- 893 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
OSMANLICA TÜRKÇESİNE ELEŞTİRİ
Osmanlıca öğrendim ve okuyorum. Yani Osmanlıca Türkçesi okuyorum. Ne Osmanlı İmparatorluğunu geri getirdim, ne de Latin Türkçesine ihanet ettim. Artık okuyacağım kitapları Osmanlıca yazılı olanları alıp okuyorum. Benim için iyi oldu artık atalarımızın mezar taşlarını okuyabilirim. Artık iyi oldu atalarımızın mezar taşlarını okuyabilirim deyip alay eden insanlarımız, Latin harfli Türkçemizi yabancı kelimelerden kurtaralım. Sizler şu an gerçek bir Türkçe mi okuyup konuştuğunuzu sanıyorsunuz? Önce yabancı kelimelerle işgal edilmiş Türkçemizi kurtarma çabalarına bakalım sonra Osmanlıcayla alay edelim.
Osmanlıca Türkçesi öğrenme konusunu siyasi pencereden bakmıyor ve o yönden öğrenmemiz gerektiğini söylemiyor ve değerlendirmiyorum. 600 yıl ve öncesinde kullanılan Osmanlıca Türkçesi bir siyasi tarafa mal edilemez zaten.
Düşünsenize, bir Japon arkadaşınız var ve siz onu Topkapı Sarıyını gezdiriyorsunuz. Japon arkadaşınız size saray kapılarının veya lahit taşlarının üzerindeki Osmanlıca yazıyı göstererek orada ne yazıyor diye sorsa, ne dersiniz? Ay! Ben Osmanlıca bilmiyorum veya sadece susar mıyız. Size demez mi sen kendi eski tarihini bana gezdiriyorsun, önceki tarihinizdeki yazıları bilmiyor musun diye sorduğunu düşünün. Ha! Şunu da söyleyebilirsiniz benim nereden Japon arkadaşım gelecekte onu gezdireceğim diyebilirsiniz. Haklısınız, fakat siz bir gün Osmanlı tarihi bir yeri gezerken oradaki bir turistin gördüğü bir Osmanlı yazısını okumanızı isterse veya başlarındaki rehberden bunu isterse, o zaman bir tercüman çağırırsınız ve işi savuşturursunuz.
Merak etmeyin tercüman bulursunuz, artık güzel bir ilgi var Osmanlıcaya, çünkü 8 ay içerisinde Elazığ’da 700 kişiye kurs verilmiş ve 700 kişi Osmanlıcayı öğrenmiş durumda. Bu sadece Elazığ’da.. Saygılar ve sevgilerimle,.,.
Mustafa KURT-22.12.2014
YORUMLAR
Kultur dostum, kulturunu unutmus bir millet yok olmaya en basindan mahkum edilmis bir millettir. Bir tarihi bir gecede degismis yeni turkiyenin yeni dili ve eski kulturu ile catismasidir tum bu olanlar... Kultur dilinin eksikligi ; var olanin eskisine uymamasi, yeni yetmenin de batililasmanin dayattigi hazirciliga daha meyilli olmasi gecmisini unutan bireyler yetistirir. Bir toplum dusunun sadece or da kaldiginda bizim Osmanlimiz vardi, sizlere hukmetmisti diyen, siz eskiye sadece gogsunuzu kabartmak icin sahip cikarsaniz kusura bakmayin tarih olmaya ve yok olmaya mahkumsunuz...
Mustafa KURT
Mustafa KURT
Abi ben Türk milleti kadar geçmişine düşman olan bir millet görmedim. Geçmişimizin adı anılsa sövüyoruz,. bu hale gelmişiz