- 513 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Niğde ve Sivas ta 3 gün
Sivas ve Niğde de 3 gün
Niğde Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekan yardımcısı Doç. Dr. Işıl Horzum, yeğeni Kemal Toksöz’ün işitme engelli olmasından dolayı işitme engellilere empati yaparak onlara değer vererek gelişmelerini istemelerini öğrendiğim an gerçekten bende ışıl Hanım’a hayranlık duymuştum. Işıl Hanım Elazığ Fırat Üniversitesinde iken okulda bir konuşmaya davet edecekti ama olmadı. Elazğılılara sempatim olduğundan bu konuşmayı çok isterdim tabii ki. Niğde Üniversitesi Dekan yardımcısı olduğu zaman iletişime geçmiştim. Işıl Hanım, geçtiğimiz günlerde davetini yeniledi. Önce 9 Aralık olarak kararlaştırdığımız günü daha sonra 16 Aralık olarak revize ettik.
Işı l Hanım benim geleceğimi öğrencilerine anlatmış. Öğrenciler heyecanlanarak “Turan beyi biz misafir edelim, hem evimizde kalsın hem sohbet ederek gelişimi anlatsın” demişler. Aykut Temelli isimli girişken öğrenci bizim geleceğimizi öğrenince internetten yazılarımızı okuyarak, daha önceki konuşmalarımızın videosunu seyrederek bilgi sahibi olmuşlar. İletişim öğrencisi olduklarını göstererek , okuduklarını uygulayıp hemen bizimle iletişime geçerek heyecanla beni beklediklerini söylediler.
Pazar günü, Tokat’tan yola çıktık. Sivas Gökkuşağı Engelliler ve Dostları Derneği Başkanlığı ve Sivas Belediyesi işbirliği ile yapılan ve arkadaşım Mustafa Epik’in eğitimlerii verdiği işaret dili kursları devam ediyordu . İşaret dili öğrenen Üniversite Öğrencileri ile işitme engelliler ve aileleri Fidan Yazıcıoğlu Kültür Merkezinde bir araya geleceklerdi. Bizi de konuşma yapmamız için eğitmen Mustafa Epik davet etmişti. O etkinliğe Cumhuriyet Üniversitesi Otomotiv Mühendisliği okuyan öğrencilerle katılacaktık.
Sivas’ta otogarda bizi Otomotiv Mühendisliği Öğrencisi Mustafa Seçgil karşılayarak kaldığı özel yurtta çay ikram etmeye davet etti. Orada Otomotiv Mühendisliği öğrencileri Yasin Koç ve Cebrail ile tanışarak sohbet ettik. Onlara Kişisel gelişim dergileri armağan ederek Mustafa Seçgil ile Fidan Yazıcıoğlu Kültür Merkezine geçtik.
Tören başlayınca işitme engeliler ve işaret dili öğrenen öğrenciler işaret dili ile derin sohbete daldılar. Bizde onlara katılarak sohbet ettik. Bu sohbetleri Sivas Belediyesi Sosyal ve Kültür İşleri Müdürü Ahmet Dağüstü ve Mustafa Epik mutlulukla izlediler. Çünkü senelerce işaret dilinin Üniversitelilerce benimsemesi için çaba harcamışlardı.şimdi her sene yüzlerce öğrenci işaret dili öğrenmek üzere kendilerine başvuruyorlardı. Misafirlere çiğ köfte ayran ikram ettiler. Bizlerde kısa bir konuşma yaptık.
Daha sonra Otomotiv Mühendisliği öğrencileri(daha önce bölümlerinde konuşma yapmıştık) Murat Dereçiçek, Mustafa Seçgil, Umut Akkaya bizleri evlerine çay içmeye davet ettiler. Kişisel Gelişim, eğitim üzerine sohbetler eşliğinde gençlere kişisel gelişimin önemini anlattık. Kişisel Gelişim dergi ve kitaplarından armağan ederek okuyarak gelişmelerini önerdim.
Gece Niğde’ye gitmek üzere Sivas’tan ayrıldık.
Sabah erken saatlerde Aykut Temelli, ev arkadaşları Yasin Yıldız, Faruk Ekin, Gökkuışağı Gençlik Derneğinden arkadaşları ile bizi terminalden alarak Şehir Lokantasında çorba ikram ettiler. Oradan Niğde’ye ilk kez gelmenin heyecanı ile biraz gezip öğrenci evlerinde dinlendik.
Bir şehre gidince bana “ Nereye gidelim?” dedikleri zaman aklıma yerel basın, işitme engelli okulları, işitme engelli dernekleri gelir. “İşitme Engelli okulunu ziyaret edelim” dedik. Faruk Ekin “ Bizim yurdun yanında” dediği zaman hemen ziyarete gittik. Aykut Temelli, Yasin Yıldız, Faruk Ekin ile Hüdavent Hatun işitme engelliler okulu Müdürü Adnan Gümüş’ü ziyaret ettik. Adnan bey çok memnun kalarak öğrencilere konuşma yapmamızı istedi. Bizde bir konuşma yaptık. Daha sonra Müdür Adnan Gümüş bey ile işitme engelli çocukların gelişimi üzerine sohbet ettik. Üniversiteliler işitme engelli çocuklar ile iletişim kurarak onlara sevgi ve umut aşılamak istediklerini söylediler. İletişim Fakültesi öğrencisi olarak bunun kendilerine hem güzel tecrübe, hem derslerine destek olacağını vurguladılar.
