- 1476 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Canım dedem
2005 haziran ayıydı günğm cok kotu geciyordu nefesım darallıyordu sanki iyi hissemiyordum kendımı aksam telefon caldı arayan babamdı merakla telefonu acan annem aldı haberi dedem hakkın rahmetine kavustu dıyordu bu neydı dha 8 yasındayydım hakkın rahmetıne demek ne dıye anlam verememiştim. kardesim 6 aylıktı annem aglmaktan kardesime bakamıyordu komsumuz cennet teyzem bakmıstı kardesıme annem aglıyor kardesim durmuyor bende köye gidicez diye seviniyordum nerdn bileyim dedemin bir daha geri gelmeyecegini gece 2 gibi işten gelmişti esyalarımız hazırdı ve yolda gıderken banka ya ugramıstık bes paramız yoktu kardesım kucun onun masrafları dedemın ölüm masrafları vardı ama babam hep direndi güçlüydü dimdik ayaktaydı aglıyordu ama gizliyordu bizden ama fark etmiştim agladıgını sonra koye geldık herkes bizimm eve toplanmıstı kapının önünde buyuk bır araba duruyordu tam okuyamamııstım yanına yaklalstım cenaze yıkama aracı bu ne dıye gecirdim içimden biliyordum öldügünü ama ne bileyim cenaze yıkama aracını ıceriye girecektım bi çıglık geldi kadınlar aglıyor babaannem yırtınıyordu aglamaktan dedem nerdeydi diye merak ettim kostum iceriye pat ta yatardı dedem simdi nerde ? diye dusndum içimden kuzenım geldı dedenı son bı kez gor cenaze yıkama aracında dedı .... duusundum dusundum ayakkabıları yoktu dedemın ceketi yoktu sonunda bulmustum sapkasını onuda aldılar elımden göremedim dedemi son kere keske hep gıtseydım o cenaze yıkama aracının içine öppseydım o yanagından sakalı tenime dokunsaydı belki yasardı. dedem kara toprakta ne ceketti kaldı ne ayakkabısı ne sapkası hatıraları var resimlerimiz var unutmadım senı dedem unutmadım hayatımda tek bı erkek tanıdım vve tek bı erkek sevdim o da sensin dedem....... bayramları bır buruk geciyor herkes dedesının elini öperken ben öpemiyorum mezarına da gelmiyorum dedem kalk su mezardan torunların geldi kalk dedem orası soguk üşütüp hasta olursun hele len benim torunlarıma deyişini özledim dedem kedilerin vardı daha dun gıbı hatırladım etrafında toparlanırlardı simdi o kediler bile gelmiyor dedem babaanemle kavga edisinizi özledim sana cay yapmayı özledim dedem cay yapınca bardagı şangır şangır kasıkla dndurmenı özledim dedem esek sıpan senni özledı dedem elbet birgün bende kara topraga girecegim orada bulusucaz dedem sana layık bı torun olamadım okulumda o kadar başarılı degilim dedem üniversiteye gittigimi görmeni isterdim aferin benim kızıma demeni beni öpmeni isteerdim yoksun yıne bır yanım buruk dedem kalk su gel artık su mezardan özledim seni dedem büyüdüm kocaman kız oldum helee len anasına dedıgın kız kocaman oldu okuyorum dedem okuyorum bazen kafam almıyor bazen sacma sapan yerlere gidiyor aklım her genc kızın oldgu gıbı hayallere dalıyorum dedem bazen hayat cok dar geliyor babamla tartısıyoruz sonra dayanamayıp aglıyorum benı bazen uzuyor dedem kalk gelde babama kız dedem babaanemde aglatıyor arada koye gidince bazen keske gelmeseydım dıyoorum dedem ruyalarıma gir de seni bir kere daha göreyım esegını de sattı babaanem senden kalan tek yadigar seydı o da yok babaanem yine sokaklarda geziyor dedem kulagı dusuk gezip duru diye soylenırdın gelde soylen dedem ineklerimiz vardı tuvaletten cıkamamıstım ınekler yuzunden unutmadım dedem orası nasıl dedem raahat mı sigara içiyordun dedem hep hatırlaarım bize ggeldıgın zaman tren yolunda bır arkadasın vardı otrup konusurdunuz hadı dede yemek yiyoruz diye yanına gelirdim koşa koşa .... dedem iliyorum benı ablamdan cok sevmezdın ama ben senı hep sevdım dedem unutmadım dedem..