- 760 Okunma
- 7 Yorum
- 1 Beğeni
AĞIRDIR VEBALİ KIRIK BİR KALBİN TELAFİSİ...
Aidiyet duygusunun verdiği o huşu belki de eksiklik olarak addedilen. Meşum bir yadsımazlık mı yoksa…
Koca bir coğrafyanın tam ortasında yerleşik düzene geçmişken ait olmama duygusunun yarattığı bir ikilem kadar müphem ve akıl dışı.
Katmerli bir vurdumduymazlıkla ötelenmenin yarattığı pejmürde bir devinim ahengi tartışılır hatta ritmini çoktan kaybetmiş bir şarkı kayıp notaların nezaretinde. Kayıp ve olası varlığının yadırgayıcı gölgesi eşliğinde düşmüş iken yollara. Yollar allak bullak, zihin dumanlı ve birbirine peşkeş çekilen tutanaklı ruhlar kayıp ve esaretin himayesinde. Ve himaye altına alınmak istercesine dört bir yandan çekiştirilmesi pespaye bir tutumla varla yok arası.
Sığınmak adına iteklenmiş gafil bir ruh çoktan varlığını hibe etmiş.’’ Heyhat, böyle mi olmalıydı,’’ dercesine hicap ederken kâfir bir yobazlık çekilmişken sineye.
Bitap düşmek bu olsa gerek ve her seferinde nükseden aynı yankı yakın ya da uzak siz için için haykırırken. Duyan var ya da yok ya gerçekten duyulmak mıdır tek gaye… Ola ki ifşa oldu ruh vakıf mıdır şahit olanlar gerçeğin engin boyutuna. Sığ bir zihniyet ise hükmeden vay halinize… Korunaklı dünyanızın külçe kadar ağır yoksun varlığı mükellef midir olanlardan en az olacaklar kadar. Olana binen yük nazarında seyri âlemimde iken onca insan.
Hegemonyası tartışılır insanoğlunun hibe edilmiş ruhlara sahip çıkma arzusu ve gayreti içerisinde bir yol tutturmuşlarken. Nezdinden ya da nazarında ama daima bir adım önde ve kontrol himayelerinde. Sefil bir varlığın varlıksızlığıdır aslolan yokluğa nazire edercesine. Belki de yokluğun kabulüdür olası varlıklar çoktan geçmiş iken dümene. Asılsızdır düşler hatta imkânsızdır. Nedir gerçek nedir yalan…
Nedir düzen nedir tahayyülü düzenin karşıtının…
Son mudur ulaşılası yoksa başlamak mıdır yeniden hiç var olmamışçasına.
Tetikleyen midir duyguları önem arz eden yoksa duygular mıdır çoktan tetiğe basılmış. Aşk kadar karmaşık, insan kadar kaotik belki de hayat kadar anlamlı ve bir o kadar anlam bulmaya yeltenen.
Korunaklı bir dünyanın kapıları mıdır sunuma hazır ötelenmiş ruh beklerken içeride belki de karışmak yokluğa asla var olamamış iken. Ve varılan hükümlerdir nükseden sancıyı en derinden üstelik. Bahşedilenin inkârıdır belki de bunca duyarsız ruh sahip çıkamazken birbirine.
Detayları yadsımak ne kadar yanlışsa yalana inanmak da o kadar kafir ve yadsınası bir seçenektir. Seçenek dahi sunulmazken kimi neye dahil edebilirsiniz ki bunca canhıraş telaşla eşelerlerken toprağı. Kimi kendi mezarını kazırken kimi gömülü geçmişini yeniden gün ışığına çıkarma gayesi güderken.
Korkular eklenir birbirine düşünmesi bile yakarken canınızı gelip bulur sizi ve anında gaflete düşersiniz onca kâbus dolanırken tepenizde.
Anılar cebelleşir anla. An itibariyle yitip gider tüm hayaller geleceğe odaklı ve müphemdir önünüzde uzanan yol bin bir soru eşlik ederken ve akışına bırakırsınız nihayetinde sadece oluruna olmayacağını bilseniz dahi koyultursunuz dünyanızı belki de ışıldaklar bir adım ötenizde dururken sadece susar ve beklerseniz gelmeyeceğini bilseniz de. Aldatırsınız ve oyalarsınız beyhude bir boşvermişlikle. Enkaz altında kalmaktansa boşluktur sığındığınız. Belki bir sığıntı belki bir göçebe belki de koca bir hiç çoğunun nazarında her ne kadar Kaf dağında olsa da burnunuz.
İrdeleseniz de görmezden gelseniz de…
Varla yok arası binlerce med-cezir eşlik eder düşlere gerçeğin hiç de uzak olmadığı.
Yokluktur hicap duyulan ve varlığınızdır yok sayılan ya da örselenmiş onca muafiyete rağmen.
