- 764 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Bir Varmış, Bir Yokmuş...
Masallarla büyüdük ya da büyüdüğümüzü düşündük... Masalların bize öğrettiği tek ve en önemli gerçek: BİR VARMIŞ, BİR YOKMUŞ... Bu gerçek cümle ile başlayan masalın hep olmasını dilediğimiz ama o zamanlar asla olmayacağını bilmediğimiz hayal dünyasında dolandık durduk... İşte o zamanlar çoktan büyümüş ya da büyüdüğünü düşünmüş olanlar o dünyaya ÜTOPYA dedi ve inkar etseler de onlar da inandı, inanmaya çalıştı o dünyaya...
Oysa gerçek hayatta iyiler hiç kazanmadı!
Üzerine titriyoruz çocuklarımızın... Masallarla büyütüyüruz ya da büyüttüğümüzü düşünüyoruz onları... Ve günü gelecek bir gün, ÜTOPYA’yı anlatacağız onlara; oysa onlar gerçeklerin pençesinde olacaklar!
Şimdi, istediğiniz kadar silin filmlerdeki şiddet sahnelerini... Onların bir çoğu şiddetin tam da ortasında ve belki de hiç büyüyemeyecekler...
Siz ÜTOPYA’yı düşünün... Onlar Afganistan’da, Irak’ta, Sudan’da ve adını bile bilmediğimiz daha bir çok savaşta gözbebeklerini büyütecekler...
Ama büyüyemeyecekler!..
Bir varmış, bir yokmuş...
Ufuk Bayraktar
YORUMLAR
Gerçekten ne anlatacağız çocuklarımıza.Dipsiz bir kuyu gibi.Yaşamak bir sanattır, derdi ihtiyarlar.Hayata tutunurken neleri yok sayacaklar,neleri görmeyecek,duymayacaklar?Biz, bir varmışa,bir yokmuş diyebiliyoruz.Sanırım onlar "Bir yokmuş,bir yokmuş" diyecekler.Hüznünüzü anlıyorum.Selam ve saygılar.
Bir Ufuk varmış gerçekleri öyle güzel yansıtmış ki okuyanlar bunu kutlamaktan başka bir şey yapamamış.
Siz ÜTOPYA’yı düşünün... Onlar Afganistan’da, Irak’ta, Sudan’da ve adını bile bilmediğimiz daha bir çok savaşta gözbebeklerini büyütecekler...
Özellikle bu cümleyi aldım ve gidiyorum.
Sadece şu cümleden bile kaç tane anlam çıkar.
Tebrik ederim duyarlı yüreğini.