İNSANLARIN TUHAF TUTKULARI
Şimdi diyeceksiniz bu kadar şeyi nerden öğrendin? Evet öğrendim… Bazen gözlemle, bazen direkt ağızdan dinledim, bazen kendimde gözlemleyip çevreme baktım. Hangilerini ben yapıyorum, soruna cevap vermeyeceğim. Cevap verirsem fazla dürüst olurum, bu da göze batan popüler bir davranış olur. Sadece şunu diyeyim beş on madde bana uyuyor! Psikiyatriste başvurmam da gerekmiyor öyleyim diye…
1- Yüzünde veya bedenin herhangi bir yerinde çıkan beyaz uçlu sivilceyi zevkle patlatmak!
2- Burunda İyice katılaşmış olan sümük kalıntılarını zevkle oyup çıkarmak, yuvarlamak, bir yerlere yapıştırmak, fırlatmak! (‘’Ay çok iğrensin!’’ –anlatırken bile, yoksa kimse göremez, seks kadar mahremdir!)
3- Kaldırıma dolgun bir tükürük fırlatmak! (‘’Pis kıro!’’, erkeklere özeldir!)
4- İyice uzamış olan sakalıyla oynayıp yolmaya çalışmak! (Hacı-hocaya özgü değildir sadece, komünistler de yapar!)
5- Pantolonun paçasını bulaşmış olan tozu veya toprağı kibar hareketlerle temizlemek, yandan pantolonun duruşuna bakmak! (Görüntü takıntısı olan insanlar, erkekler!)
6- Vitrinlerden kendisini seyretmek, saçlarını ellemek, okşamak! (Genelde bayanların yaptığı bir hareket!)
7- Kimsenin olmadığı açık bir mekânda sesli olarak gaz çıkarmak!
8- Doğanın tekin bir köşesinde işemek! (Erkek)
9- Parmaklarını art arda çıtlatmak! (Genelde erkeklerin yaptığı davranış!)
10- Kabuk bağlamış bir yaranın kabuğunu yavaşça sökmek, bu parçayı epey bir süre incelemek!
11- Ayak parmaklarının arasını karıştırmak (kokan ayaklarda değil, genelde kokmayan ayaklarda)
12- Dişleri çürümüş olan kişilerin dişleri ile oynayıp küçük bir parça koparıp incelemesi, saklamayı düşünmesi.
13- Saçları henüz yeni beyazlamaya başlayan insanların, beyazları zevkle koparması, sonra hüzünlü şekilde incelemesi…
14- Şekilli bir bedene sahip olan insanların çıplak veya elbiseli halde ayna karşısında kendisini uzun uzun seyretmesi, estetik bedeniyle gurur duyması, kimsenin el sürmemesi gerektiğini düşünmesi.
15- Kaldırımda yürürken ağaçların dallarından yaprak koparmak, çalılıkların arasında ilerlerken kısa bir çubuk koparmak.
16- Buzlu bir zeminde dururken ayakkabılarının kayıp kaymayacağını test etmek, buz üstünde işi abartmadan hafif hareketler yapmak.
17- Karlarla kaplı kaldırımda yürüyüşe çıkınca ayak izinin olmadığı yerden yürümeye çalışmak.
18- Diğer bir kaldırım ile ilgili takıntı: Yürürken kaldırım taşlarının şekillerine, aralarına, diziliş şekline dikkat etmek; saymak!
19- Pet şişelerin içindeki havayı sonuna kadar boşaltıp küçültmek, öylece kapağını kapatıp çöpe atmak!
20- Bisküvi, çikolata ambalajlarını küçük parçalara ayırıp umuma açık mekânlarda oturulan masanın üstüne yaymak, öylece bırakıp gitmek!
21- Bozuk paraları elde toplayarak büyüklüklerine göre sıralamak, birbirine sürterek ses çıkarmak!
22- Islak mendille her şeyi silmek, tehlikeli bölgeler de dâhil (genelde bayanların yaptığı işlem).
23- Yine temizlikle ilgili bir takıntı: Tuvalet kâğıdını her türlü işlem için kullanmak. Örnek: Diş beyazlatmak, burun temizlemek, küçük bir parça kopararak yağlı bir böreği yemek, elleri kurulamak, masayı silmek…
24- Bilgisayarda 1 KB boyutundaki dosyalı bile yer açmak için silmek!
25- Bilgisayarda bir şey kopyalanırken çıkan ‘kopyalanıyor’ yazısının altındaki şeridin hızlı akmasını keyifle seyretmek, geriye doğru saymak! 3 ay 2 gün 5 saat kaldı!)
26- Tuşlu telefon meraklılarının tuşların arasındaki tozu pisliği bir iğne veya çubuk vasıtası ile temizleyip keyifle üflemek!
Yaratıcı, gözlem gücü yüksek yazar arkadaşlar maddeleri çoğaltsınlar!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.