- 1308 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KİMLİK VE İMAJ
KİMLİK VE İMAJ
Küreselleşen(globalleşen) bir dünyada Kimlik ve imajın önemi her gün daha da artmaktadır.Günümüz çağdaş teknoloji dünyasında mal ve hizmetlerin pazarlanması işletmelerin kimlik ve imajının itibar,güven,istikrarlı fiyat,süreklilik ve geri bildirimin sağlanmasının kalıcılığı bir uyum içinde olmalı.
Atalarımızın dediği gibi ‘’Aynası iştir kişinin lafa bakılmaz!’’ Şirketlerin ürettiği malı hizmeti piyasada tutundurabilmeleri için kalite,fiyat,zamanında sunum,satış,satış sonrası hizmet,ileri teknoloji,iyi bir pazarlama,ulus ve uluslar arası hukuka uyum vb. gibi konularda itibarlı bir kimlik ve imaj sayesinde iktisadi alanda faaliyette bulunabilirler.Büyük üstadımız Milli Şairimiz merhum Mehmet Akif Avrupa dönüşünde sorulan soruya şu cevabı vermiştir:Garbın(Avrupa’nın) işi dinimiz gibi bizim işimiz onların dini gibidir demesi her şeyi teferruatıyla bize anlatmıştır.Buradan anlaşılmaktadır ki geri kalışımız günün şartlarına ayak uyduramadığımızdandır.Dünden ibret alarak ecdadımıza yakışan bir nesil olup Türkün mührünü Sanayide,ilimde,fende,kültürde,bilimde(Ar-Ge çalışmasıyla)kurduğumuz işletmelerde dürüst,ilkeli ve öz verili çalışmayla adil bir paylaşım ve hukuki çerçeve içersinde Çanakkale ruhuyla kenetlenerek;tek millet tek bayrakla omuz omuza verip, el ele gönül birliğiyle çalışarak yeni bir silkinişle büyük özlemle beklenen güçlü kimlik ve imajımıza kavuşup dünyaya huzur getirmeliyiz.
Tarihin bizi sınava tuttuğundan ders çıkarıp dışarıya beyin göçü vermeyip,yetişmiş insanımıza gereken desteği verip;Büyük Türkiye’nin şahlanışına destek vermeliyiz ki;dünya mazlumlarına güvenli kucak açıp akan mazlum kanın akması son bulsun.Aksi taktirde vicdan hanesizlerce mazlumların gözyaşlarında garbın saltanat varlığı hep yüzecektir.
M.Sıddık SOLMAZ