- 1223 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Müzik Üzerine
-Müzik Üzerine Entelektüel Katkı-
Müzik, bileşenleri açısından kendi içinde zıtların birliği midir ?
Sorun; sorudur.
Ve sorulan sorunun, cevabı bilinene sorulma işgüzarlığı yoksa.. o vakit daha da bir sorudur..
Çünkü soru; sorundur.. sorunludur.
Soru, soruyu; sorunlarından ayrıksayarak cevaba ç/evirme iradesidir.
Nihayetinde, soruyu sorunsallaştırarak ve cevaba yönelik bir ibra eyleminde icraat ediyorsunuz.
İbra ve icra; müzikalite içinde oldukça tutarlı ve geçerli iki kavram olmaktadır.
Devam ediyoruz...
Müzik bağlamında intro-şan paydasına indirgenmiş seslerin ayrıştırıcı çözümlenmesine, birbirine zıtlık durum ve konumluluk hali diyebilir miyiz, pekiyi ?
Algılının, müzikaliteyi notist olarak olgulaştırmasını, geçici olandan; gerçek olanlı hale getirme diyalektiğinde demlemek olarak nitelebilir miyiz ?...
Öyleyse, Johan Huizinga’nın çok bilindik ve o ilginç distopik türde yazılmış eserinin ismi olan "Ses Sese Karşı" tümce kalıbını da bu zıtlığa uyarlayabiliriz.
Şan ve intro.. müzik ve söz.. beste ve güfte.. ölçü ve müzikal örgü..
İnsan dışı tümel varlık enstrümental tınısallığı ve insana özge tınısallık gibi..
Bu ikilemlerin karşıtlığından yürüyerek, bu listeyi uzatabilir miyiz ?!
Mümkün görünüyor, ama uzatmış oluruz.
Maalesef uzun yazı sevmiyoruz !
Diezleri, dizeleri.. bemolleri, sembolleri filan da düşünerek...
Öyleyse müzik; - ’ens’ ses- ve -’ins’ ses- karşıtlığının, ses çelişki estetik bütünselliğindeki realize olmuşluk durumudur
Ya da realize edilmiş olanın; insan için.. insana dair ve insan kadarlığının bütünsel armonisine varma amaçlı yolculuğudur...
A.K.A. - 26.12.2014 -13.02
Ens ses: Enstrümental ses, insan dışı sesler..
İns ses: İnsan sesi.. bütün renkleriyle..
Fotoğraf: Sıkı dostlar, bağlama ve kitap...A.K.A. Arşiv.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.