- 660 Okunma
- 8 Yorum
- 1 Beğeni
HEPİMİZ SENİN KULLARINIZ EY YARADAN' IM...
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Allah’ım sana ne kadar şükürler etsem azdır. Bu senin de malumun.
Ya Rabbim; zaman zaman bazı şeylerden yakınıp, bir sitem yollasam da ara sıra affına sığınıp.
Nasıl ki, bir yığın sözün anlatamadığını, tek bir sözcüğün anlatması gibi..
Nasıl ki; çeşitli görüntüler pek bir anlam taşımazken, yalnızca bir karenin belki de tüm dünya insanına çok önemli mesajlar vermesi gibi..
Nasıl ki; tanısını koyduğum karakterlerde fazlaca yanılmadığım gibi, yıllar öncesinden yaptığım saptamalarda da, pek yanıldığım ve ne de farklı bir görüş savunduğum olmuştur.
Diyorum ki: Lütfen şu yabancı düşmanlığından vazgeçin artık. Bu konuda haklı olduğunuz noktalar olmuş olsa bile, sana taşla vurana sen ekmek uzat, sözünü bilmeyeniniz var mıdır..
Ayrıca, acaba onlara sorsak neler söylerler…
Bu gün dünyanın en görkemli ve sayısız camilerinin, İslam ülkelerinden çok Avrupa, Amerika ve diğer ülkelerde mevcut olduğunu da bilmiyor olamazsınız.
Ve en önemlisi, bu ülkeler Türk ve Müslüman toplumunun egemenliği altında adeta.
Lahmacunundan, dönerine, kebabından, rakısına ve daha sayısız yiyecek içeceğine kadar, bunlara adım başı rastlamanız mümkünden de öte. Hangi taşı kaldırsanız altından bu toplum insanı çıkmıyor mu..
Gelelim bu toprakların en eski sahiplerinin azınlıktan da azınlığa düşen’ gayrimüslim’ dediklerimize.
Bir domuz etinin, ya da onlara has yiyecek içeceklerin satıldığı bir mekan gösterebilir misiniz. Ellerinde satır, bıçak, silah ortalıkta cirit atanlara rastlayabilir misiniz.
Daha da ötesi; ibadethanelerinin yakılıp yıkılıp bombalandığnıı. Din adamlarının katledildiğini nasıl inkar edebilirsiniz..
İşte sizlere ibadetlerin, duaların ve ellerin aynı Yaradan’ a açıldığı. Ve aynı kata ulaşması umudu ve dileği ile omuz omuza yaslanmış iki ibadethane.
Birinin adı cami. Öteki kilise.
Allah’ ım, biliriz ve inanırız ki bütün kullarının RABİ SENSİN.
Tüm kulların yalnız senden yardım, merhamet , şefaat ve af diler ve Sana sığınır.
YORUMLAR
DEVRİM DENİZERİ
Susmak konuşmaktan daha büyük bir suç olabiliyor bazen...
Yoksa insanlar sınavlarını nasıl verirlerdi bu alemde...
Sonsuz sevgi ve Selamlarımla.
Davidoff
Susmamışsın ki zaten.
Yüreğinden geçeni paylaşmışsın.
Dua ederken bile kulağının duyması gerektiğini yazıyor üç kitap.
Bu da demektir ki,
yanındaki de senin ettiğin dualardan okumasa bile,
hiç olmazsa duyup dinlesin.
melum !
Kafir !
Dinsiz-imansız !
Sözlerini duyar gibiyim.... Zor bir yerden başlarsanız, zor görürsünüz. Lakin kolay yerden başlayınca da dinsiz sözünü işitirsiniz.
İslam dini için bir Peygamber ve bir kitap yollandı .H.z Muhammet ve Kur-an-ı Kerim ....
