- 749 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YERLİ MALI HAFTASI DENEN, NE MENEM ŞEY?
YERLİ MALI HAFTASI DENEN, NE MENEM ŞEY?
Televizyon yine yerli malı haftası falan diyor.
Sahi! Bizim zamanımızda, yani 60’lı yıllardan söz ediyorum. İlkokullarda yerli malı haftası kutlanırdı. Biz okullarda yerli malı kullanmalı türküleri söylerken, büyüklerimiz her şeyin kalitelisi Avrupa malı derlerdi.
Toplumdaki bu çelişki, yerli mallarındaki bu kalitesizlik, insanların yerli malı bilincini sadece meyvelere yönlendiriyordu.
Yani sadece meyvelerin yerlisini yemek içmek, yerli malı mı kullanmaktı? Öğretmenler yerli malı haftasında mevsim meyveleri isterdi. Elma, portakal, mandalina, ayva, nar... Herkes bir şeyler getirir afiyetle yerdik. Böylece yerli malı kullanmış olurduk. Mantığa bakar mısınız?
Şu cumhuriyet dönemine bakın. Güya özgürlük getirmiş kuranlar…
Düzen batılılardan. Yasalar batılılardan. Kılık kıyafet batılılardan… İdeoloji batılılardan. Yaşam anlayışı batılılardan…
Hani; birinci dünya savaşında ülkemizi yenerek işgal eden ülkeler olan İngiliz, Fransız, İtalyanlardan, bir İngiliz, bir Fransız veya İtalyan yöneticimiz ya da onların atadığı bir vali eksik. Avustralya’daki gibi.
Hani İngiliz, Fransız, İtalyanlara veya valilerine ne gerek var? Sanki onların yapacağı her şeyi bizim liderler peşin peşin yapıvermişler.
Hani İngiliz, Fransız, İtalyan valisi başta olsaydı ne olacaktı ki?
Adamlar kendi düzenlerini, yasalarını ülkemizde uygulayıp.. Harfleri kendi ülkelerinin harflerine dönüştürüp, kendi dillerini bize öğretip, kendi kültürleriyle, yaşam tarzlarıyla bizi yaşatmayacaklar mıydı? Bunları yaparken ülkemizin yer altı yer üstü zenginliklerini soymayacaklar mıydı?
Peki cumhuriyetle birlikte ülkemizde kurulan İngiliz, Fransız, İtalyan şirketlerinden hangi Türk gencinin haberi var? Özellikle SHELL şirketinin cumhuriyetle birlikte Türkiye’deki kuruluşunu, cumhuriyetin ilanından altı ay önce ülkemizde kurulduğunu kaç tane Türk genci biliyor?
E... Sormak lazım, Ülkemizi işgal edenlerin valileriyle yönetilen ülkelerden, cumhuriyet döneminin ne farkı var?
Ülkemizin yöneticileri batılılar ne istediyse yapıvermemişler mi?
Ülkenizin düzenini değiştirin, değiştirmişler...
Yasalarınızı değiştirin, değiştirmişler...
Harflerinizi değiştirin, değiştirmişler...
Kültürünüzü değiştirin, değiştirmişler...
Yaşamınızı değiştirin, değiştirmişler...
Batılılar gibi giyinin kuşanın, değiştirip yapmışlar...
Ekonominizi batıya bağlayın, bağlamışlar...
Ülkenizde şirketlerimize çalışma ortamı hazırlayın, hazırlamışlar...
İşgal eden ülke daha ne isteyecekti ki?
İnsanın biraz aklı olsa kendine sormaz mı? Kardeşim bu nasıl kurtuluş?
Her şeyimiz batıdan, sanayi ürünlerimiz batıdan.. Bizden olan sadece, elma armut portakal, mandalina, kiraz vişne, dut...
BEYLER DEVLETİNİZİN YAPISI BATI MALI...
YERLİ MALI KULLANMALI...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.