- 1293 Okunma
- 5 Yorum
- 1 Beğeni
AŞKIN TANIMI YOKTUR
AŞKIN TANIMI YOKTUR
Aşkın tanımı yoktur ve bunu kanıtlamak için bir araştırma yaptım. Çok farklı cevaplar aldım. İlginç ve bir o kadar güzel cevaplardı. Herkesin aşktan anladığı şey farklı ise; demek ki aşkın tanımı yoktur!
Soru: Aşk nedir?
Aşk; nefsine hakim olan yiğitlerin işidir.
Tunahan Arslan
Aşk; sevdiğinin gözlerine bakmaktır. Aşk sevdiğini gördüğünde kalbinin hızlı atmasıdır. Onun bir gülüşü içini ısıtır bu kışta.
Yağız Arda
Aşk cennete gittiğini sanıp cehenneme yürümektir.
Semanur Karaca
Aşk Fenerbahçedir.
Harun Yıldırım
Aşk, faniliğinin bilincinde olan tek yaratılmış olarak, insanın, diğer insanlara bunun bilincinde olan bir insan gibi görünmek için, sadece kendi bilincinde(farkında) olsa da, onu ’insanca’ kılana tutunması ve faniliğinin bilincinde olmaktan düşülecek dehşetin üstünde sallanacak kuvveti taşıması...
Yekta ATİLLA
Aşk; heyecandır.
Barış Derin
Aşk; yok olurken var olmaya kabullenmektir ve özlemdir.
Hurişen Çabuk
Aşk; onun gözlerine baktığında mutlu olmaktır.
Hayriye Can
İnsan aşka inanmazsa kaamsardır daima.
Şule Delibaş
Aşk; o uzaktayken bile onu yakınında hissetmektir.
Aslı Aydın
Aşk; bütün gün yemek yemeyip akşam yemeğinde sofraya saldırmaktır.
Ceren Baki
Aşk; kötü bir insan olup iyi kalplidir.
İlke Mert
Aşk; aşık olduğun kişiyi ne olursa olsun yarı yolda bırakmamaktır.
Melisa Özel
Aşk; karşındaki kişiye kendini mahvetme iznini verip ona koşulsuzca güvenmektir.
Nesrin Aslanhan
Gökyüzünün hırçınlığında gözlerimizi birbirine kitleyerek, hiç konuşmadan, biraz heyecanlı, biraz kararlı... O an yaşadığımızı anlayamadan ölüme doğru atılan adımlarda elini tutacağın birisi olduğuna kendine inandırarak gülmektir aşk.
Burcu Örekçi
Aşkı bilimsel olarak anlatabilir miyiz acaba? Bunu aklınız alıyor mu sizin?
Şöyle bir şey olabilir: bulaşıcı hastalık...
Delilik olarak da yorumlanabilme ihtimali var aslında. Çünkü aynı şeyleri yapıp yapıp farklı şeyler bekliyoruz. Ama aşk insanı nasıl mahvedebildiğine (!) göre insan da aşkı mahvedebiliyor. Nasıl mı? Şöyle ki; sms bittiğinde...
Biraz saçma ama böyle işte. Bazen bir sokak dönüşünde buluyor seni bazen ölmeden iki gün önce bulup yarı yolda da bırakabiliyor. İnsanın yaşayabileceği, mutlu olabileceği, hayran kalabileceği bir şeydir aşk...
Bazen küçücüktür ve ardı ardına devleşir.
Bazen yıldırım gibidir. İnsanı yorar ama zevklidir aslına bakarsan. Değiştirir bir yana ama bitmediğini söylemek gereklidir. Çünkü aşk bence bizden bunu ister. Bazen sarılma gibi sımsıcak bazen ağlayabildiğin kadar ıslaktır ama iyidir ya!
Evrenin o açıklayamadığı birçok şey belki aşktan geçiyor olabilir.
Arkadaşlarımın verdiği cevaplar demeyim de aforizmaları beni etkiledi desem yalan söylemiş olmam. Çünkü herkesin fikirlerine karşı oldukça saygılıyım. Herkesin yani kim olursa olsun aşkı hakkettiğini düşünüyorum ve herkesin içinde bir ’aşk çocuğu’ olduğuna inanıyorum.
