- 500 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Osmanlıca dersi.
Öncelikle herkese selamlarımı sunuyorum, sitede henüz yeniyim ilk günüm bugün. Biraz uzun bi yazı yazmak istedim, bilgi ve görüşlerimi sizinle paylasmak istiyorum. Umarım katılanlar destekleyenler olur. Yazımın başlığı yukardada yazdığı üzeri Osmanlıca dersi ile alakali. ’Osmanlıca dersi kararı geliyor yakın zamanda, ve bu karara karşı olumsuz birçok yazı okudum, açıkçası üzüldüm. Üzülmemin sebebi, Osmanlıca dili bizim yıllar önce topraklarimizda kullanılan konuşulan bir dildi. Evet suan Türkçe konuşuyoruz ve bununla gurur duyuyorum, Lâkin Osmanlıca dili bu kadar ayak altına alınması beni oldukça üzdü. Şuanki hükümeti desteklemiyorum ama bu son alınan karar beni mutlu etti. Nasıl ingilizce zorunlu kılındıysa, Osmanlıca derside zorunlu ders arasına girmeli. Nesil Osmanlıca dersine olumsuz bakıyor, bunun sebebi batının üzerimize uygulamış olduğu psikolojik baskıdır. Bu alınan karar üzerimize ki psikolojik baskıyı büyük ölçüde gençlerin üzerinden atacaktır buna eminim. Dünyadaki çoğu gelişmiş ülke telaffuzu zor olan asırlar önceki dillerini hala kullanarak ayakta tutuyor. Bizde milli ve kültürel değerlerimize sahip çıkmalıyız, çıkmak zorundayız. Son olarak ilave etmek istediğim bir gerçek varki, Ülke olarak gelişme kat etmek istiyorsak, batının köleliğinden kurtulmak zorundayız. Işte o zaman aydınlık geleceğin kapıları ardına kadar Türkiye için açılacaktır.
-Ömer Baran
Teşekkürler ..