- 793 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
BİR GEMİ KALKIYOR BU LİMANDAN
Kendinizde beğenmediğiniz i düşündüğünüz yanınız (alışkanlığınız değil) nelerdir? Diye sorsalar, herkesin bu soruya verecek bir cevabı vardır kuşkusuz.
Bu huylar karakter ve kişiliğin oluşturduğu yapısal özellikleridir. İsteseniz de vaz geçemezsiniz, diyor bazı bilgiler.
Bu anlamda bir çok insan itici huylarından çok, güzel hoş ve karşısındakine güven veren yanlarından söz eder çoğunlukla.
Örneğin, ben ne çektiysem iyi niyetimden. Dürüstlüğümden. Açık sözlülüğümden. Samimiyetimden ve insanlara olan güvenim yüzünden çektim, sözleri dökülür ağızlardan.
Oysa bunlar ve daha fazlası bir insanın sahip olması gereken insani özellikler olmalıdır aslında.
Her ne kadar değerli şair giderayak Üstü Kalsın dese de…
Bir ömür ne kadar uzun olursa olsun, hayatı ciddiye alan ve yaşamın nedenini irdeleyen bir insan için çok kısa
Yarım kalmış onca şey varken. Yerine getirilmesi gereken daha bir çok insani görevler önemli eylemler sahiplerini beklerken bu gidiş de nereye böyle , deme lüksümüzün olmadığı da bir gerçek.
Biraz önce çok değerli bir insan ve önemli bir profesör olan Harun MUTLUAY Hocamla bir telefon görüşmesi sırasında bir hafta içinde beş yakın tanıdığının bir şekilde hayatlarını kaybettiklerini söyledi.
Bunun gibi daha ne kayıplar ne yitimler.
Bir evin işi nasıl ki hiç bitmezse hayatın işi de öyle. Ama bu hayat sorumlulukları aile içini aşıp evrensel boyuta varmalı bir amaçtan bir idealden bahsediyorsak eğer.
Bu da sıkı ve dikkatli bir gözlem ve insanları iyi tanıyabilme yeteneğini içeriyor yoğun biçimde.
Fakaaat..!
Bazen öyle insanlara rastlarsınız ki; tariflere sığdıramazsınız. Ucundan kıyısından bile anlatamazsınız. Utanırsınız. Korkarsınız bu akıl almaz ahlak dışı pervasız korkusuzlukları karşısında. Susmak zorunda kalırsınız.
Bazen de öyle insanlara denk gelirsiniz ki, hiçbir sözün onların güzelliğini anlatmaya yetmediğini görürsünüz. Susarsınız. Onları gerçekten tanıyanlar kalemi ve sözü alır…
***
Sayın Mehtap ALTAN’ı Edebiyat Defterinde tanımıştım. Sevilen okunan bir edebiyatçıydı.
Daha sonra ÇİVİ adlı bir kitabını sundu okuyucularına.
Daha çok facebook ta duyurusuna tanık olduğum bu kitabın tanıtımını gene bizzat kendisi üslenen Sevgili Mehtap ALTAN’a hayranlığım bir kat daha arttı.
Maalesef henüz alıp okuyamadığım ÇİVİ’nin yurt sathına yayılan ünü, öyle sanıyorum ki kitabı yılın en çok satan kitabı yapmaya yetmiş olmalı.
En ufak bir ayrıntıyı dahi kaçırmadan kitabın tanıtımı için kullanan bir yazara ben bu güne dek hiç denk gelmedim Müthiş bir başarı bence.
Geçen gün bir üniversitede yaptığı bir söyleşi sırasında bir öğrencinin kitaptan alıntılı bir cümleye yaptığı yorumu facebook ta paylaştığını görünce. Esinlendim.
