SABIR
İnsalık için en büyük sınav ise şer işde de hayır işinde de sabırlı olmak bunda mutabık olalım inşallah
Sizlerle aynı veyahut insanlıgın yaşadıgı kısmi degerler altında zorluklarımızı anlatayım ;
-Hiç kendinizi ifade edemeyeceğiniz bir durumda sinirden hafif bir gülümseme ile kendinizi sakinleştirip sonrasında sinirler kramp’a dönüşerek veya elinizi yüzünüzü avucunuzu avuşturup saçlarınızı koparırcasına çekmeniz veya bir yerlerden sinirinizi almanız aslında bütün insalığın doğasında veya mayasında bulunuyor ... Sabır bir taş ise önce çatlar sonra ufalanarak toz olur ve bir daha aynı şekle gelmeycek ve insalık haddini sabrından aşmış olabilirsiniz.
-Diğer bir soru ise içinizde fırtınalar kopar iken karşınızdaki sizi hep samimi buldugu için hep derdini anlatan kişiler sizi dinlemez ve hep sustunuz mu ? Nihayetinde susarsınız sırrınız işiniz eşiniz aile’i efradınızla ilişkilerde sorun yaşayabiliriz insanız sonuçta ama konuşarak kendinizi isteklerinizi arzularınızı temenni veya ikna edici olması çok ama çok önemli izah silahınız olması gereklidir . Nefsimizi dinlemeyip dogru olanları yapmaktır en büyük amaç içinizden biri şunu böyle yap diyorsa o yanlıştır bunun islam tarihlerinde sahabeyi ikramlardam örneği vardır canlar...
-Ve sonuca gelelim dostlarım ben bu durumları şöyle izah etmeyi tercih ediyorum kendinizi içinizdeki çektigimiz sabır birgün taş olup çatlayacaktır azizim her sinirlenişinizde bir abdest yada salavat-ı şerife okumaktır en büyük nimet bizler O’nun varlığıyla ona tabii olmuşuz unutmayalım aldığımız nefesi bile geri veriyor isek hiçbir şey bize ait degildir sinirlenmek dert etmek kendimize zarar verir ve lakin sevdiklerimizi üzmeyelim onlardan sinirimizi çıkarmyalım bir kalp kırmak bir kabe kırmak gibidir dert etme dua et diyor mevlana hz. bizde inşallah sabrın önemini birkez daha haktan yana görmeyi nasip ve müesser eyler mevlam .. (sabırlı günler)
Saygılarımla
H.İbrahim KAYA