Oradan Kampüse geçerek İletişim Fakültesi Dekan yardımcısı Doç.Dr. Kazım Özkan Ertürk bey ile tanışarak sohbet ettik. Kantinde de Dekan yardımcısı Işıl Hanım ve öğrenciler ile sohbet ederek muhabbet ettik. Mimarlık Fakültesinde geçici olarak hizmet veren İletişim fakültesinde yeni bina yapılıyormuş. Daha açılalı 2 sene olmasına rağmen öğrenciler iletişim kurmaya ve gelişmeye hayli açık insanlar. İletişim Kulübü Yönetiminden Sevgi Laç, Alişan Cabiroğlu, Aykut Temelli ile gelişim, kitap okuma, iletişim, yerel basından faydalanma konusunda sohbet ettik. Yerel basından gençken nasıl faydalandığımı anlattım. Onların da yerel basından faydalanabileceğini söyleyerek kişisel gelişim dergileri armağan ettik. Yerel basının onlara ilgi göstermediğini anlattılar. Bende başta ilgi göstermeseler de zmaanla faydalanacakları konusunda onlara bilgi verdim.
Akşama doğru Niğde de şehir merkezine Aykut Temelli, Yasin yıldız, Yavuzhan İnan ile çıktık. Vali Necmeddin Kılıç”a yanımızda götürdüğümüz “Recep Yazıcıoğlu’nun liderlik sırları” adlı kitabımızı hediye edecektik ama vali bey yerinde yoktu. Oradan işitme engelliler spor kulübü lokalıne baktık. Bulamayınca Gökkuşağı Gençlik Derneğine uğrayarak bir çay içtik. Üniversiteli Gençler buluşarak sohbet etmek için Gökkuşağı Gençlik Derneğini kurmuşlar. Hayattan ne istediğini bilen daha çok Mühendislik ve Matematik öğrencilerinin geldiği bu dernekte gençler buluşarak sohbet ediyor, yardıma muhtaç Üniversitelilere nasıl yardımcı olacaklarını düşünüyorlar.
Oradan Aykut Temelli’nin öğrenci evine geçerek İletişim Kulubü üyeleri ile Aykut’un ev arkadaşları Fatih Dağlaraştı, Ramazan Ötgün, Yasin Yıldız ile sohbet ettik. Bizim geleceğimizi öğrenen gençlerden Faruk Karaaslan, Mahmut Taşöz ve Fayyaz Demirkol bizi ziyaret ederek kitap çıkarmak isteyenler, gelişmek isteyenler sordu bizlerde cevapladık. Gençlere kişisel gelişim ve iletişim konusunda faydalanacakları dergiler ve kitaplar armağan ettik.
Ertesi Sabah Kampüse geçerek kantinde muhabbet ettik gençler ile. Psikolojık Danışmanlık ve Rehberlik Kulübü Başkanı Fırat Çöplü ile tanışarak sohbet ettik.
Fen Edebiyat Fakültesi konferans salonu dolmuştu. Gençlere kısa özgeçmişimden sonra “ İletişimde Engel Yoktur” konulu konuşmada yaşadığımız engelleri nasıl aştığımızı ve gelişim konusunda neler yaptığımızı , iletişimde gelişmeleri için gençlere neler yapmaları gerektiğini anlattım. Engelli olmanın güçlü iletişim kurmaya engel olmadığını söyledim. İsterlerse kitap okumayı severek güçlü iletişimci olabileceklerini anlattım. Daha sonra soruları cevapladım. Dekan Prof.Dr. Selen Doğan Hanım ve yardımcıları ve öğrencileri ilgi ile dinlediler. Daha sonra “Engelleri Aşanlar” kitabımızı imzalayarak salondan mutlu ayrıldık. Gençlerle fotoğraf çektirdik. Üniversite, İletişim Fakültesi bize plaket takdim etti.
Ailesinde işitme engelli olan öğrenciler ile sohbet ettik ve onların sorularını cevapladık. Konuşmamızın onlara çok ilham verdiğini anlattılar.
Akşam Gökkuşağı Derneğinde bir çay içerek gençlere kısa kişisel gelişim konuşması yaparak gençlere hayat tecrübelerimizi anlatarak iletişimden iletişimin öneminden bahsettik . Bizlere Derneği ziyaretimizden dolayı plaket takdim ettiler.
Gece saat 1.00 civarı Topçam ile mutlu ayrıldık.
Terminale Aykut Temelli, Fatih Dağlaraştı, Yasin Yıldız ve Yener Yaşar gelerek otobüs terminalden ayrılana kadar bize eşlik ettiler.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.