- 311 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Düşündüren Sözler-44
*Engelsiz yol hiç yoktur; daha doğrusu ilk başta her yol engel doludur. Engelsiz bir yol arayan bulduysa, şunu bilmeli ki o yolu engelsiz hale getiren mutlaka birileri vardır.
*Hayat ve ölüm iki ayrı yolculuktur. Biri kısadır ve biter; diğeri ise sonsuza kadar devam eder.
*Ben anlatmaya çalışmıyorum; lütfen sen anlamaya çalış!
*Bilge olmak için çok sayıda sınavdan geçilir. Kişinin bu sınavların tümünde başarısız olması onun bilge olamayacağının kanıtı değildir. Yeter ki başarısızlıklarından ders çıkarmasını bilsin ve en son sınavı kazansın.
*Her şeyin ama her şeyin özeti sadece şu üç kelime: İnsan, doğa ve evren…
*Söyleyeceğin doğru, kavga doğuracaksa “Yalan söyle!” demiyorum. Ama susmanı isteyebilirim.
*Karşımızdakinin ne anlattığı değil, bizim ne anladığımız daha önemlidir.
*Büyük hata yaptın diye büyük düşünmekten vazgeçemezsin.
*Aptalı aptalca konuştuğu için suçlayamazsın. Ondan akıllıca konuşma beklediğin için sen hata yaptın.
*Evet hayat acımasız, korkutucu, bezdirici, adaletsiz ve tehlike dolu… Ama gene de hayata merhamet, sevinç, mutluluk, hak-adalet, güven ekleyerek yaşanmaya değer hale getirebiliriz.
*Hırslı insanlar para, mal-mülk ve makam elde edebilirler ama sonunda bunları başka hırslı insanlara kaptırırlar.
*Demokrasinin günahları sevaplarından çok fazladır. Buna rağmen diğer yönetim şekillerine göre günahları en az olandır.
*Çöküşten ve yükselişten önce toplumlarda kargaşa hali görülür.
*Kölelerin olduğu yerde diktatörle karşılaşmak sürpriz sayılmaz.
*Her milletin öncelikli hedefi erdemli, bilgili, özgür bireyler yetiştirmek olmalıdır.
(Yakında kitap olarak bastırmayı düşündüğüm Oruç Baba’dan Aforizmalar-2 ön çalışmasından alınmıştır.)
YORUMLAR
Aptalı aptalca konuştuğu için suçlayamazsın.Ondan akıllıca konuşma beklediğin için sen hata yaptın,
doğru aptalla konuşan suçludur.Hocam selamla.
Ömer Faruk Hüsmüllü
Maalesef etrafımızda o kadar çok aptal var ki... Zaman zaman onları dikkate alarak/dinleyerek bizler de ister istemez hata yapabiliyoruz.
Selam ve sevgiler..
Keskinkalemzaman
aşikardır,anlat anlatabilirsen bırak böyle kalsın,dediğiniz söz doğrudur,