Aki Kaurismäki (Yönetmen, Senarist, Yapımcı)
Öteki Sinema…
İnsan bazen çok berbat oluyor, kendini yalnız, üzüntülü hissediyor! Hele de klasik bir tabirle dersek, tutunacak dalın yoksa… Bizim gibilerin tutunacak dalı boş verin tutunacak çalısı bile yoktur. İşte bizim gibiler de bu gerçeğin farkında olduğu için tutunacak kitap, müzik, film ararlar! Öylece oyalanıp gidersin.
Ben de yaşama hevesim tamamen bitmesin diye Roy Andersson ve Aki Kaurismäki filmlerine bakarım. Belki de bu akşam da bir tanesini açıp uzanmalıyım. Anlıyorum sizi, komediye bakış açımız bile farklı. ‘’Laz Vampir Tirakula’’yı veya ne bileyim!.. ‘’Eyvah Eyvah’’ı izleyip gülemiyorum. Belki de bizim gerçekleri komedi şeklinde verdikleri için gülemiyorum, hoşuma gitmiyor.
Bize gene Aki Kaurismäki’nın filmleri kalıyor. Tam komedi olmasa da… ‘’Amerikan Pastası 5’’i on sene önce izlemiştim, geçmişi hatırlamak istemiyorum! Her yaşta izlenecek film ayrı oluyor bence… Geçti bizden ‘’Berlin Kaplanı’’, ‘’Maskeli Beşler’’…
Adı üstte yazan değerli şahsiyetle tanışmam İranlı yönetmen vasıtası ile oldu. İranlı yönetmen Abbas Kiarostami’nin ABD hükümetinin vize vermemesi üzerine filminin gösterimine katılamamasından dolayı İranlı yönetmene destek için festivale katılmaktan vazgeçen Finli ünlü yönetmen, diye devam eden bir haber.
"Bu koşullar altında, festivale katılmaktan vazgeçmek zorunda kaldım, çünkü ABD hükümetinin İranlı bir yönetmene ihtiyacı yoksa Finli bir yönetmene hiç mi hiç gereksinim duymayacağını düşündüm. Üstelik bizde petrol de yok..."
Sinemasever arkadaşlar, bu adamın filmleri seyredilmez de kimin filmleri seyredilir? Ne karizmatik laflar, ne yücelik! Bizde böyle yönetmen çıktı mı, diye sormayacağım.
Allah razı olsun kendisinden geçenlerde kahvekolik bir adamla votkakolik bir adamın seyahatini anlatan filmini seyrettim… Canım çok sıkılıyordu, açar açmaz keyfim yerine geldi. Hem de nasıl! Aslına bakılırsa fazla komik, hatta hiç de komik bir film değildi gene de komik geldi bana. İzledim. Ha-ha-ha! Güldürmedi beni, yine de kafam dağıldı, düzeldim. Beni çok güldüren filmler canımı sıkıyor zaten. Filmin adını söylemeyeceğim. Gerek yok.
Aşırı içiyormuş Aki Abi! Kendisinden de ancak bu beklenirdi.
"Tüm umutlar tükendiğinde, karamsar olmak için bir sebep kalmamıştır." Facebook’ta paylaşılmalı bu lafın…
Geçmişi Olmayan Adam (2002, Komedi)
Umut Limanı (2011,Komedi)
Kibritçi Kız (1990, Komedi, Dram)
Alacakaranlıktaki Işıklar (2006, Suç, Dram)
Leningrad Kovboyları Amerika’ya (1989, Komedi)
Sürüklenen Bulutlar (1996, Komedi)
Ariel (1988, Suç, Dram)
Bir Katil Kiraladım (1990, Dram,Komedi)
Bohem Hayatı (1992, Komedi)
Eşarbına Sahip Çık, Tatyana (1994, Komedi)
Kalamar Birliği (1985, Komedi)
Juha (1999, Komedi, Dram)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.