- 1548 Okunma
- 7 Yorum
- 1 Beğeni
MEN DAKKA DUKKA
Bugün tatil ya!
Ayaklarımı uzatıp yatacaktım… Ta ki, Başbakan’ımızın yarın Fransa’daki "Büyük İnsanlık Yürüyüşü"ne katılacağını öğrenince kadar.
Yatamadım çünkü sinirlerim ayağa kalktı.
Ben diplomasiden anlamam ama sanıyorum ki devletler arasındaki ilişkiler, - tam adı bu mudur bilmiyorum- karşılıklılık esasına dayanan bir anlayışla yürütülür.
Siz hiç; Otuz altı yıldır terörle mücadele edilen ülkemizde onlarca, yüzlerce hatta binlerce asker, polis ve siviller şehit olurken herhangi bir Avrupalı başbakanın Türkiye’ye gelerek bir şehit cenazesine katıldığını gördünüz mü?
Siz hiç; binlerce insanın Uğur Mumcu, Hırant Dink ve sayamadığım bir çok aydınımızın cenaze törenlerinde ayağa kalkarak yürüdüğü, terörü ve teröristi kınadığı eylemlerde hiç Avrupalı bir siyaset adamını gördünüz mü?
Bırakın cenaze törenlerine katılmalarını, Türkiye’deki herhangi bir terör olayını kınadıklarını -yarım ağız yapılanları saymazsak-gördünüz mü?
Televizyonlara bakıyorum, hepsi ağız birliği etmiş gibi Avrupa’daki ve özellikle Fransa’daki insanlıktan bahsediyorlar.
Hanımlar, Beyler! Açın biraz tarih okuyun ve Avrupalının nasıl zengin olduğunu öğrenin.
Ben size özetle söyleyeyim. Amerikan yerlilerini katlederek, onların sahip oldukları zenginliklere el koyarak olmuşlardır.
Avrupalıların, yine nasıl sanayileştiğini öğrenmek için Karl Marks’ın "Kapital"ini okuyun. İnsanları hayvan gibi çalıştırıp nasıl zenginleştiklerini, sanayileştiklerini okuyun. Okuyun ki; İnsanların nasıl ahır gibi yerlerde barındırıldıklarını, sadece karınlarını doyuracak kadar para verdiklerini, aile bağlarını nasıl yok ettiklerini ve ince işlerde parmakları küçük diye 4-5 yaşındaki çocukların nasıl ölesiye çalıştırıldıklarını öğrenin.
Üretim için nasıl insanların köleleştirildiğini, İhtiyaçtan fazla üretilen malları satmak için, ülkelerin nasıl sömürgeleştirildiğini öğrenin.
Fransa’nın insanlık dışı katliamlarını okuyun. Afrika’yı , Zelanda’yı ve başka yerleri… nasıl sömürdüğünü okuyun. Cezayir’i okuyun, Ruanda’daki katliamları okuyun…
Uzağa gitmeyin. Urfa’nın nasıl Şanlıurfa olduğunu, Maraş’ı n nasıl Kahramanmaraş olduğunu, Antep’in nasıl Gaziantep olduğunu okuyun, Adana’da Ermenilere nasıl Fransız üniforması giydirilerek Türkleri katlettirdiklerini okuyun..
İnsanlıkmış!!!
2012 yılı başlarında medyada çıkan bir haber üzerine yazdığım bir kaç satır şunlardı:
"İNSANLIK DERSİ VERENLERE BAK
Maorileri bilirsiniz. Hani şu bir zamanlar Cumhurbaşkanlığı Köşküne de çıkıp el kol hareketleriyle kahramanlıklarını simgeleyen yerel danslarını icra eden ve danslarını ilgiyle seyrettiğimiz Yeni Zelanda yerlileri.
Dün bu Maorilerle ilgili televizyonlarda bir haber vardı. Haber şöyleydi:
" Fransa, yoğun diplomatik girişimlerden sonra iki asır önce Yeni Zelanda’dan Fransa’ya götürdükleri Maorilere ait dövmeli kafataslarını iade etti.
Yeni Zelanda’ya iade edilen kafataslarının hangi kabileye ait olduğunun tespiti on sene sürebilir.
Avrupa’nın çeşitli ülkelerinde daha üç yüz kadar dövmeli kafatası olduğu sanılıyor ."
Gittikleri yerlerde ölülerin kafataslarını dahi yağmalayan insanlıktan nasibini almamış olanların bize insanlık dersi vermeye kalkmaları ne yaman bir çelişki! "
İnsanlıkmış… İnsanlık kim, siz kim!
Hadi ordan!
Bekir GÜÇLÜER
YORUMLAR
Sayın GÜÇLÜER bir kaç gündür girmediğim edebiyat defterinde yüreğime serin su serpen önemli bir yazınızı kaçırmışım.
