- 1145 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
SENDEN NEDEN VAZGEÇTİM...
Yaratılan en üstün varlık olduğuna inanılan insanoğlu, geçen bu süreçte aklına ve kendisine bahşedilen özel önemli yeteneklerine rağmen, kendi beyninin ve iç dünyasının sırrını çözme gücüne tam olarak ulaşamadığı ilim adamlarınca kabul edilmiş olsa da.
Bu anlaşılması zor karmaşık ve gizemli bir makineye benzetilen insan beyninin, her şeyin dev adımlarla yol aldığı zamanımızda, yapılan önemli çalışmalar ve araştırmalar dahilinde daha bir anlaşılır hale geldiği de yadsınamaz.
Her şeyin beyinde başlayıp-bittiği görüş ve düşüncesiyle yola çıkıldığında aklın, insana yaptığı oyunları ve sürprizleri anlamak ve takip edebilmek gene de hiç kolay olmasa gerek.
Olaylar karşısında verilen tepkiler, beliren tezahürler birbirinden farklı olsa da, çıkış noktası her insanda aşağı yukarı aynıdır diyorum ben, ya siz…
Türü ne olursa olsun huzurlu bir ilişkinin baş koşulu, kişilerin öncelikle oturup kendi karakter yapılarını analiz etmeleri irdelemeleri olmalıdır ilk adımda.
Tarafsız objektif bir gözle seyredebilmek boy aynasında baştan aşağı.
İlgiyle kulak verebilmek yürek sesine derinden.
Karşısındakini küçümsemenin, hiçe saymanın aslında kendini görmezden gelmek anlamına geldiğini kavrayabilmek.
En önemlisi duyguları, sözleri ve eylemleri tez elden harcayıp tüketmemektir hayat labirentlerinde.
Bir şeyi ayrı biçimlerde sayısızca dizayn etmenin bilinen bir yolu yoktur bilindiği gibi.
Karşımızdaki kim olursa olsun, ona değer verdiğimizi hissettirmek. Gözünün içine bakıp, hayattaki kırgınlıklarını tasalarını ve nerede durduğunu anlamaya çalışmak dikkatlice.
O bize son sözünü söylemeden, ona biz söyleyebilmeliyiz duymak istediklerini bir an önce.
Ve yüce bir sevgiyle sevdiklerinden neden vazgeçtiğini?
***
Senden niye vazgeçtim Diego!
Kötü günümde yanımda olmadığın zaman vazgeçtim.
Canın sıkıldığında benimle paylaşmadığını, kırılacak veya tedirgin olacak olsam bile düşüncelerini açıkça söylemediğini anladığım zaman vazgeçtim.
Bana yalan söylediğini anladığım zaman vazgeçtim.
Gözlerime baktığında kalbinle bakmadığını ve bana hala söylemediğin şeyler olduğunu hissettiğimde vazgeçtim.
Her sabah benimle uyanmak istemediğini, geleceğimizin hiçbir yere gitmediğini anladığım zaman vazgeçtim.
Düşüncelerime ve değerlerime değer vermediğin için vazgeçtim.
Ağrılarımı dindirecek sıcak sevgiyi bana vermediğinde vazgeçtim.
Sadece kendi mutluluğunu ve geleceğini düşünerek beni hiçe saydığın için vazgeçtim.
Tablolarımda artık kendimi mutlu çizemediğim ve tek neden “sen” olduğun için vazgeçtim.
Bencil olduğun için vazgeçtim.
Bunlardan sadece bir tanesi senden vazgeçmem için yeterli değildi, çünkü sevgim yüceydi.
Ama hepsini düşündüğümde senin benden çoktan vazgeçtiğini anladım.
Bu yüzden ben de senden vazgeçtim.
Frida Kahlo
YORUMLAR
vazgeçmeyenler neden vazgeçmezler, tüm olumsuzluklara rağmen, ben de bu konuyu yazarım belki bir gün...
ama güzel yazıyorsunuz benden önce siz yazın, okuyalım bizler de...
güzel yazınız için tebrikler....
DEVRİM DENİZERİ
Sağolun Varolun
Selamlar esenlikler.
Haklı...
Ben de olsam vaz geçerdim.
İnsanda, kendini sorgulama düşüncesini uyandırıyor bu yazı.
''Acaba''lar sarıp sarmalıyor birden düşüncelerinizi.
Acaba,
biz de bu Diego gibi miyiz?
Acaba?
DEVRİM DENİZERİ
Ne yerinde bir soru! Öyle böyle değil, hepimiz oldukça Diego'yuz hem de..
Öyle olmasa ilişkiler böylesine yara alır mıydı?
Selamlar...
yazdıklarınızın insan oğlunun durumu yönünde kAtılmamak ne mümkün ben zihin jimlastiği babında bakmak istiyorum gerçekten yazdıklarınız bildiğim kavramlar üzerine düşünmemi sağlıyor,tşk şimdi
konuya gelirsek insan zihninin kavranmadığı ve tam açıklanmadığı doğrudur şu üstünlük konusuna gelince
teolojik olarak iblisin meleklerin hocası olduğu zamanında yaratıcının ona mühür verdiği bir gerçektir insan
ise bilgiye ve beceriye boyun eğerek ermiştir ve yaratıcı boyun eğen istemektedir insanda istediği varlıktır,
ama Kuranda sonsuz dünyalardan bahsediliyor acaba başka yerlerde bizden daha zeki ve ahlakı varlıklar yaratmış olamaz mı,yada bilimsel olarak sibernetik biliminin gelişmesiyle insanımsılar ve yapayinorganik ve organikler varlıklar oluşturulamaz mı ve insanı geçemez mi şu bir gerçek ki ilerleyen yıllar insanların sol beyinle yaptığı hızlı matamatiksel işlemlerde ve tekrarlanan olgularda insanı yenmiştir,
Kasparov 3.5 yıl sonra yapay beynin insanı satrançta ekarte edeceğini söylemiştir ,üzülerek ama sağ beyin etkinliklerinde hayal gücü yaratım konusunda insanla yarışabilecek konumda değildir,yüz yıl sonra durum değişipde dediğimiz sibernetikorganiksiler oluşusa durum ne olaCAKTIR.Saygı ve selamla
DEVRİM DENİZERİ
Asil yürek gönül aynasına ışık tutmuş,gördüklerini yalansız, riyasız,takıyasız,zansız duygu dünyasına yansıtmış
manidar yazmış,mana içinde hayata aşka,sevdaya mana katmış,hayal kırıklıklarını,yanılgılarını sitemkar anlatmış
__________________________________________İnsanlığa ders niteliğinde harkulede bir yazı
Mai kaleme,manidar kaleme,mahir kaleme selam olsun
Saygı ile
* * * * * * * * * * *