- 4307 Okunma
- 2 Yorum
- 2 Beğeni
ANANIN ÖREKESİ
Durun… Durun! hemen yüzünüzü buruşturmayın… Az sabredin anlatacağım.
Yazının alt başlığı şöyle:
"Maaşını Nereye Harcadığından Başka Ekonomiyle İlişiği Olmayanlara İktisat Dersi"
Genç ve güzel kız eline mikrofonu almış sokakta dolaşıyor. Rastladığı bir teyzeye soruyor.
"Dolar artmış, ne diyorsun Teyze?"
Teyze: " Çok iyi olmuş… Bak paramız yükselmiş, çok sevindim." diyor.
Ben de televizyon seyrederken Teyzeye diyorum ki.
" Teyze fazla sevinme! … Yakında görürsün ananın yün eğirme çubuğunu"
Bizim Mehmet Anadolu Çocuğu, O da bildiği şekliyle Teyzeye sesleniyor;
" Teyze az bekle görürsün ananın örekesini!
Şimdi , konu anlaşılsın diye rakamları yuvarlayarak yumurta hesabı yapalım.
Diyelim ki; Ayşe teyze 1000 Tl emekli maaş alıyor,
Sam Amca ise, memleketinde 1000 Dolar maaş alıyor,
Ve yine diyelim ki; 1Tl= 1 ABD $
Memleketimizde yumurtanın tanesi de 1 TL. ye satılıyor.
Bu durumda Ayşe Teyze maaşıyla 1000 yumurta alıyor. Sam Amca da maaşıyla 1000 yumurta alıyor.
Bir anormallik yok yani!
Derken ABD Suriye’yi bombalıyor, Rusya Kırıma giriyor, Ukrayna karışıyor, AB atıyor-tutuyor, OPEC petrol üretimini arttırmıyor, deprem oluyor, yan yatıyor, çamura batıyor, olanlar oluyorrrrr!
ABD $’ı yükseliyor, Rus parası Ruble düşüyor.
Televizyonlarda bir yaygaradır başlıyor.
Bütün sevimliliğiyle renkli ekranlarda ki siyah elbiseli sarışın kadın şöyle diyor:
"Global para piyasalarında meydana gelen daralma sebebiyle uluslararası petrol piyasalarında Brent Petrolünun değeri düştü. Bu daralmadan en çok Rusya etkilendi. Ruble dolar karşısında değer kaybetti…"
Buyur burdan yak! "Bize ne dolardan, rubleden demeyin!"
Uluslararası Para Piyasalarında Doların değeri artınca bizim TL baş aşağı gidiyor. (yani yükselmiyor düşüyor.)
Sen seviniyorsun ya Ayşe Teyze, aslında oturup ağlaman gerek.
Durum şöyle oluyor:
1 ABD $ =2TL=1 Yumurta (anlaşılsın diye abartılı oran koydum)
Sen maaşınla eskiden 1000 yumurta alırken şimdi 500 yumurta alabiliyorsun.
Sam Amca eskiden maaşıyla 1000 yumurta alırken şimdi 2000 yumurta alıyor.
Yani senin 500 yumurtanın yanında Fatma Teyzenin de 500 yumurtasını sepetine koyuyor.
Ayşe Teyze! Şimdi anladın mı ananın yün eğirme çubuğunu?
Bizim Mehmet de sana diyor ki,
" Ayşe Teyze! Sen daha sevin bakalım param yükseldi diye.
Şimdi gördün mü ananın örekesini !?"
Bekir GÜÇLÜER.
Öreke: (Rumca) Eğrilmekte olan yün, keten vb. şeylerin tutturulduğu, bir ucu çatal değnek. (Kaynak/TDK Sözlüğü)
YORUMLAR
Neden haberi var ki bu ülke insanımızın. Ülke paldır - küldür uçuruma yuvarlanıp gidiyor, insanların bahtını ve tüm geleceğini karartmış, kendini muktedir güç ilan etmiş, "Sümme haşa tövbe"kendini AlLAH yerine koymuş, insaf, vicdan ve asgari ahlaktan bile yoksun değersiz ve düzeysizlerin peşinde, onların sadık yalaka köpeği olarak koşturuyorlar. Bu sözüm sadece hain, hırsız ve onursuz yalakalar içindir. Düzeyli yurtsever insanlarımızı tenzih ediyorum, kesinlikle onlardan ayrı tutuyorum. CUMHURİYET sevdalısı insanlarımızın her gün kahrolduklarını, içlerinin alev - alev yandığını biliyorum. Yapılabilecekler; eyer yapılabilirse, yine onlar tarafından, ancak onların devinimleri ve direnmeleriyle yapılacaktır. Şimdilerde bütün umutlar onlarda, onlar beklenmekte.
Çok güzel ve anlamlıydı bu çalışmanız da diyerleri gibi, aydın Yurtsever kardeşim sayın Bekir Güçlüer.,
Çokça sevgi ve saygılarımla selamlayıp kutluyorum sizi. Kemal Polat
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve durumumuza açıklık getiren değerlendirmeniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz, ilginiz ve değerlendirmeniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.