- 542 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Geçen Yılınız Kutlu Olsun
(hâtırat)
Gelecek yılı kutlamanın ne anlamı var?... ne geldi, ne gördün… asıl olan elde olandır.
Yaşadığın yılda başına bir felâket gelmedi, kazâda yaralanmadın; ölmedin.
Az- çok yılı sağlıkla bitirebildinse, tebrik; bunun için yapılabilir…
Bizde hep böyledir; arabayı borç- harç satın-alırsın…
borcunu verebilecek misin?... önemli değil.
Kazâya karışacak mısın?... önemli değil.
Kazâda ölümlü sonuçlarda hapise girecek misin?... önemli değil.
E, o vakit arabayı satın-aldığına memnun kalıp- sonunda sattığında, gözün aydınlık olsun derim.
Ömrümde bir araba satın-aldım. Arabanın şoför mahallinde oturduğum ilk anda şu duayı yaptım:
Allah’ım, bana nasibettiğin bu arabayı, kazâsız- belâsız satmayı nasîbeyle… Âmîiin.
38 Ay, yâni; üç yıl iki ay kullandım arabayı… iki olayda mûcizevî şekilde ölüm ya da yaralanmadan kılpayı kurtuldum.
Bu iki olayda da benim ustalığım dışında birer kurtuluşa şâhid oldum… aklım hâlâ almıyor!...
Dört yaşında(1978) aldığım arabanın çoğu parçasını göremeden(tâmiri gerekmediği için) peşin para ile bir komşuma sattım…
Misinalarım, kancalarım ve çektirme kurşunum(Sargan balığı için) da arabanın koltuğunun altında imiş sattığımda…
Alan dost, bunları 175 Kuruşa sattığını söylediğinde öğrendim(1982-1984: benzinin litresi: 65 Kuruş- 260 Kuruş)…
oysa, pey verdikten iki gün sonra arabayı teslim almıştı komşum...
Cumartesi ve pazar günlerine denk geldiği için, resmî satış öncesi teslim etmedim.
Bu vakit içerisinde, arabada kullandığım süper benzinin parasını, kilometre saatini önceden tespit ettiğim için kilometre
başına hesaplayarak ayrıca ödedim.
Geçen Yılınız Kutlu Olsun…
Beni koruyan Allah, dilerim; Sizleri de korusun…
Kaç saat kaldı, yılın, ayın ve günün bitmesine?...
Gelecek yıla, sandığınızı denk alın!... “İnsanlar, lâyık oldukları şekilde yönetilirler”
Oy onbeşli- onbeşli, seçmenin gözü yaşlı… 2015 Yılını, bir asır geri çevir ve
Milletimizin çektiği acıları hatırlayın; Millî Mücâdelede düşman zulmü karşısında ve
savaşlarda, Şehîd olanlara Rahmedler olsun…
Saygılarımla…
kadiryeter Kadir Yeter. 30 ARALIK 2014 Sâlı. TRABZON.
Trabzonlu Fotoğraf Sanatçısı ve Şair, Süleyman İskender’e Teşekkürü borç bilirim.
Anlık yazılmış ve yayınlanmıştır.
YORUMLAR
kadiryeter
Çok Teşekkür ederim; mostar01 Sağolasın....
kadiryeter