- 1648 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
MANEVİ DEĞERLERİMİZE SAHİP ÇIKALIM
Ülkemiz insanı son günlerde kültür karmaşasındadır .Güzel Türkçemize verilen zararlar,Türk Kültürümüzün ve öz değerlerimizin , manevi değerlerimizin azaldığı,gelenek ve göreneklerimizin unutulduğu,sevgi ve saygı gibi önemli unsurun yaşatılmadığı bu süreçte bunlara olumsuz etki yapan faktörleri ne denli değerlendirip çözüm arayışı bulacağız.Yavrularımızı gelecekte nasıl temiz bir toplum bekliyor.Mutlu olmak için iletişim ve paylaşımın önemi var ama neden bunlarda azaldı.Türk halkımıza neler oluyor ben çok üzülüyorum.Teknoloji olarak her şey var ama insan iletişiminde de kopukluk var.Sevgi ve saygı,paylaşım,dostluk ve akrabalık iletişimi, iyi ve kötü günlerimizdeki birbirimize olan destek,paylaşım , yardımlaşma, tutkunluk,aileler arası muhabbet neden eskisi gibi değil?....Acaba halen var olan kuşaklar bunların düzelmesi için çözüm arayışı içindeler mi.
Doğrusu yarin artık çok geç olabilir diye düşünüyorum .Çocuklarımız ve torunlarımız yeni kuşak gençlerimiz yürekten gelen bir sevgiyi tanımadan büyüyorlar.Onlara sevgi yumağını nasıl özümsetebileceğiz,sevginin gerçek anlamını nasıl .öğrenecekler. Saygıyı tam olarak biliyorlar mı, yeterlimi? Sizce bu değerlerimizi yaşatmak için neler yapılabilir..Değerli fikir ve düşüncelerimizi burada paylaşalım.Belki ortak bir çözüme ulaşabiliriz. Zararın neresinden dönersek kardır. Daha temiz bir toplum, daha kültürlü bir nesil, daha mutlu bir gelecek için , Türk Kültürümüz, manevi değerlerimiz, gelenek ve göreneklerimiz en önemlisi Sevgi ve Saygı mutlaka korunmalı ve yaşatılmalıdır diye düşünüyorum.
Sizce batı kültürümü, yoksa kendi Türk Kültürümüz mü yaşatılmalı..Bana sorarsanız batı özentisini bırakıp kendi özümüzü yaşatalım diyorum,siz ne dersiniz…Çünkü ben alış veriş merkezlerinde dahi batı müziği dinlemekten bıktım, kendi Türk müziğimiz hani nerede, kaç kişi, dinliyor…mağazaların ismi dahi Türkçe değil, çocuklarımız bile birbirine evet değil okey diyor ne oldu bize nereye gidiyoruz. Evet yerine kesinlikle, Tamam yerine aynen öyle . neden diyoruz. Hem konuşmalarımıza, hem davranışlarımıza ne oldu böyle? Bu nasıl bir toplum olduk?
Medeniyet batıyı taklit etmekse eğer o zaman ben o medeniyeti istemiyorum. Ya siz…..?
Saygılarımla...
SABİHA SERİN
YORUMLAR
Güzel yazınızı bir çırpıda okudum. Teşekkür ederim dile getirdiğiniz için.Düşüncelerimi aksettirmişsiniz sayfanıza.Büyük bir millet olarak, kültürümüz,geleneklerimiz.Törelerimiz, örf adetlerimiz, bu kadar değerlerimiz varken sahip çıkamazsak, başka kültürlerin kokuşmuşluğunun tahakkümüne girmemiz kaçınılmazdır. Batı kültürü dediğimiz(Aslında kültürleri de yok ) Bencillik, vurdumduymazlık egemenliği içinde yok olmuşlardır. yok olanın neyini beğeniyoruz anlamıyorum. Bu gün japonya ki geleneklerine en bağlı bir millettir. onlar bizdeki zenginliği keşfettiler, alıp götürüyorlar. bizden daha fazla önem veriyorlar. Kırşehir-Kaman'ı üs edindiler turistik gezilerinin en yoğun yeri onlar için. Kültürleri yaşayan güzel bir ilçemizi kaç kişi biliyor. Saygılar sunarım.