Yeni YIL Kutlamak...
YENİ YIL KUTLAMAK...
Eski yıllar eskiyip giderken yeni yıllar pırıl pırıl ışıltılar içinde gelir durur.Öyle ki yoksul için de bir başka türlü gelir.
Zenginler nerede hangi proğrama gitmeyi hangi lüks otelden yer ayırmayı düşünürken telaş içinde ve yarış içinde olurlar. Öyle ki uçaklarla Kıbrıs ya da Paris’e uçmayı kesinlikle kaçırmazlar... Onların bir kaygısı ya da günah korkusu olmaz. İstedikleri yere gider sabahlara kadar eğlenir ve geri dönerler. O gece bir rüya aleminde gecedir.
Ama yoksullar da olur ya heves eder bir iki kilo meyva ve yerfıstığı ya da kestane türünden kuru yemiş alır da aile içinde yemeyi düşünseler işte o zaman dananın kuyruğu kopar...Etrafta fetva verenler çoğalır. "Bir müslüman yılbaşı yapmaz...Haramdır günahtır" diyen diyene...Yoksul bir aile o iki kilo meyvayı ve kuru yemişi aldığına alacağına pişman edilir...Yoksul için yeni yıl kutlaması olmaz. Aslında diğer günlerden farkı olmayan sadece meyva ile kuru yemişi olan bir gecedir...Normal günler gibi yenir ve üstüne de bir iki bardak su içilir ..Kimse kimseyi kutlamaz yeni yılı kimse ağzına bile almaz ama yoksul da her nasılsa yeni yılı kutlamış olur...
Zengin kızarmış hindisini yer diğer menüler eksiksiz üstüne her türlü içkisini içer ona kimse ne günahtan ne de dinden imandan bahsetmez...Haramdan hiç söz edilmez. Müziğin en bangır bangır serisi seslenir ama kimse duymaz. Eğlence sabahlara kadar uzanır.
Yeni yıl kutlamak müslüman için özellikle yoksullar için günahtır...İsa peygamberin doğum günü diye özetlenir. Oysa kutluyan zenginler bunu hiç akıllarına bile getirmezler...İsa peygamber işin neresinde kalmıştır bilinmez. Kilisede belki anılıyordur.. Onun dışında herkes işin şamata ve eğlencesinde kendi zevk anlayışı ile kutlar geceyi...Bu işin fazlaca dini bir özelliği kalmamıştır. Herkesin asıl gayesi sadece yeni bir yıla girme sevinciyle eğlenmektir...
Müslümanlar yeni yıla erişmeyi sevinç içinde o günün güncel medyası üzerinden eğlenmeyi düşünürler...Günah olacak ve haram olacak bir boyut içinde kutlama fikirine de imkanına da uzaktırlar. Böyle bir düşünceleri olmaz ve buna imkan da bulamaz...
Bırakalım da yeni yıla sağlık ve saadet içinde erişmenin mutluluğunu müslüman da yaşasın...O gece için alacağı bir iki kilo meyva ile kuruyemiş haram olacak ya da ayıplanacak bir şey değildir...Boşuna korkmanın bir anlamı yoktur.Hindiler alıp kızartamaz zaten buna gücü de yetmez...Hindi alabilse onu da sadece hindi yemeği gibi yer.
Yeni yıl tüm canlıların yeni yılıdır. Yeni yıl müslüman için diğer dinler için aynı anlam taşır...İnsanlığın ve yaşamanın yeni yılıdır. İnsanlık alemine iyilik ve güzellikler huzur ve barış dolu günler getirsin.
Hayırlara ve sağlığa vesile olsun. Bizi bugünlere eriştiren yüce Allah (c.c) için şükürler ...
YORUMLAR
Gerçeklere parmak basmışsınız değerli yazar kutluyorum hem yazınızı hemde gelecek olan yeni yılınızı...Sağlıcakla.