gün yüzüm...
Gün yüzüm…
Güneş yüzüm ,gülen yüzüm,gün yüzlüm….
Hadi ışılda bugün, gün ışığı gibi gel dünyama, doğ kalbime, şenlensin yüreğim.Aydınlansın hayatım.Işıl ışıl bir gün yüzüm olsun.
Gitsin kötü düşünceler. Acılar, üzüntüler kaybolsun yüreğimizden.Sabahın ilk ışıklarıyla tertemiz, saf ,masum, günahsız olan gün yüzüm.
Günaydın diyelim,selam verelim,merhaba diyelim yüreğimize gün yüzüm.Kucağında sevgi ışıklarıyla gelsin gün yüzüm.Tebessüm eden, gülen yüzüm,gül gibi kızaran yanaklarım,ateş topu yüreğim.
Altın sarısı ışıklarla yüzümü aydınlatan güneşim.Gün yüzümü güne çıkaran pırıl pırıl yapan.Ah !be gün yüzüm,solmayan tebessümüm,içime sıcacık ışıltılar bırakan, güneşin sımsıcak bakışlı gelip giden baharım.Ne olur bahar gibi gelsen ,yaz gibi ısıtsan,kış olunca yine gelsen üşütmesen, ara sıra da olsa sarsan yine beni.
Sevgim neredesin? Gel sar beni sevdanla doğ yüreğime.Karşılayalım bu güzel günü.Her şey gönlümüzce, gülen yüzümüzle dolsun gün yüzümüze.Sevgiyle bakan gözlerde,saçlarını tarayan güzellikte,konuşan dillerde,yazan parmaklarda,okuyan dudaklarda,dillenen mısralarda,söylenen şarkılarda bulalım gün yüzüm.Kırma beni,gülen yüzünle gel, solmayan yüzünle gel,yalan olmayan dillerinle gel,sevdanla gel,doğ günüme, bir ay güzelliğinde gel.Yıldızlar gibi parla,ışıl ışıl ol dünyama.
Güneşin altın sarısı ışıklarıyla yarı aydınlık gün yüzüme gel.
Uyandırma beni rüyalarımdan hayallerimde bulayım gerçekleri.Düşlerimde yaşayalım gün yüzüm.Tak koluna sepetini,al içine mutluluklarımı, gel dünyama gün yüzüm.
Evet! Ben hayallerin gün yüzü,düş güzeli gün yüzü.Koluna takmış da gelmiş sepetini.Getirmiş umutlarımı.Merak ediyor musunuz içinde neler var?Vallahi bende merak ediyorum. Neler getirdi diye.Bakalım mı beraberce,mutluluğa şahit olur musunuz gün yüzümün?
Kolunda kocaman bir sepet.Şekli ,nasıl desem öyle güzel ki; anlatamam belki de. Bir şeye benziyor ama neye. Anladım,bir gül şeklinde.Rengi kırmızı,aynen gül şekli verilmiş.Hiç görmedim böylesini,sizler görmüş müydünüz?Kırmızı gül şeklinde bir çanta.Hayal edin o zaman.Ben görüyorum.Sizlere anlatmaya çalışacağım.
En sevdiklerimi koymuş nasıl da bilmiş,becerebilmiş.Ah! be gün yüzüm.Beni gül yüzlü yapmak için uğraşmış bütün bir gün.
Bir tarafında kitaplarım,defterlerim,kalemlerim,dizüstüm bile var.Diğer tarafta mutluluğum,sevincim,hayatım.Bir diğer tarafta kırmızı güller,kırmızı elmalar.Sevdiğimi de nereden bilmiş ki; bu gün yüzüm çok beter bir şey.Anlamış beni,tanımış beni.Bir diğer tarafta yiyeceklere yer vermiş.En çok da tatlılar var.Çikolatalar,kurabiyeler,yaş pastalar.Daha bir sürü tatlılar.Bir diğer tarafta da haberler var.Sevdiklerimden,unutamadıklarımdan,canlarımdan.Annemi, babamı da ziyaret etmiş.
Ah! be gün yüzüm.Işıltım,gülen yüzüm, sen nasıl bir şeysin, bu kadar düşüncelisin.Haber getirmiş bana,selam getirmiş.Ağlamasın kızım,çok ağlıyor demişler.Yaşasın hayatını, mutlu olsun demişler.Düşünmesin bizi,dua etsin yeter demişler.Biz iyiyiz diye haber etmişler.Ah!Allah’ım,güzel Rabbim,bu nasıl bir düş, bu nasıl bir hayal.Gerçek mi ,yalan mı bilmiyorum?Dokunur musunuz bana hissedeyim? Anlamalıyım gerçek mi değil mi?Mutluluk gelir mi,güzellikler sepete dolar mı,sığar mı,bilmiyorum?
