- 591 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
BEŞ DUYU VE İNSAN...
Beş duyu:
Görme, İşitme. Koku alma. Tatma. Dokunma.
İlkokula gitme şansını elde edenler henüz o yaşlarda öğrenmiş olmalılar bu temel beş duyuyu.
Ve sonrasında bu organlara sahip olanlar, yaşamları boyu bunları kullanmışlardır.
Ve yalnızca yüzde onunun kullanıldığı söylenenilen “akıl” denen o muhteşem makinanın emrine sunmuşlardır.
Araya giren çok kısacık dünyevi süreçte, farkında olsun ya da olmasınlar öyle DENEYİMLER elde etmişlerdir ki…
Yalnızca bunların bir kısmını hayata geçirmeyi ve bunlardan ders almayı başarabilseydi insanoğlu, hayat ne kadar güzel ve anlamlı olurdu kim bilir…
“Yaşamak Bir Ağaç Gibi Tek ve Hür…Ve Bir Orman Gibi Kardeşçesine.”
“Hayat ne 30’unda ne 40’ında başlar, hayat farkında olduğun anda başlar.”
“Hayatı güzelleştiren insanların güzelliğidir.Kimi çaba harcayarak bir güzellik yapmaya çalışır.
Kiminin varlığı ise en büyük güzelliktir.”
“Hayatta en büyük mucize, küçükken iyi bir öğretmene rastlamaktır.”
“Karalama” defteri değildir hayat…Yaşadığın her anı yok sayamazsın. Dün “asla” dediğini gün gelir yaşarsın.”
“Gel de birbirimizin kıymetini bilelim, çünkü ansızın ayrılacağız birbirimizden.”
“Biz başka severdik. O yüzden başka sevmedik.”
“Açık çay içerdi hep…Demli olursa bardağın diğer tarafından beni göremezmiş.
Öyle derdi.”
“Herkes o kadar masum ve iyiliksever görünüyor ki sanırsın bütün kötülükleri mben yapıyorum.”
"Zenginlik; sabahları poğaça yiyebilmektir.
Zenginlik; merdivenleri yardımsız çıkabilmektir.
Pencereden bakıp, yoldan geçenleri görebilmektir.
Her akşam kendi kapını kapatabilmektir.
Saçının okşanmasıdır.
Kolundaki saatin geleceği göstermesidir.
Bir sonraki hafta için plan yapabilmektir.
Güzel günleri bekleyebilmektir.
Bazen bir tabak makarnadır.
Bazen iki tane domates ve bir taze ekmektir.
Kendine inanabilmektir.
Zenginlik varlığından mutluluk duyabildiğin herşeydir...
Fakirlikse...
Bir kez tanıyıp,
Sonra yokluğunu öğrenmektir."
“En çok kimi seviyorsan, seni en çok o yorar, ki bu tuhaftır. Seni en çok kim yoruyorsa, en çok onunla huzur bulursun, ki bu daha tuhaftır.”
“Duasız üşür yürekler bil!..Sana bir dua eden olsun. Sen birine dua et!
Bilmezsin hangi kırık gönlün duasıdır karanlıklarını aydınlatan, sana ummadık kapılar açan..
Bilemezsin kimin için ettiğin duadır, seni böyle ayakta tutan…”
HAK ETMEYENE VERİLEN DEĞER VERENİ DE DEĞERİNDEN EDER.
AKLININ BÜYÜKLÜĞÜ SENİ YÜCELTMEZ.İNSANLIK ADINA VERDİĞİN EMEKLER ÇEKTİĞİN ACILAR VE GÜZEL AHLAKINDIR SENİ ASIL YÜCELTEN
T.ÖZTUNÇ
YORUMLAR
Varlık ,yoklukla ifade olunur her şey karşıtıyla vardır,şu da bir gerçektir ki görmek,duymak,koklamak,hissetmek,tatmak manipüle edilebilir ,akılla çeşitli nöropatik sentetiklerle iyi çalım atılabilir,selamla.
DEVRİM DENİZERİ
Esenlikler.