Devlet adamı olmak, iyi siyasetçi olmak öncelikle insanın fıtratında olmalı tabii.
Ancak bu yetmez. Siyasetin ve devletin içinde de bir hayli zaman yoğrulup pişmek gerek. İngiliz der ki : " İyi siyasetçi üçüncü kuşak arasından çıkar! " Bunun anlamını düşündüğümüzde sokaktan gelip başa geçenlerin yetersizliklerinin nedenini görmek mümkün.
İnsanın yaratılışında iyilik ve kötülük dengelidir. Toplumları yönetenlerin istekleri doğrultusunda iyilik ve kötülük belirlenen mecrada bir bileşke oluşturarak akmaya devam eder. Şu toplum bu gün iyi ellerde iyi yarın kötü ellerde kötüdür.
Bir de ; Demokrasi zor zenaat...
Sayın GÜÇLÜER çok güzel bir eleştiriydi okurken ferahlık ve mutluluk duydum, tebrik eder saygılar sunarım.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz, kıymetli değerlendirmeniz ve beğeniniz için teşekkür eder, selam ve saygılarımı sunarım.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz, düşünce ve gönül beraberliğiniz için teşekkür eder, selam ve saygılarımı sunarım.
Anadolu partisine sempatiyle bakıyordum, ablam natoya da, ab ye , abd ye de devam deyince ceviz kabuğunda, bi kızdım, bi kızdım...sonra bunlara karşı bir parti aradım, bulamadım...en iyisi kendim bi parti kurayım ben... sizin bildiğiniz bir parti var mı sayın yazarım, oyumu vermem için? Aman başkanı Fransada ki Büyük İnsanlık yürüyüşüne katılmasın. Olan biten herşeyi yapan zaten nato ve abd, sırf bir müdahalenin önünü açacaklar ve buna halkı galeyana gelen fransa ve nato üyesi diğerleri iştirak ettirilecek tabiiki en başta hazır kıta Türkiye...hayrlı olsun, yeni bi savaş doğmak üzere...
.
kemnur tarafından 1/11/2015 3:10:24 AM zamanında düzenlenmiştir.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve düşündüren değerlendirmeniz için teşekkür ederim.
Kime oy verilmesi gerektiği konusunda bu sayfadan bir fikir ifade etmemin doğru olmayacağını düşünüyorum.
Ancak, yanlış hatırlamıyorsam siz iktisat öğrenimi yapmıştınız. "Homos Ekonomikus" kavramını benden daha iyi bildiğinizi sanıyorum. Size, yazılarım arasında "Akıllı İnsan" başlıklı yazıma göz gezdirmenizi önerebilirim.
Selam ve saygılarımı sunarım.
Ne olduğunu uygar batılı denenlerin neler yaptıklarını, nasıl bu hale geldiklerini biliyordum da.. yine de yazıyı okurken tüylerim diken diken oldu.
Cumhurbaşkanımızı Fransa'daki törene katılması ancak acizliğimizin belirtisi olabilir. Başka bir şey düşünemiyorum.
Terörü yurdumuzda estiren Batılının kendisidir. Onlar mı kınayacak terörü?
tebrikler Bekir bey,
saygılarımla..
bekir güçlüer
Ziyaretiniz, değerlendirmeleriniz ve beğeniniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Ne olduğunu uygar batılı denenlerin neler yaptıklarını, nasıl bu hale geldiklerini biliyordum da.. yine de yazıyı okurken tüylerim diken diken oldu.
Cumhurbaşkanımızı Fransa'daki törene katılması ancak acizliğimizin belirtisi olabilir. Başka bir şey düşünemiyorum.
Terörü yurdumuzda estiren Batılının kendisidir. Onlar mı kınayacak terörü?
tebrikler Bekir bey,
saygılarımla..
Hay yüreğinize sağlık Bekir bey... Böyle yazıları okuyalım ki , gerçekleri görelim. At gözlüklerimizi atalım.
Görüşlerinize katılmamak mümkün mü?
Selam ve saygıyla...
bekir güçlüer
Sizi yeniden sayfamda görmekten dolayı mutlu oldum. Değerlendirmeniz için teşekkür eder, selam ve saygılarımı sunar, sağlıklı günler dilerim.
Çok haklısınız, Bekir Bey. En son insanlık dersi verecekler, Batılılardır. Fransa, önce pek çok ülkede yaptığı katliamların kanı "devlet olarak" elindeyken, terörü lanetliyorsa, zeytinyağı gibi su yüzüne çıkıyorsa, sözün bittiği yerdir.
Kaleminize sağlık.
Selâm ile.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz, değerlendirmeleriniz ve beğeniniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.