- 932 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
İNTERNET ORTAMI!
Bilgisayar aracılığı ile, yeni bir şeyler öğrendiğimde çok mutlu oluyorum. Bu İnternet dünyası ufkumuzu öyle genişletti ki, özellikle kendi adıma söyleyeyim, adeta bilgi arsızı haline geldim. Tüm bu bilgiler arasında, kendimizce faydalı olduğuna bizi geliştireceğine, yenileyeceğine, inandıklarımıza hayatımızda yer ayırmamızın hiç bir mahsuru yok.
Ancak evimizin içine, bir tuş mesafesi uzaklığında gelen bilgiler, sanal dünyadan kopup gelen insanlar, bazı kişilerin felaketi de olabiliyor. Dünyanın her yerinde kolayca kandırılmaya müsait insanlar mevcut. Yetişkinlerin bile çok yanılgılara düştüğünü düşünürsek ebeveynlere ve aile büyüklerine çocukları bu konuda uyarmak, korumak için çok iş düşüyor.
Yasaklar çözüm değildir. Hepimiz biliyoruz ki bu çok daha fazla merak uyandırır kişilerde. O yüzden, elimizden geldiğince, bilgiçlik taslamadan çocuklarımıza, gençlerimize tatlı bir dille İnternet kullanıcılığının faydaları yanında, mahsurlarının, tehlikelerinin neler olduğunu izah etmemiz gereklidir.
Zaten zamanımızın çocukları ve yetişkinleri öyle bilinçli ve akıllılar ki, azınlık olarak sayacaklarım ancak pirinç içinden ayıklanacak taşlar gibi olabilir.
Ama yine de biz hafife almayarak, tedbirli olmayı elden bırakmamalıyız. Zira ufacık bir taş bile üzerine basıldığında dişinizi kırmaya yeter.
Öyle değil mi ?
Okuduğum bir haberden sonra dün gecede yine benzeri bir film izleyince sıcağıı sıcağına minik bir uyarı da ben yazayım istedim.
İyi tatiller,
YORUMLAR
Karikatür çok güzeldi. İnternet güzel kullanıldığında çok güzel. Duyarlı bir hatırlatmaydı sevgili Billur Hanım. Tebrik ederim. Sevgilerimle.
Billur T. Phelps
İnternet dipsiz bir kuyu, içine düşen çıkamıyor. Yüzme biliyorsanız ne ala, güzel sörf yapar insan...
Dünya bir oldu sayesinde ama, kötülükler de birleşti. Ta! Bir ülkeden diğerine uzanabiliyor tek göçmedb
Mutlaka herkes kullana kullana tecrübe sahibi oldu ama yine de tuzaklara düşenlerin sayısı azımsanmayacak kadar çok.
Sevgiler,
Gerçekten internet ortamı insanı bunaltıyor bazen, yararları yanısıra tabii.
damlar yaşınızın onlara göre çok büyük olduğunu duyduklarında bile pes etmiyorlar.
En iyisi tanımadığın isimlere sayfanı kapamak..
Çoluk çocuğumuzu Allah korusun..
anlamlı bir uyarıydı,
tebrikler,
iyi tatiller,
sevgiyle..
Billur T. Phelps
Özellikle de çocuklar için tehlike büyük. Çünkü hiç alakasız resimler tıklandığında olmadık sitelere yönlendirmeler yapılıyor.
Kaç kez bizzat kendim şahit oldum ve şaşırdım. Hatta bir müzik sitesi tıklamıştım güya, porno sitesi çıktı karşıma... Rezalet.
Aileler çocuklarını gerçekten hissettirmeden sıkı kontrol tutması gerekiyor. Güzel ve faydalı bilgiler yanı sıra bu gerçekler de ortada.
Sevgiler,
Billur T. Phelps
Aslında veriyor yaratan aklı da fikri de
Yeter ki insanlar doğru yerde kullanmayı başarsın :)
Sevgiler,