Ben de eski defterleri karıştırdım şöyle bir…
***
• sadik erol çeçim
30 Ocak 2009
moda mektubunu okudum.Bir Kadıköylü olarak yazınızdan büyük bir keyif aldım.Okadar güzel anlatıyossunuz,ki kendimi bir modalı hissetmeye başladım.Aslen kadıköylüyüm.Anlatılanlar okadar güzelki ben anlatılanları modada yaşadım.Ben sabahları saat ona kadar modaya taksimle çalışırdım.Şimdiki bahçe bahçenin yerindeki çay bahçesinde dinlenerek çayımızı yudumlardım necdet arkaşımla,o günleri şimdi yaşıyor gibiyim.o günler ne güzeldi.kal salıcakla.
• ŞÜKRAN&ÜMİT PEKMERTOL
08 Şubat 2009
Moda mektubun bizleri de Moda’lı yaptı.Seni tanımak ve duygularını
paylaşmaktan;Pekmertol ailesi olarak her zaman kıvanç duyarız.Senin sohbetine ortak olduğumuz zamanlarda;hep düşünmüşümdür:Yurdumuzda kendini aydın sanan sözüm ona kendilerine liberal demokrat diyen o LİBOŞLAR TV kanallarında halktan kendini soyutlamış bir biçimde ukalaca ahkam keseceklerine ; seni bulup,seninle konuşup;hem yurtsever aydın nasıl olunur?ve hemde insanlık nedir? diye senden öğrenselerdi;
belki daha büyürler ve ayakları da yere basardı.Onlardaki olanak sende olsa;SEN Türk Edebiyatının unutulmaz kadını olurdun.Çok yaşa sen.
Onuru ile ayakta kalmak,ve bu koşullar altında dahi aydın olma çabasında olmak,ancak sana vergi.MUTLU YARINLARA…..
• SİMGE PEKMERTOL
08 Şubat 2009
Merhaba Tülin Teyzeciğim;
O kadar güzel ki senin değerli yazılarını ve yorumlarını okumak..Tabi bir de bunları senin yanındayken ve bizzat seninleyken yaşamak,senden dinlemek var..
KAdıköylü olmadım..Ama Kadıköy’ü senin yanında yaşama fırsatı bulabildim..Ne mutlu bana ve kardeşime..
Aklıma gelmişken: ay ışığı benim de bavulumda tutsak kaldı..Şu iş hayatı dediğimiz “dişli çark” amansızca kendi hayatlarımızı ele geçiriyor..Geriye bazen sadece keşke’ler ya da ah bir zamanım olsa’lar kalıyor..
Konuşmak ve görüşmek üzere;
Seni çok çok seviyorum..
Şapkalı kız:)
• beyza
31 Ocak 2011
yazılarınız çok güzel ve sizde o kadar kıymetlisiniz … bizde modada karşılaştık sizinle zaten.Mahşerin üç atlısı:)))
Canımmm annem cok özledım seniiii
Bir büyügüm olarak hep yanımda oldun Başım sıkıştıgında yanıma koştun tanıdıkça detirınleştı sana olan sevgım Şimdi anladım kı asla bitmez sana olan güvenim canım tülin anneme..... :))))) FİRDEVS
22 saat önc
Yakınlarda yitirdiğimiz kızımın arkadaşının annesiyle karşılıklı yazıştığımız mesajlar.
"Şimdi herkes sussun! Ve biraz da huzur konuşsun. Çünkü o, bugüne kadar hiç söz ettirmedi kendisinden. ""
Yüreğine bedenine evine sonsuz huzur ve güzellikler diliyorum. Bu mübarek CUMA gününde...KOCAMAN SEVGİLER
22 Ağustos 2013 18:54
Bu gece Rhone nehri üzerindeki her bir yıldızın her bir dileğini yerine getireceğine yürekten inanıyorum...Dile ve bekle...
Yıldızlara öpücükler yolluyorum ben de sana can arkadaşım...
can arkadaşım...her gün yeni dilekler diliyorum...takdir allahın...tanrıma inanaıyorum...beni görecektir..
22 Ağustos 2013 20:47
AMİN. İNŞALLAH..TEKRAR İYİ GECELER...
24 Ağustos 2013 10:42
Gül sunan bir elde daima bir miktar gül kokusu kalır.
