- 1472 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KÖY DEĞİRMENİ.... KÖYÜN KUTSAL MEKANLARINDAN........
Sabahın köründe önünde on eşekle memiğin değirmenine gidiyordu Hasan şıhım.. yıl 1966 aylardan ekimin on altısı ,.bizde az arkada on iki eşek yükü...golay değil küflet galabalık hepside unluk...çüüüş gel zoyha sesleri ve eşeklerin nal sesi ve yorgunluk sesleri...çapıtlı çalıdan duyuluyordu.
Asmacanın doğu tarafında ,hoyrat bir derenin içinde ,karşısı ise insanı ürkütecek kadar uçurum...dere boyu söğüt ve meyva ağaçları...değirmenin arkası ise harmanlık gadar düz...değirmene gelenler aşlıklarını burda temizliyorlar...Memik ise 70 merdiven dayamış hafif sakallı beli hafif eğik cin gibi bir adam....köylüler yüklerinin kaç gırat olduğunu söğlemeseler bile bir baktığımı bilecek kadar zeki....
Değirmende yükler tavana değiyor...Bizden önce,Hacı hasan,bikköğ,Mehmet çavuş,kel Alinin oğlu gazım,Deli mamoğ,Rehberimiz Ali Gaymak,Gazi amca, sıra bekliyorlar....Memik ise elinde kocaman bir kekiçle...yedek daş hazırlıyor,bakım yapıyor....
Köylüler bu senelik bir zahmatımız var ,seneye bizimde değirmenimiz olacak deyince...memik bıyık altından gülmeye başladı,masaremi dedi...yoh dedi Bikköğ...ne maseresi ula motor değirmeni deyince...Memik afalladı..ama dalp getti Yukarı köye motor değirmeni ne demek en az 10 köyün gayıp edilemsi...bu da gelirin yarıdan çoh fazla düşmesi demek....
Dişöğ memet emmi..kafası çalışıyordu,gafaya goymuştu yerini,takımlarını ayarladı,köye yeni işleyen Buzing kamyona atıp getirecekti motoru...Yıl 1967 Yılının güzü...Motor guruldu...sokku daşı dönmeye ,un çıhmaya başladı...ama bir patırdı sesiki heç sorman...İsaköyden duyuluyor...değirmende kepek kokusu...çuvallar tavana değecek nerdeyse...milllet bir seviniyor heç sorman....Manışın oğlu İsmail sabaha gadar heç yatamadım motorun patrıtsından dedi hep böylemi olacak dedi...Aatş ağa ula İsmail değirmen gapıya geldi sesiği çıkarma alışır yatarsın dedi......
Çok geçmeden bunca müşteriye rağmen değirmen gırize girdi su gibi mazot içiyor iki varel mazot iki gün getti dedi Dişöğ Memet amca...eli ayağı bir birine dolaştı....Ortak bulmam lazım dedi ,Kışladan Gasım Güleği buldular onda para çohtu...Musa emmi (TARZAN) on ikide bir hisseye ortak oldu.....Dişöğ memet amca Musa emmiye bir halt işlersen ortaklığın geder dedi...
Daha ortaklığın 20 gününde ,köyden dul F.y çuvalının içine aşk mektubu koymuş...kadıncağız aşlıkları günlendirmek için evinin damında sereken içinden çıkan bu kocaman kağıdın ne olduğunu anlamamış...goynuna goyup...öğretmen Hüseyin Saynın yanına gedip okutunca...soluğu değirmende almış....görüymüsün....görüymüsün...deyi Mehmet amcaya yaklaşınca ...ne oldu deyince senin ortakların bize mektup yazıp çuvalın içine goyu...deyince Mehmet emmi neye uğradığını şaşırmış...bah ,bah,bah...şunun yaptığına demiş...Musa emmiyi beklemiş kapının gerisinde ,sen get gızım ben hakkından gelirim dedmiş...Musa emmi gelir gelmez harikle köy içine doğru govalamış...
Diğer rotağı gasım Gülek ise daha ortaklığın birinci ayında...köyüne gederken yıldırım çarpınca ölmüş...değirmen gırize girince...Musa emmi ...
Kekeş seyit kesti yolu yolağı
çağırın gelsin kasım güleği
Bu değirmen bize neler edecek...
diye on iki kıta destan yazar....Gurbetcilerin Mutlaka aşlık için gettiği,daha içeri girer girmez dönen sokkusu,kayış sesleri,un ,yarma,bulgur kokusu gelen...birçok sohbetlere anılara,gurbetten gelenlerin,köyde olanların garşılaşma mekanı olan değirmenimiz halen çalışıyor...Celal ustamızın hanımı Fatma bacımız...oğlu Mehmet ....kutsal mekanı ...çalıştırmaya devam ediyorlar...yazıda adı geçen hakka yürüyen büyüklerimizi saygı ile anar rahmet okurken...değirmene çok emeği geçen Garip abimiza Mehmet amcanın küfletine sağlıklı sihatli güzel günler dileriz....a.a
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.