FRANSA DAKİ DERGİ BASKININA BİR BAŞKA BAKIŞ
Dinler insanlığın ortak mirasıdır. Bütün insanlar Ademden adem de topraktan yaratılmıştır. Anamız toprak ruhumuz Rabbimizden cüz ,elementlerimiz emanettir.
Bir Amerikalı, bir Fransız; HZ .İsa ya ne kadar sahip çıkıyorsa, bende en az o kadar, o mirasın sahibiyim
Bir Yahudi; Hz Süleyman a ,HZ Davut a ve HZ Musa ya ne kadar sahipleniyorsa ,bende en az onun kadar, o mirasın sahibiyim..
Adem babamız ,Havva annemiz; tüm Peygamberler rehberimiz.. Dolayısı ile iyimizle kötümüzle; İstesek te ,istemesek te kardeşiz.Her ne kadar inananlar ve inanmayanlar sınıflara ayrılsa larda, iki sınıfın kendi haleti ruhaniyetlerini yaşayarak; Cennet yada Cehennemi tercih etme özgürlükleri vardır.Bu yetkiyi Allah cüzi iradeyle tüm insanlara tanımıştır.
Ademle başlayan ve doğa üstü bir güce teslim olma manasına gelen manevi yol İslam dır. İslam HZ. İbrahim’in .HZ. İsa nın HZ.Musa nın ve HZ. Muhammedin savunduğu fikirdir.İnsanı insana ezdirmeme sanatıdır.kula kulluk kulu ilahlaştırmama simgesidir.Müslümanların Habeşistan hicretinde,Habeş Kralı Necaşi nin hakemliği de bu yoldadır. Merak edenler açsın okusun
Habeş kralı Hıristiyan Necaşi ,sığınmacı Müslümanlara;
–sizinle bizim aramızda bir çizgi farkı vardır .’demiştir.
Ne gariptir ki aradan onca yıl geçmesine rağmen; Bu çizgi yani dinler arasındaki fark ,genişletilerek geniş otoban yolu haline getirilmiştir. Bunda dinlerin suçu yok ,yanlış yorumlamarın meyvesidir.
Çizginin yola dönüşmesi neticesinde, bu yolun içerisindeki kazalardan biriside Fransa daki dergi baskınıdır
HZ.İsa, HZ.Musa ,HZ. Muhammed ,HZ.Adem HZ. İbrahim; Hiçbir din mensubu aman dileyeni ‘öldür’ demez…
Kaldıki;
İsrail devletinin baskısı altındaki filistini Faransanın tanımasının 27 gün sonrası bu olayın meydana gelmesi manidardır.
İntikam alınacaksa bir yıl beklenmez, buna gargalarda güler……………………..aynı yemek defalarca ısıtılırsa kokar ,kokuyu duymayanlar hikayenin yazarlarıdır…..
Umarım Fransa engizisyon mahkemesi kurup ta, cadı avına çıkar gibi Müslüman avına çıkmaz ve Filistin kararından dönüpte bu olayın perde gerisindekileri sevindirmez…
Biz millet olarak bazı şeyleri anlatmak için hoca Nasrettine sığınırız…..
Merhum hoca bir gün çölde sıkışır küçük abdest yapacaktır… dulda bir yer arar bulamaz…deveyi duldalayıp,küçük abdestini yapar..şalvarının uçkurunu bağlayıp ayağa kalkarken kervandaki gençler hocayı görür……
gençler;-hocam ,seni gidi; Hocam seni varya..
Hoca ;Şakın, mahcup ; Gençler, sözüne devam eder
gencler-hocam deveyi becerdin değimli
Hoca-tövbe tövbe ‘der ‘
Hoca-gençler; O dediğiniz gibi olmadı, ama ona benzedi;Deve nere ,neyim nere ‘Der’
Hal böyle, arife tarif gerekmez; Fıkradan hisse ….ben bu dergi baskının intikamı olduğuna inanmadım…
Niyemi………….
‘’Fransa Senatosu, 27 gün önce, Filistin’in devlet olarak tanınmasını hükümetten talep eden karar tasarısını kabul etmişti. Genel kurulda tartışmanın ardından yapılan oylamada, 153 ’evet’ 146 ’hayır’ oyu çıkmıştı. Görüşmelerde hükümet adına söz alan Avrupa İşlerinden Sorumlu Bakan Harlem Desir, tasarıya karşı çıkmamış, ancak hükümetin Filistin’i tanıyacağı zaman konusunda bir takvim vermekten kaçınmıştı. Barış görüşmelerinin vakit geçirilmeden başlatılmasını istediklerini belirten Desir, Fransa’nın barış içinde yaşayacak iki devletli çözümden yana olduğunu söylemişti. Fransa’nın görüşmelerin belirli bir takvim çerçevesinde başlaması için iki tarafa da baskı yaptığını belirten Desir, ülkesinin taraflara görüşmelerin başlaması için gerekli desteği vermeye hazır olduğunu ifade etmişti. (GAZETELER)
........işte bu yüzden...............
FRANSA HALKINA BAŞSĞLIĞI DİLİYOR……………DUYARLI İDARECİLERİNE SESLENİYORUM..PERDENİN GERİSİNİ ARALASINLAR GÖLGE OYUNUNUN SENARİSTİNİ SOBELESİNLER……..
NOT(yazım kılavuzu kurallarına uyamdığım için,konu uzmanlarının ve okuyanların bağışlamısı ümidi ile..)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.