- 510 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Düşündüren Sözler-57
*Hayatımda üç çeşit insan var: 1-“Olmazsa, olmaz”lar. 2-“Olmazsa, olur”lar. 3-“Olmazsa da olursa da, olur”lar. Birincileri gitmek isteseler de ben bırakmam, ikincilerin gitmesi için elimden geleni yaparım, üçüncülerin gitme ve kalma konuları ile hiç ilgilenmem.
*Bir gönle girmek için çok uğraştığın halde giremediysen üzülme. Belki o gönül, başka bir gönlü içine alamayacak kadar dardır!
*Tutarlı bir dünya görüşüne ve dingin bir ruh haline sahip olmadan felsefe yapılamaz.
*”Karşıma yanlış insan çıktı!” diye dövünüp ağlama boşuna! O çıkmadı, sen onu aradın ve buldun!
*Boş kafayla konuşanlar neden en çok alkışı onlar aldıkları halde, en çabuk unutulanlar olurlar? Çünkü alkışlayanlar da bu işi boş bir kafa ile yapmaktadırlar.
*Aptal ile akıllı arasındaki fark: Aptal sadece kuyuya nasıl ineceğinin hesabını yapar; nasıl çıkacağını hiç düşünmez.
*Hayat oyunu, oynamasını bilmeyene oynar.
*Başarılarının artıp artmadığını anlamanın bir yolu da, seni kıskananların sayısının artıp artmadığına bakmaktır.
*Çare olur diye, bir çaresizden medet umuyor. Bataklığı saplanmış iki kişinin kurtulmak ümidiyle birbirine sarılmaları gibi…
(Yakında kitap olarak bastırmayı düşündüğüm Oruç Baba’dan Aforizmalar-2 ön çalışmasından alınmıştır.)
YORUMLAR
Doğru sözler,selamla hocam.