Herkes de kendine inanıyor zaten. Tek bir şey var. O da; korkaklık!
Sanırım aşkın gölgesinde saklanarak kendisine ulaşmaya korkuyoruz. Birçok insan gelip geçti tabii ki!
Ve her birinin aşkı yaşadığından şüphem yok. Acaba hangileri ’Seni Seviyorum!’ diyebildi?
Bu herkesin aklında var olan ama diline aldığında etrafını kolaçan ettiren bir şey. Bazen odana kapanıp söylerken kapıyı açıp kimse var mı diye bakan insan vardır. Komik ama olağan bir şeydir.Zaten olağan her şey mutlaka bir yanıyla komiktir. Öyle her insanın yapabileceği şey değildir. Cesaret ister. Korkaksan kaybedirsin. Tamam! Senin değildir ki kaybedesin.Kazanma ihtimalini kaybedersin.
Yine kendi hırsına bürünüp sana kazandırdıklarına dönersin.
Çoktur! Belki hiçtir. Belki yaşanması saçma bir şeydir ama ne olursa olsun sen onu kendine aşk diye tanıtırsın. Aşk diye devam eder içindeki şeyler. Bir bakarsın aşık olursun. Nerde olduğuna, kim olduğuna, ne yaptığına bakarsın.
Bazen aynanın karşısına geçip kendine alay ediyormuş gibi gülersin.
Bir de işin içinde tesadüf var. Bak o benim biraz kafamı kurcalıyor. Cidden tesadüf diye bir şey var mıdır? Ben her zaman bir neden olduğuna inanmıyorum. Ama tesadüfe tesadüf etmek imkansızdır demiş bir düşünür. Mantıklı!
İnsanın açıklayamayacağı ve yalan süsüyle karşına çıkan bir geerçektir aşk!
Acaba aşk nedir?
Bazen diyorum ki; acaba aşk ’her şey’ mi? Yani, yaprağın sararıp düşmesi sonbahara aşkından dolayı mı? Saçmalıyorum değil mi? Aşk zaten muhteşemliğin ötesinde kocaman gerekli bir saçmalıktır. Bazen göz kırparsın onunla birlikte hayata, bazen arkandan baktırır haberin olmadan...
Ölüm gibi yaşanılması vazgeçilmez kılınan kocaman, aklının alamayacağı bir şekilde, hem hemen dağlar kadar demeyelim çünkü belki bir karıncada da vardır aşk! Umut vadeden sözlerde pat diye karşına çıkıp seni mahveden ve çöp gibi yere fırlatan, kutusuna değil bak, yere fırlatan acımasız ama vicdanlıdır aşk!
Ne çok konuştum yine!
Derler ki; çok konuşan aslında hiçbir şey bilmez.Konuşarak bildiklerime haksızlık etmeden son bir cümleyle konuyu kapatıyorum.
AŞKIN TANIMI YOKTUR!!!!!
Burcu Örekçi
YORUMLAR
Herkes kendi yaşadığı aşkı tanımlar ne kadar insan varsa o kadar aşk vardır, bu yüzden aşkın tanımı çoktur ☺İlla ki tanım derseniz. Aşk ruh uyumudur.
burcuuuuuuu
Bir de benim tanımıma bakalım: Aşk, faniliğinin bilincinde olan tek yaratılmış olarak, insanın, diğer insanlara bunun bilincinde olan bir insan gibi görünmek için, sadece kendi bilincinde(farkında) olsa da, onu 'insanca' kılana tutunması ve faniliğinin bilincinde olmaktan düşülecek dehşetin üstünde sallanacak kuvveti taşıması...
Ne dersiniz?...
burcuuuuuuu
Var mı beni icinizde tanıyan
Yaşanmadan çözülmeyen sır benim
Kalmasa da şöhretimi duymayan
"Kimliğimi tarif etmek zor benim"
Demişti "tek hece aşk" şiirinde
Yani doğrudur sizin dediğiniz.... herkese göre geçerli bir tanımını bulmak mümkün değill..
Tebrik ederim burcu hanım verdiğiniz emek için ve calısmanız icin