GÜLLER AÇSIN SENİN DE YÜZÜNDE İNŞALLAH...
24 Ağustos 2013 18:29
canım arkadaşım......ne güzel motive edici şeyler yapıyorsun..iyiyki seni tnımışım...
25 Ağustos 2013 10:38
Bu gün yığınla baloncuk uçurdum gökyüzüne çocukça sevinçler yaşaman için..
camdan bak göreceksin..
25 Ağustos 2013 19:25
Ve bir ayetin sıcakIığı sarıyor yüreğimi; AIIah sabredenIe beraberdir.
ALLAH SENİNLE BERABER OLSUN..
sağol canım...allahım herkese şifa versin...
27 Ağustos 2013 00:28
iyi geceler canım arkadaşım benim...
•
• tuğba
30 Ocak 2009
canım ablacımmm.kalbinin güzelliği yüzünede aynen yansımış resimlerindede her zamanki gibi.yukarıda yazmış olduğun mısrayıda okurken tüylerim diken diken oldu inan.canım benim umarım beni tanımışsındır.sen herşeyin en iyisine layıksın umarım allah seni herşeyin en iyisiyle karşılaştırır.
• tek kelimeyle ...muhteşem.......o bir umut,o bir gizem...o bir özürlük ve kendin olmak demek sanki......iyiki varsınız.......
31 Ocak 2009
Bir umut,bir ışık oldunuz yüreğime yine,yeni,yeniden……ne mutlu size yaşattığınız duygular için……ne mutlu bunları yaşadığım için….karanlık gecenin ardından gelen bir sabahın yaz güneşi gibi ısıttınız yüreğimi……devam diyen….dayan diyen bir ses oldunuz sanki…..
İyiki varsınız …iyiki sizi tanımışım….hiç bir şey rastlantısal demeyerek……….
Diogenes elinde fenerle gezinirken,’ ne arıyorsun ? ‘diyenlere ‘insan arıyorum’ diye cevap vermiş…..
Sizin onun aradığı insanlardan biri olduğunuza şüphe yokkkkk belliki…
Sevgiyle kalın,sevgiyle yazın……
Sizi seviyorum
İnci taneniz….
• mustafa
07 Kasım 2009
malatyadan sevgi dolu selamlar tülin ablacıgım
• barış tan
03 Mayıs 2010
iyi ki varsın tulin ablacım :=)
istanbul moda`dan sevgi dolu selamlar sana :=)
• Gamze demir
22 Haziran 2010
Tülin ablacım keşke bi cafede falan karşılaşsaydık hastane acil servisi tanışmamıza vesile oldu kendine cok iyi bak umarım iyisindir ( kızınız ismini söyledinizmi hatırlamıyorum çok selam söyleyin annemde selam söylüyo öpüyo sizi ) :))
• Işıl Vardeniz
01 Temmuz 2010
yazılarınız çok hoş ve aynı zamanda kullanışlı :))meslektaşlarımla sohbet ederken mesela sessizlik oluyor hemen sizin değindiğiniz bir konudan bahsediyorum , yazılarınızdan bahsediyorum ve hoop tekrar muhabbete başlıyoruz.Evrensel olaylar üzerinden kişisel dışavurumlarınıza bayılıyorummm…
Işıl Vardeniz
• Murat Türk
11 Temmuz 2010
tülin ablacığım hatırlarsan seninle keyifli bir otobüs yolculuğu yapmıştık seni sevdiğimi unutma tülin ablacığım en kısa zamnda yanına uğrayacağım davet ettiğin için teşekkür ederim….
