- 677 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
ZAMLI YAŞINIZ VE YENi YILINIZ KUTLU OLSUN
2014; kendisini emekleye-emekleye ama insanlığın büyük bölümünü de süründüre-süründere getirip bıraktı.., altından ne renk olduğu belli olmayan ışıkların süzüldüğü, ne dediği anlaşılmayan seslerin duyulduğu 2015 kapısının eşiğine…
Kapı açıldı açılacak…
Böylesi eli kulağında durumlar için genellikle 12’ye çeyrek kaldı denir.
Ama bizim ülkemiz için.., 12’ler geldiği ve yaşandığı zaman ortaya pek hayırlı ve güzel sonuçlar çıkmıyor.., beklediğimize-bekleyeceğimize, geldiğine-geleceğine bin pişman ediyor, aydınlık beklerken karanlıkların dehlizlerinde kayboluyor, yok olup gidiyoruz….
Mesela 12 Mart muhtırası ve 12 Eylül darbesinin.., üstünden tanklarla, postallarla geçip ezdiği gün ışığnda ışıldayan çiçek bahçelerini, kökünden sökülüp atılan fidanları aklımıza düşürürsek, içimizdeki coşku ve yürek ferahlığıyla 12’ye çeyrek kaldı diyebilir miyiz…
Sonra bütün bunların devamı niteliğindeki 12 yıllık gerici-baskıcı AKP iktidarının ve onun şimdilerde 12. Cumhurbaşkanı olan başının (kendi yakın çevrelerinin dışında) ülkenin üstüne çektiği karanlık örtünün altında her gün yeni bir gerilimle boğuşurken 12 ye çeyrek kaldı diyebilir miyiz…
Yani ne olur-ne olmaz.., iyisi mi biz de demeyelim…
Ama şöyle diyebiliriz en azından kış örtüsü altındaki “takvimlerin baharı” için.., üçün biri gitti, ikisi kaldı”
. . . . .
Evet., çok az kaldı…
31 Aralık gecesi saatler 00.01 ‘ı gösterdiği zaman altından ne renk olduğu bilinmeyen ışıklar süzülen, içinden ne dediği anlaşılmayan sesler duyulan 2015 kapısı ardına kadar açılacak ve biz, hepimiz, hangi coğrafyada yaşıyor olursa olsun bütün insanlar o kapıdan içeri hep beraber, aynı anda adımlarımızı atacağız…
Bu adımla birlikte de hepimiz için ortak bir doğum günü değil ama ortak bir yaş günü kutlamasının içinde bulacağız kendimizi…
Dini, dili, ırkı, rengi ne olursa olsun bütün insanlar için ortak bir kutlamadır bu…
Ve o an bütün dileklerimiz; kapının ardındaki o ışıkların gözlerimizi kamaştırmadan yüreğimizi aydınlatması, o seslerin kulaklarımızı tırmalamadan bütün güzel duygu ve doğru düşüncelerin ortak sesi olması üzerine olacak.
Evet; yeni yılla birlikte alışık olduğumuz, cüzdanlarımızın yüzünün asılmasına sebep olan “maliye” kaynaklı zamların yanı sıra yüzümüzü güldüren “yaşam” kaynaklı bir zam da yaşlarımıza gelecek ve bizler de bu zamla birlikte kendi yaşam merdivenlerimizde bir basamak daha yukarı çıkmış, bir yaş daha yaşlanmış olacağız.
Ve coşkuyla bu yeni zammı, yeni yaşımızı kutlayacağız…
YENİ YAŞLARIMIZ, GÜZELLİKLER, SAĞLIKLAR, MUTLULUKLAR, GÜLÜMSEMELER VE GÖNLÜMÜZDEN GEÇENLERLE GELSİN….,
VE YENİ YIL ÜLKEMİZE VE TÜM İNSANLIĞA BARIŞ, HUZUR VE AYDINLIKLAR GETİRSİN…
CEVAT ÇEŞTEPE