- 519 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
herkes öz eleştiri yapabilmeli
Birilerini olumsuz eleştirmek ve birileri hakkında haksızca ithamlarda bulunmak insanlar için neden bu kadar basit geliyor ki? Birilerini eleştirebilmek için insanın önce kendisini geliştirmesi (düzeltmesi) gerekmez mi? Kendi hatalarını görmeksizin sürekli başkalarında kusur aramak ne derece doğru ki? Ne derece ahlak kuralları içerisinde yer alır ki?
Yazdığım şu yazı özellikle belirli bir fert için yazılmadı tamamen bir genellemeden ibaret. Zira insanlarımızın çoğunda söz konusu bu kusuru görüyorum. Kimin ağzını açsan ötekisi hakkında atıp tutturuyor. Hep birbirleri hakkında şikayetlerini dile getirip birbirlerine yersiz ithamlarda bulunuyorlar. Esnafından tut müşterisine kadar, şoföründen tut yolcusuna kadar, öğretmeninden tut öğrencisine kadar vs. hepsinde aynı problemi görüyorum. Birbirlerinin kusurlarını aramayı huy edinmişler adeta. Ancak kötü bir huy. Biri de çıkıp bir öz eleştiride bulunma erdemini göstermiyor ki. İçler acısı bir durum. Yazık ülkemin güzel insanları… Yazık... Çok yazık…
ÖZDEMİR Emrah
YORUMLAR
kusurla uğraşan minicik zihniyetli insanlar ülkesi bu coğrafya. ben herşeyden çok, tesadüfen doğduğumuz bir ırkın mensubu olduğumuz için, ermeni, kürt, süryani, laz olduğumuz için ya da yine tamamen tesadüfen kadın olduğumuz için, alın teri döken işçi emekçi olduğumuz için, siyah olduğumuz için, düşünen olduğumuz için eleştirilmemize içerliyorum !!! bu coğrafya daki "ötekileştirilme" nefret virüsü ne zaman kurutulup, tedavi edilirse, işte o zaman sevgiden söz edebiliriz.
Yazınız alıp beni götürdü, fikrinize sağlık, insani yüreğinize sağlık...
Doslukla, muhabbetle...
özdemir emrah
dostlukla, muhabbetle...