetilsinler, adalete mutlaka ihtiyaç duyarlar.
*Ne kadar ağır olursa olsun dal, meyvesinden şikâyet etmez; onu bırakmak istemez. Günü geldiğinde daldan ayrılan meyvedir.
(Yakında kitap olarak bastırmayı düşündüğüm Oruç Baba’dan Aforizmalar-2 ön çalışmasından alınmıştır.)
YORUMLAR
"Bu dünyadan öyle ayrılmalı ki insan, sevenleri “Seyahate çıktı, yakında dönecek.” Diye kendilerini avutsunlar." Ömer Faruk Hüsmüllü
Biri, Anam; biri, elini öptüğüm iki şairden biri ustam Hüsnü Mustafa Tomaç...
Anamın ölüm yıldönümü bu akşam.
Sağlık dileğimle Selâm ederim...
kadiryeter Kadir Yeter.
w.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=137982
Ömer Faruk Hüsmüllü
Ömer Faruk Hüsmüllü
Değerli yorumunuz için teşekkür ederim.
Muhterem annenizin mekanı cennet olsun.
Ölüm karşısında aslında pek de söylenecek bir söz bulamıyor insan... Şahsen ben şaşırıp kalıyorum ve o yüzden baş sağlığı dilerken çok zorlanıyorum.
Ustanız şair Hüsnü Mustafa Tomaç'a da Allah rahmet eylesin. Huzur içinde yatsın.
Selam ve sevgiler...
kadiryeter
Bu büyük ikrâmı hak ettim mi?... iki kelime yazmıştım.
Allah, Sizlerin de ölmüşlerine rahmet eylesin... âmîn.
Minnet duydum; Efendim... Vârolun.
kadiryeter Kadir Yeter.
w.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=137982
Ömer Faruk Hüsmüllü -2