- 656 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Vatan borcu namus borcudur
Vatan borcu namus borcudur. Paralı askerlik yapan zaruri durumları hariç tutuyorum ( gerçekten hasta anne babasına,bir yakınına bakmak zorunda kalanlar vs.) bu duyguyu anlayamazlar.Yarın mazallah savaş çıksa elindeki silahı su tabancası zannedecek kişilikte insanlar var. Milli birlik ve beraberlik duygusunu yeterince aşılayamadığımızdan mıdır nedir bilemiyorum ama askerlikten kaçan sayısı her geçen gün artıyor. Ben acemi birliğimi 6.Jandarma komando alayında yaparken yan bölüğümüzde bir kardeşimizle tanışmıştım.Asker kardeşimizin 2 parmağı birleşikti. O halde askerlik yapmak istediği için komutanlar ona izin vermişti.İsteseydi yapmayabilirdi.. Bu vatanın evlatları isterse parmağı olmasın, kolu olmasın vatan için, millet için canını ortaya koyar. Onlar hiç bir zaman memoş olmadılar. Onlar her zaman gerçek mehmetçikler oldular.
Yine usta birliğinde Ermeni kökenli Türk vatandaşı vardı. O da isteseydi yapmazdı. Gider Ermenistana yaşar ve parasını öder yapmazdı. Varlığı da yerindeydi. Kendisine Türk vatandaşısın ama ermenisin dediklerinde; Evet arkadaşlar ben Ermeniyim der, dinim de hristiyanlık derken şu açıklamayı yapar; ’’ Benim ailem Bitliste yaşıyor, ben artık kendimi Türk görüyorum, yaşadığım ülkeye bir zarar geldiğinde bu aileme ve bana da gelecektir. Onun için ülkemizi korumalıyız derdi.’’ Yine askerlik yaptığımız zamanda Türkiye-Ermenistan maçı vardı. Arkadaşımız ermenistanı tutardı, bizlerde ülkemizi. Siyasiler, taraftarlar birbirlerini yerken orada tüm silah arkadaşları aynı anda maça bakıyorlardı. Tek bir sataşma ,hakaret vs olmadı; çünkü onlar silah arkadaşlarıydı.
Yine asker arkadaşlarımızdan biri Ülkemizin sayılı zenginlerinden biri olan bir iş adamının oğluydu.İsteseydi oda yurt dışında 3 sene yaşardı.Askerliğini de bedelli olarak yapardı. Ama kolay olanı yapmadı. Zengin de olsam önce gerçekden adam olacağız derdi. Bu ülkede nice zenginler var gerçekten milli duygulara önem vererek çocuklarının gerçek mehmetçik olsun istediler.
Vatan borcunun bedeli olmaz. 18 bin liraya da bu bedel ödenmez. Şimdi düşünün bakalım mehmetçik mi olmak istersiniz, yoksa memoş mu ? Karar sizlerin.Bu Dünya da 18 bin lira vererek bir bedel ödediğini zannedebilirsin, ama bu dünyanın bir de öbür dünyası var. Orada seni gerçekten bu bedeli ödeyenler bekleyecek. Senden hakkını isteyecek. Gerçekten o zaman bu bedeli verebilecek misiniz...
YORUMLAR
Vatanın bedeli akçe ile olmaz
Aksi takdirde Vatan aşkı, Vatan sevdası maya tutmaz
Herkes kurnazlığa kaçar
Kutsal Vatan toprağımızda haramzade zakkumlar açar
Vatan uğruna canını veren Kahraman Şehit ve gazilerimizin ruhu sızlar
Vatansız kalmayanlar
,,,Vatan aşkından Vatan sevgisinden anlamazlar
________________________________Çok manidar bir yazı
Saygılar
Param feda olsun ! dedim bende....Ne fark eder...!
Bu kadar abartıp mesele içinden mesele üretmek ve sırf muhalefet olsun diye bağırmak,sanırım söylenecek sözlerin bittiğinin bir göstergesi... Nedense herkes bir anda vatan elden gidiyor diye bağıracak...
Bende bedelliden yararlanacağım...Bakalım hislerimde nasıl bir değişim ya da tutunma olacak...
saygılar
bilgipaylas
CaNMaYBuLL
Peki bu durum, taa vatan hainliğine kadar götürülüyorsa ?
CaNMaYBuLL
işte o gerçekler dışındaki hislerin hilesi, bence acıtan duygu...
(...) Aynı yollardan geçen her insanın,aynı tepkiyi verememesi mi,vermeye fırsatı olamaması mı ? :)
Mesele söz kırılması !
saygılar...İyi geceler...