Suspus bir yürek çoktan çekilmişken inzivaya ketum sessizlik ise kabuğunuzdur gözlerden uzak ve bir o kadar gönüllerden ırak her ne kadar gönlünüz çılgınca çağlasa da… Tecellisi ne olursa olsun ağırdır vebali kırık bir kalbin telafisi asla mümkün olmayan.
YORUMLAR
Yunus ne kadar güzel şiirleştirmiş konuyu:
Bir kez gönül yıktın ise
Bu kıldığın namaz değil
Yetmiş iki millet dahi
Elin yüzün yumaz değil
Allah kalp kıranların şerrinden korusun...
Anlamlı yazı için kutluyorum Gülüm kızım.
Gülüm Çamlısoy
İnsanlıktan nasibini almamış ve vurdumduymaz ne çok insan ve sadece benliklerini ön planda tutan. Hele ki bile bile kalp kırmak ve bundan haz almak nasıl da can yakıcı.
Saygılar, hürmetler babam.
Sağ olun, var olun.
Gülüm Çamlısoy
çok teşekkür ederim. var olun.
sevgilerimle sevgili kalem dostum...
Kırık olan kalp eğer gıdasını yani derdinin dermanını bulamazsa asla kapanması mümkün olmuyor.onun içindir ki Mecnun yıllar yılı gözünde büyüttüğü leylası için çöllere düştü hakikatı öğrendi ama seneler geçti. zannediyorum yanlış anlaşılmasından korktuğu ve insanlardan ayıplanma korkusundan kurtulmak için çöllere düştü .Yoksa Kalbin manevi mimarları olan Yunusum Bektaşıım Mevlanam veya Evliyalar başı Seyyid Abdülkadir Geylani gibi bir zata intisap etseydi derdine derman bulunurdu.Yazık gönül denen hazinede el sürülmemiş madenler duruyor bir türlü gönülden dışarı çıkmıyor iyi bir sondaj jı gerek galiba o gönül hazinesini çıkarıp zengin olsun özgürlüğe kavuşşsun .Biz bu yazıdan buna çıkartmaya çalıştık Yüreğiniz aslına ersin hocam sealam ve saygılar
Gülüm Çamlısoy
Çok teşekkür ederim hocam. Var olunuz.
Saygılar, hürmetler...
Özgür olabilmek duyguların en güzeli en değerlisi tebrik ediyorum selamlar saygılar öncelikle içinizde
Gülüm Çamlısoy
Öncelikle özgür bir ruh hiç bir baskıya ve kısıtlamaya tabi olmayan ve takdir gören bir ruh. Takdir derken kastım şu ki; saygı ve hoş görü.
Çok teşekkür ederim.
Saygılarımla her daim...
Gülüm Çamlısoy
Çok çok teşekkür ederim.
Sevgiyle kalın, sağlıcakla kalın, mutlu kalın.
Saygılar, selamlar...
SEVGİLİ DOST,YAZDIKLARINIZI OKUYUNCA NASIL Kİ DÜN FATİHLERE,YAVUZLARA AKIL VEREN ,TECRÜBELERİYLE ONLARA YOL GÖSTEREN İNSANLARA İHTİYAÇ VARDI BU GÜN DE YİNE ENGİN UFUKLU YOL GÖSTERİCİLERE İHTİYAÇ VAR KESİNLİKLE.MODERN TOPLUM OLMAK ADINA YALNIZLAŞAN VE BENCİLLEŞEN TOPLUMLAR MAALESEF İNSANA AİT PROBLEMLERİ ÇÖZEMEZ OLDU.ESKİDEN İNSANLAR BİRBİRLERİNİN YARALARINI SARARKEN ŞİMDİ BİRBİRLERİ İLE İLGİLENMEZ HATTA BİRBİRİNİN YARASINI KANATIR DURUMA GELDİ.BU NE ADINA YAPILMAKTA.TABİİ Kİ ÇIKARLAR VE BENCİLLİK ADINA.İNŞALLAH GÖNLÜNÜZÜ FERAHLATACAK BİR GÖNÜL DOSTU İLE BU HAYATI BUNDAN SONRA SÜRDÜRÜN .BAKIN KALEMİNİZDEN DÖKÜLENLER BİZ DE NASIL BİR ETKİLEŞİM OLUŞTURDU.KUTLUYORUM DOST KALEM.SEVGİM VE DUAM İLE KALIN İNŞALLAH
Gülüm Çamlısoy
Çok insan var yarayı daha da kanatan...
Çok insan var acıları kendine mutluluk diye derleyen...
Sizin de dediğiniz gibi sevgili dostum: Çıkarlar ve bencillik adına ve sayısız yalan ve tutum. bu bağlamda kendimizi koruyup kollamak ve özümüzü muhafaza etmek bize düşen.
çok çok teşekkür ederim değerli varlığınız ile yanımda olduğunuz için. Tarifsiz bir mutluluk bu yüreğime, gönlüme aydınlık veren. Var olun.
Sevgimlesiniz sevgili dostum.
Selam ve dua ile...