Gerçek bile olmasa o kadar hoş ki; düşlerimde bile yaşamak o kadar değerli,anlamlı ve de güzel.Meğerse ne kadar ihtiyacım varmış sevilmeye,düşünülmeye,özlenmeye.Ben düş güzeli, gün yüzüm, sağol sana her şey için.
2014’ güle güle diyor.Al hüzünlerini gelme bir daha,mutluluklarını bırak da git diyor.Hoş geldin diyor,kime?Anladım yeni bir yıla, 2015’e.Hoş geldin 2015,sepetinle geldin,teşekkürler sana diyor.Dur dur ,bende teşekkür etmeliyim,benimde sevindiğimi bilsin.Getiremedikleri için de özür diliyormuş.
Ah !be gün yüzüm,bu sepet sihirlimi ne, nasıl becerebiliyor bu işleri, her neyse fazla zorlamayalım,sonra kaçıp giderde, neme lazım, güzelliğiyle kalsın.Bir tek getiremediği yüreğim.Yüreğim bende, nasıl alabilir ki; onu benden getirebilsin.Yüreğim içindeki sevgiyle bende.Beni ben yapan benliğimde.
Şimdi anladım yeni yılın habercisi olarak gelmiş.
Ne kadar da düşünceli şu gün yüzüm.Yoksa gelen yeni yıl mı?Ne dersiniz?
Güneş bugün bir başka doğmuş.Mutluluk için doğmuş,yeni yılı selamlamak için doğmuş.Gün yüzüme doğmuş,göreyim diye de tüm çabasını göstermekte.
İnsanlar günahsız doğar.Küçücük bir çocukturlar.Her insan ağlayarak gelir dünyaya.Saftır,bir çocuk güzelliğindedir.Masumdur,temizdir,günahsızdır.Mutlulukla gelirler.Yalnızdırlar.Bilmezler bir şeyi.İşte güneş de bugün öyle,saf ve temiz,küskünde değil,doğmuş işte en güzel haliyle.Kızgında değil,benim güneşim gün yüzüm.Hadi bir güzellik yap da kamaştır şu gözlerimi.Sıcaklığını ver ısıt beni,sıcacık olsun içimiz.Cıvıl cıvıl olalım.Bütün güzellikler için gün yüzüme gül,güzel şeyler söyle.
Gün yüzüm her doğan güneşle yaşamanın hazzını pırıltısını aç gözlerimize.
Ey! gün yüzüm güneşim,çevirme yüzünü benden, her sabah doğ kalbimize,gün yüzümüze. Aşkım ol,batmayan güneşim ol,yıldızım ol,sevdam ol.Gün yüzümü soldurma,mahmur bırakma,öksüz etme,şu garip dünyanın acısını tattırma.
Gün yüzüm,
Doğan güneşle eridim,
Işıklarında tat buldum,
Ben sularından içtim,
Sensizliğin berraklığında yüzdüm,
Ayrılık şarkısında vicdan yaptım,
Oysa bir çocuk kadar masumdum,
Bir çocuk kadar güleçti gün yüzüm,
Aşk yolunda cefadaydı gün yüzüm,
Semaya baktığımda aşkı sevmişti gün yüzüm,
Tebessümün varlığımdı gün yüzümde,
Kalbimi gör isterdim gün yüzümde,
Hayatımı bitirme derdim gün yüzümde,
Kırmızı gülüm kor ateşim ol gün yüzümde,
Günlerim aydınlık olsun gün yüzümde,
İçimiz kararmasın gün yüzümde,
umudumun çiçeği gelsin gün yüzüme,
Işıklarla oynayasın dokunasın gün yüzüme,
Kara kara bulutlar dağılsın gün yüzümden,
Güldür beni düşlerimin yalnızlığında gün yüzümde,
Ağlatmasın beni doğduğum gibi gün yüzümde,
Kaderim neden böyle dedirtmesin bana gün yüzümde,
Hep hasreti tattırmasın bana gün yüzümde,
Mutluluklar...
Hoş geldin 2015,hoş geldin gülen yüzüm,hoş geldin gün yüzüm…