• Mahşerin üç atlısı
31 Ocak 2011
Tülin ablaaa mahşerin üç atlısını hatırladın mı
• Mahşerin üç atlısı
31 Ocak 2011
Tülin abla biz üç kız seninle sohbet etmekten pek keyif aldık tekrar karşılaşmak dileğiyle
• ege
14 Şubat 2011
çok güzellllllllllll:)
• BAHAR YALÇIN ( Vapurdaki papatyalı kız )
16 Mayıs 2011
Serin kıyıları olan ,içerisinde bütün güzellikleri barındıran şelaleler vardır. Baktıkça rahatladığımız ,dinledikçe mutlu olduğumuz en güzel şelalemizsin
Adalar deniz otobüsünde 1 saat kadar süren o doyumsuz sohbetiniz için çok teşekkür ediyorum sizden çok güzel bilgiler edindim :))) Herşey gönlünüzce olsun o gülen yüzünüz hiç solmasın :)))
sevgiyle kalın :)))
en yakın zamanda görüşmek üzere :))
• batuhan
21 Mayıs 2011
merhaba teyzecim ben bugün bostancıda durakta bekleyen gençlerden bir tanesiyim yazılarını okudum vede gerçekten çok güzeller allah uzun ömür verdigi sürece inş. yazılarının devamınıda okumak nasip olur..
• Alper
02 Temmuz 2011
Selam Tülin hanım. Nesin vakfında tanıştık sizinle. İyi ki varsınız. Harikasınız. Sohbetinizi unutmayacağım. Görüşmek dileği ile… (Eskişehirden saygı[email protected])
• Halil İbrahim Karakoç
22 Temmuz 2011
Merhaba Tülin Hanım,
Güzel bir İzmir akşamıydı, o hoş sohbetinizle benide hayranlarınız arasına kattınız. Sizinle tanışmış olmak mutluluk verici.
• Kadıköylü
08 Ağustos 2011
tülin abla dün akşam moda sahilde bizi o doyumsuz sohbetinle aydınlattığın için teşekkürler yazalarını çok beğendim
• tuğba
12 Kasım 2011
canımmmmmm.tülin ablammmmmmm.ne çok özledim seni.ama çok şükür ki seni tekrardan buldum.:)))
• SELİNCAN
16 Ocak 2012
tülin ablacım selam,bugün modada tanıştık hatırlarsın selin ve beni herhalde,en kısa zamanda tekrar görüşmek dileğiylee (: modaya gelirsek uğrayacağız yanına
• Vuslat
03 Nisan 2012
şahane!
• ceren
23 Nisan 2012
ceren den tülin öztunç a sevgilerle… yazılarınızı çok beğendim:)
• hülya
16 Haziran 2012
canım ablacım benim hastanede göz bölümünde tanıştık duyarlı olman beni çok etkiledi ülkemizin sizin gibi insanlara çok ihtiyacı var modada görüşmek dilegi ile hoşçakalın
YORUMLAR
çoğu ifade edilen fikre katılmamak imkansız,şart ve koşullar ve zihnin psikolojik durumu çok yaşama yada
ölme isteğini tetikliyor,güzel yazı selamla.
İlginç ve güzel bir çalışma.
İnsanları sevmek güzel şey.
İnsanca yaşamayı bilebilmek...
İnsanca ölmeyi de...
Ve,
hoş bir seda bırakabilmek bu kubbede...
''İyi insandı.'' denebilmesi ardınızdan...
Bu dünyaya,
bir eser bırakmayı beceremezseniz de,
iyi bir insan olabilmenin mahzun tebessümlerini bırakabilmek adınızı ananların dudaklarında.
Güzel şey.
Ve,
az şey de değil hani.
DEVRİM DENİZERİ
az şey de değil hani.
Yorumunuz bile az güzel değil..
Selamlar..
İlginç bir yazıydı.
Bakın Mehtap Altan'ın Çivi şiir kitabının çok satıldığını bilmiyordum.
Ankara'daki tanıtımına beni davet etmiş, ben de gitmiş onunla tanışıp,
kitabını da almıştım.
Moda'ya kızımla gideriz, İstanbul'a gittiğimde. Oradaki çay bahçesinde oturur ağaçlar arasından denizi seyrederim. Çok güzel.
tebrikler ,
sevgiyle..
DEVRİM DENİZERİ
Buradan bana yazmanız yeterli..
glenay
bende sizi Ankara'ya geldiğinizde beklerim.
sevgiler..