- 707 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ben Seni Unutmak İçin Sevmedim-1
O yıl hayatının dönüm noktasıydı minik kızın. Sırtını yasladığı abisi liseyi kazanıp başka ile yatılı gitmişti, sevdiği oğlancık gitmişti, amcası genç yaşında hayta gözlerini yummuştu...
Bir yıl acılar, mutluluklar arasında tükendi. Kız yedinci sınıfa başladı. Babası derslerinin başarısı için dershaneye gönderdi.Dershanede bazı kızlarla arkadaşlık kurdu. Bu nasıl tevafuktu böyle !
Arkadaş olduğu kızlar sevdiği oğlancığında arkadaşlarıymış. Aradan birkaç hafta geçmiş oğlancık ile babası bir hafta sonu dersaneye gelmişler kızın bütün arkadaşları oğlancığın yanına gitmiş, bizim kız kenarda öylece kalakalmış.Oğlanın babası yanına gelmiş:
"nasılsın?" demiş. Kız utangaç bir edayla iyiyim siz nasılsınız demiş.Babası oğlanı sınavsız kızın olduğu şubeye yazdırıvermiş.Kızın yüreği yerinden çıkacakmış ama kimseye belli etmemiş.
Oğlanın yüzüne hiç bakamamış. Arada kaçamak kaçamak bakıyormuş.Bazen onun bakışlarını üzerinde hissediyormuş. Haftalar geçiyormuş.Kız şiirler şarkılar yazıyormuş ; ama söyleyemiyormuş.Oğlan kızı kendisine küs sanıyormuş. Kız dersaneye hasta olsa bile hep gidermiş.Oğlanı haftada sadece iki gün görebiliyormuş.Artık pencere pervazları ikinci yuvası olmuş kızın.Onu görene kadar bekliyormuş, oğlan kapıda görünür görünmez kaçıyormuş pencereden...
Bir yıl daha tükeniyormuş; derken MEB Turkcell sponsorluğunda "Gönül Köprüsü Projesi" başlatmış.İller başka ile gidiyormuş, seçilen öğrenciler bir hafta gezdiriliyormuş. Kız kendi okulunda, oğlanda kendi okulunda seçilerek gitmeye hak kazanmışlar. Kız İnşaallah o da gider diye hep dua etmiş.Birgün bir kızın ağzını aramış oğlanında gideceğini öğrenmiş. Kız sevinçten havaya uçmuş.Ankara’ya gitme vakti gelmiş. Kızın gözleri sürekli oğlanı arar dururmuş. Onu izlermiş gizliden gizliye...
Ankara gelmişler yedi öğrenci otobüsü. Otobüsleri farklıymış; fakat kız hep pencere dışına bakar diğer otobüs camından onu görmeye çalışırmış, başarırmış da minik yürek.
Birgün akşam kız arkadaşlarıyla alışverişten gelmiş, bahçede arkası dönük duruyormuş."Öte git, öte" diye bir ses işitmiş. Bu ses oğlanın sesiymiş. Kız şok olmuş, oğlan geçip gitmiş.Kızın arkadaşları kızın hislerini bilmediğinden ona başının belası geldi gene derlermiş.- Ne bela hemde tatlı bela-Ankara serüveni de bitmiş.
O kadar çok anı hücum ediyor ;fakat kelimeler kifayetsiz kalıyor bir vakitten sonra...
Oğlan sekizinci sınıfta dersanede farklı sınıfa geçmiş sınav sonucuna göre.Kız oğlanı göremeyeceğim diye çok üzülüyormuş. Birkaç hafta sonra bir sabah kız içinde bir acı hissetmiş, dersaneye giderken servisle, yolda bir ambulans görmüş. İçine burası oğlanın nenesinin evi diye bir his gelmiş.Acaba dedesine ya da nenesine bir şey mi oldu diye üzülmüş. Hüzünle yolu seyir eylerken oğlanı görmüş.Oğlan da o anda başını kıza çevirmiş. Ağlıyormuş oğlancık...Kız servisten inmeyi bile düşünmüş o an ama yapamazmış. Nasıl yapsın?
Oğlanın dayısı vefat etmiş, bir trafik kazası sonucu...
Oğlan o günden sonra uzun bir süre ne dersaneye ne de okula gitmiş.Kız her hafta gelecek mi acaba diye yollara bakarmış. Birgün karşılaşmışlar kız "başın sağolsun" bile diyememiş. Utanmış;ama yıllar yılı içinde kalmış burukluğu. Her mezarlığa gidişinde oğlanı dayısının mezarını da aramış ama bulamamış. Dua etmiş sadece...
Liseye başlamışlar artık. Kız arada sırada oğlanı araştırıyormuş, hala onu seviyor mu diye, gönlünde başkası var mı diye...Aradan birkaç yıl geçmiş. Oğlan başka bir yare meyil vermiş. Kız bunu duyunca sarsılmış...Neyse nasip değilmiş, ne yapalım deyip tevekkül etmiş. Kuzeni neden yıllardır içinde gizledin keşke söyleseydin demiş. Kız söyleyemedim demiş. Nasipse gelir beni bulur diye dşünmüştüm demiş. Üniversitede söyleyecektim demiş.Sadakatsizmiş demiş. Allah yolunu açık eylesin demiş. Gecelerce ağlamış yurdunun karanlık köşelerinde ...Unutmaya çalışmış, kendini avutmaya çalışmış olmamış... Birkaç ay sonra kuzeninden sevdiği oğlanın o kızdan olaylı bir şekilde ayrıldığı haberi gelmiş. Kız gene de Allah a bırakmış, oğlanla konuşmamış.Üniversiteyi kazanmışlar. Kız matematik öğretmenliği, oğlan hukuk. Kız arada yine oğlanı araştırıyormuş. Yurtta kaldığı oda arkadaşları sana da facebook hesabı alalım bakalım yıllar sonra sana arkadaşlık isteği yollayacak mı demişler. Kız da bu konuda çok düşünmüş. Vicdanını muhasebe etmiş. İstihare namazı bile kılmış bu konunun selameti için. Ertesi gün almakta karar kılmış. Hesap oluşturmuşlar...
Devamı sonra bakalım kızla oğlan konuşabilecek mi ?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.