- 558 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
İçimizdeki Potansiyel...
Hangi yöne bakacağımızı ve baktığımıza yönde neyi görmek istediğimize kendimiz karar verebildiğimiz gibi , imkanlarını oluşturmanın yollarını araştırıp uygulayarak gelecekte nerede olacağımıza da kendimiz karar verebiliriz. Yani rüzgarın önündeki yaprak gibi savrulmak ile rüzgarı arkamıza alıp enerjimiz ve irademizle yön tayinimizi rahatlıkla yapabiliriz.
Bunun için öncelikle olması gereken , özelliklerimizin ve imkanlarımızın ne olduğunu ortaya koymak ve bunları nasıl kullanmamız gerektiğini düşünmek. Yani kısaca evdeki malzeme ve bu malzeme ile yapılacak/yapılabilecek yemeklerin listesini ortaya koymaka gerek. Ardından yapacağımız şey ise hiç beklemeden yemeği hazırlayıp servis etmektir.
Varsayalım ki öğrenciyiz ve ileride kendi ayaklarımızın üzerinde durmak için en iyi imkana sahip olmak istiyoruz. Şu nki imkanlarımız iyi veya kötü olması fark etmez,önemli olan eldeki imkanları nasıl kullanacağımız. Zamanım yok bir bahane olamaz , param yok da bir bahane değil, hatta ben kimsesizim yurtta kalıyorumda bahane olamaz!
Kafasını potansiyelinin ne olduğuna yönelik olarak düşünmeye iten her insan imkanının olduğunu kendisini kandırdığını ya da üşengeçlik yaparak zamanına yazık ettiğini kavramakta geçikmeyecektir. Yabancı dil öğrenmek için illede para ve özel ders gerekmediği gibi , kendi imkanlarını başkalarının imkanlarıyla karşılaştırmak ve hayıflanmakta gereksiz bir bahanedir! Yeterki potansiyelimizin farkına varalım ve artıdan da bir arkadaş grubu kuarbilirsek ne ala! (Arkadaş yalnızca iş, okul , park , kafe , eğlence için midir? Gerçek arkadaş bugünü düşündüğü kadar yarını da düşünendir!)
Özellikle örnekler vermiyorum çünkü her insanın çevresi ve potansiyeli farklıdır ve bunu keni irdeleyip , doğru yolu çizmesi gerekmektedir. Küçük bir misal verecek olursam yiğenim ve sınıf arkadaşı öğüdümüzü dinleyerek ders çalışma yönetemi olarak birlikte grup çalışması yapıp kimsenin geçemediği dersi yalnızca ikisinin geçmesini gösterebiliriz. Arkadaşlık biribirine fayda ağladığı kadar dostluğa dönüşür.
Kendi potasnsiyelimizin farkına vardığımz ve bunu güzel ahlak ile yoğurduğumuz kadar başarılı oluruz ve ailemize , çevremize, milletimize yararımız olur. Aksi halde sıradanlaşıp yok olmanın değirmeninde yoğrulur gideriz.
Değerli eserler okuyalım ve okutalım , en güzel hediyenin faydalı kitaplar olduğunu unutmayalım. Çünkü onlar gerçek potansiyelimizi oraya çıkarmaya yarar.