Kolay anlaşılan bir din,lakin kolay anlaşılamayan bir kitap. Bütün bunların yanında yoruma açık hadisler ve o hadisleri kendi düşünce doğrultusunda yorumlayan mezhepler,cemaatler,kurumlar ve siyasi yapılar...
Ayrıca bütün bu farklılıkların tek sorumlusu bana göre insan...
Herkes yaşadığı toplumun penceresinden bakarak dünyayı yorumlar. Ne kadar objektif olunur bilinmez..
saygılar,sevgiler
DEVRİM DENİZERİ
Ömrünüze bereket.
Ancak zor ya kalay, mutlaka bir yerden başlamak gerekiyor bazı şeyler...
Eski fotoğrafına dönmüşsün çok hoş olmuş...
İyilik sağlık ve güzellikler dileğimle birlikte yolluyorum Selamlarımı bu Can dosta.
Çeşitlilik diyeyim ben bu "azınlık" kelimesi yerine. Güzel olan çeşitliliktir.... Öyle olmasa yaratan da tek tip insanla doldururdu yeryüzünü. Bunun da vardır elbet bir nedeni.
Tek hoşnut olmadığım şey, madem bir yaratan olduğuna inanıyoruz (çoğumuz diyelim)
bir çok din ve türevlerinin olması nedendir? Niye herkes kendi inancının doğruluğunda diretir vs. vs.
Sevgiler,
DEVRİM DENİZERİ
Benden de çokça sevgiler.
Bu "azınlık" meselesi yalnız bizim türkler için geçerli değil. Bu açıkça ortada. Gittikleri ülkelerde terör estiriyorlar. Bütün iş alanları onların elinde. Ülkeden yarım pabuçla gidenler orada en varlıklı en itibarlı konumdalar.
1960 larda Almanya'ya gidenleri hatırlayın. Bu ülkede adam yerine koyulmamış bir iş sahibi olamamışken orada bunlara sahip oldular. Ama sonrasında ülkeye yapmadıkları demedikleri kalmadı. Yapma Allah aşkına. Sağ gelen sağ çıkamıyor. Tecavüz ve ardından hunharca katledilmek onların yazgısı oluyor bu ülkede.
Gözümüzün çöpünü görelim önce.
İyi seneler.
Zor bir yazı.
Yeni yılın ilk sabahının üşüten soğuğunda,
bu yazıyı yorumlayacak cesareti kendimde bulamadım.
Ya da,
yanlış anlaşılırım korkusu belirdi içimde galiba.
Neyse...
Yeni yılınızı kutluyor, güzel dualarınıza biz de amin diyoruz efendim.
DEVRİM DENİZERİ
BÜTÜN GÜZELLİK VE BEKLENTİLERİNİN GERÇEKLEŞMESİNİ DİLER GÖZLERİNDEN ÖPERİM.
Güzel bir yazı,samimi duygular ama şunu söyleyeyim azınlıklar yaşamlarını oldukları gibi sürdürse katliyam
olur,7 eylül olayları yağma ve talan,gözyaşı azınlık olmak çok zordur azınlık olmadığımız için farkında değiliz bence çoğunluğun olduğu yerde azınlık olan kurda kuzu emaneti gibidir,örnekleri çoktur,Çorum,Maraş olayları ve benzerleri en aklılıcası oradan uzaklaşmaktır biraz sözlerim acımasız gelsede tarihte örnekler beni doğrulamaktadır,selamla duanıza katılıyorum ama imkansızdır.
DEVRİM DENİZERİ
1960 larda Almanya'ya gidenleri hatırlayın. Bu ülkede adam yerine koyulmamış bir iş sahibi olamamışken orada bunlara sahip oldular. Ama sonrasında ülkeye yapmadıkları demedikleri kalmadı. Yapma Allah aşkına. Sağ gelen sağ çıkamıyor. Tecavüz ve ardından hunharca katledilmek onların yazgısı oluyor bu ülkede.
Gözümüzün çöpünü görelim önce.
İyi seneler.