- 311 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
TÜRKÇE
Neden Türkçe?
Evet sözüm ona akıl ve zeka abidelerinin anlamamakta ısrar ettiği kadar zor vicdan sahipleri için de aynı derecede kolay bir soru
Neden Türkçe...
Herşeyden evvel tek cümlelik bir cevap ’Türk’üz o sebeple Türkçe’ diyoruz...
Malumunuz üzere son günlerin popüler konularından birisi Dil ve Türkçe olmuştur.Bu aslında bizim için çok acı bir hakikat oldu.Gönül isterdi ki şahıs isimlerinden tutun,işletme isimlerine,bilimsel terimlerden tutun manayı açıklayıcı tamlamalara kadar her alanda katledilirken Türkçe gündemde yerini çok daha önce alsaydı.Konuyu dağıtmamak adına bu durumla alakalı görüşlerimi bütünüyle aktarmadan Türkçemiz hakkında nacizane düşüncelerimi belirtmek istiyorum.
Dil’in Millet hayatındaki değeri akıl sahibi her kişinin takdiridir ki tartışılmayacak kadar büyüktür.Milletin adı ise doğal olarak konuştuğu dilin adını vermekte diğer taraftan bakarsak da Millet konuştuğu dil’den adını almaktadır.Buradan hareketle Türkçe konuşana Türk Türkçe konuşan topluluğa ise de Türk Milleti denir sonucuna varıyoruz.Tarihin en eski en köklü Milletlerinden olduğu şüphe götürmez olan Aziz Milletimizin Dili olan Türkçe’de; aynı şekilde yaşayan dillerin en eski en köklü en zengin dillerinden biri olma değerine sahiptir.
Türkçe’nin Anlatma,Açıklama,Bilimsel tarif yapma,Özetleme,Öğrenme ve Öğretme açısından zenginliğinin en büyük ispatı binlerce yıldır yaşaması olmuştur.Bu belki bazı milletler dolayısıyla bazı diller için önemli çok önemli olmayabilir ancak Türk Milleti gibi bir tarihe sahip varoluşundan beri kapalı bir coğrafyada tıkılıp kalmamış sürekli yeni yerlere varmış fetihler yapmış dünyanın diğer topluluklarıyla sürekli etkileşim halinde olan Din değiştirmiş,Büyük göçler gerçekleştirmiş dünyanın dört yanına dağılmış buna rağmen de hala aynı dille duygusunu,düşüncesini ve hislerini ifade edebilen yüzyıllar önceki edebi eserleriyle çoşan,hüzünlenen,aşık olan,kahramanlık duygusuna kapılan bir Millet olmuş Dilini de kendisi gibi değerli kılmıştır.
Dil-Bilimci olmamakla beraber Duygusal davranarak dilimize övgü yaptığımı da düşünmüyorum.Dünyanın saygın Dil bilginleri Türkçe’ye hak ettiği değeri verirken bizim dilimizi yozlaştırmak uğruna yaptıklarımıza ise anlam veremiyorum.Bir yandan modernlik yanılgısıyla Kültür yozlaşması ile Batı dillerinin saldırılarına maruz bırakılan Türkçe var diğer yanda güya Dinimiz adına,Müslümanlık uğruna Arapçanın ümiğini sıktığı Türkçe.
Merak ediyoruz
Bu Türkçe neyi anlatamıyor?
Hangi duygunuzu ifade edemiyor ?
Hangi bilgiyi almakta size engel oluyor ?
Yunus EMRE UNESCO Tarafından anlaşılıyor da siz neden anlalmıyorsunuz?
Aziz Milletimiz, geçmiş ile bugün,bugün ile yarın arasında köprü olan Türkçemize sahip çıkmak Türkçemizin sağlığı için gerekli tedbirleri almak zorundadır.Aksi takdirde Dedesini anlamayan Torunlar meydana gelecek anlam denizindeki büyük dalgalar duygu dünyamızıda etkileyecek Millet olmamızın sebebi Müşterek Anı,Acı,Sevinç,Hüzün,Savaş,Zafer vb birçok şey Nesiller tarafından aynı şekilde hissedilmeyecektir.Bu ise Yaşayan Milletimizi Bitkisel Hayata girmesi demektir.
Unutmamak gerekir ki bir tane Türkçe var;
O sebeple Türkçemizin sağlığı için evladımıza,dükkanımıza Türkçe isimler veriyor teknolojik aletleri,sanat-spor-siyaset terimlerini Türkçe adlarıyla kullanıyoruz.
Karamanoğlu Mehmet BEY’in buyruğuna And veriyoruz
Türkçe konuş...Türkçe düşün...Türkçe sev...Umudun Türkçe olsun
Umut ŞAHİN