- 1410 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AİLE MİYİZ..?
Hangi milletteniz diye sormadan edemeyeceğim..?
Sabahları ailece uyanıp peynirli-zeytinli -çaylı, ekmek eşliğinde bir kahvaltı yaparak güne başlamak ve iş yerlerine-okula koşturarak günü tamamlamak...Ya da ana-babamız eksik olabilir örneğin ayrılmışlardır ya da vefat etmişlerdir...Diyelim ki baba yok anne ve çocuklar var iş çok kolay annenin kanatları altında sımsıcacık bir yuvada anne şefkatiyle büyüyen ve babaya en ufak bir gönderme yapmadan babaya da saygı gösteren anneye sahip çocukların psikolojisi de bozulmaz hatta varsın baba hayırsız olsun anne eksiklerini kapatsın...Eğer anne yok baba var ise birazcık zor olabilir malumunuz üzere mutfak ve temizlik işleri ama yine de babanın sıcacık yüreği ve olgunluğu ile karmaşık görünen tüm işler kısa zamanda el birliği ile aşılır...Bunun ne okulu ne eğitimi vardır istemekle-sevmekle bağlantılıdır...
Oysa bundan yirmi beş-otuz yıl önce ayrılmalar çok ayıp karşılanırdı, oysa günümüzde kırk yıl birliktelikler neredeyse ayakta alkışlanıyor.Ama unutmayalım ki o yıllarda saygı çok önemliydi sevgi baş tacıydı...
Peki ne oldu bizlere yabancı ülkelerin önce giyimleri sonrasında yaşam şekillerini mi örnek aldık ki daha bencil daha çıkarcı olduk..?
Günümüzde aile dağılmışsa anne dahil olmak üzere ve çıkar için babaya karşı çocuğu kışkırtıyor ve sırf yanında olmak adına görüntüde arslan kesiliyor, ya da baba aynını çocuğuna yaşatıyor, durum böyle iken çocuk da psikolojisi bozuk olarak büyürken yanlışlarla büyüyor ve tehlikeli bir geleceğe adımlar atıyor. Suçlu çocuk yoktur ama aile vardır. Sevilmeyen bir çocuk seilmeyen şeyler yapmaya gebe bıraklır. Eğitim ailede başlar okulla pekişir diyenlerdenim.
Yarınlarımızı emanet edeceğimiz çocuklara elimizden geleni esirgemeyelim ki onlar genç onlar birey olduğunda bizim parçamız olan çocukları önce kendimiz suçlamayalım yani büyüdüklerinde birilerinin önlerine atmış olmayalım. Anne-baba duyarlı olmak zorundadır, altını çizerek önce kendimizi eğitelim!
Biz Avrupalı değiliz unutmayalım ki bizler örf ve adetlerimizin örnek alındığı bir Türk milleti olarak anılırdık ve bayramlarımızla bir araya gelen aile toplantılarımız olur asla kaçamazdık. Şimdilerde nostalji dediğimiz o günleri yaşar olduk...Peki ne oldu bayram şekerlerimize..? Kim çaldı..? Biz evet biz!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.