- 686 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
TV' DE OSMANLICA
Kanalın birinde Osmanlıca lise müfredatına girsin mi diye tartışıyorlar.arkadaşımda iki saattir izliyor.Gülüyorum.Tartışmacılar zayıf basmakalıp tanımların dışına çıkmıyorlar hazırlanmamışlar.
1965’lerde radyolarda skeçler vardı torun konuşur anneanne anlamaz anneanne konuşur torun anlamaz sanki anneannelerimiz medrese bitirmiş mübarek ya da yaygın medyadan o ağdalı sözleri kapmışlar.
2003’çok iyi dediğimiz bir kolejde ’Güzel Türkçemiz’üzerine basın ve yayından tanıdığımız sunucular Duygu Asena gibi sanatçılar söyleşi yapacaklar gittik okul skeç hazırlamış konu yine aynı....Ancak hala hesaplıyorum anneanne ve dede medrese eğitimi alsa 120 yaşında falan olacak...
Benim burada eleştirdiğim olayların özünden kaçmak.Örneğin İstanbul’da dedelerimizin mezar taşları.İstanbulda Cumhuriyet öncesinden kaç İstanbullu var dedesinin dedesini arayacak.Sonra bildiğim kadarıyla tarih ve edebiyat bölümü öğrencilerine Osmanlıca dersi verilir ve ödev,proje,tez olarak mezar taşları okutulur.Okuyan öğrenciler keşke mezar taşlarına Türkçelerini yazsalardı.bugün mermerlerde yer kalmazdı.
Yine tartışmalarda Sheakpear’in İngilizcesi örnekleniyor.Bu koca adamlar demiyorlarki;kardeşim Sheakpearenin İngilizcesi diyorsun yüzyıllar önce kullanılan ve yazılan İngilizce kökü aynı yapısı aynı sadece değişen ölen ve doğan sözcükler var.Biz Türkçe ile Osmanlıcayı konuşuyoruz. Biraz Arapça biraz Farsça,biraz Türkçe sözcükler bazen Arapça tamlamalarla bazen Farsça tamlamalarla Türkçe sözdizimi ile yapılmış bir dil....Kökü yok eki yok kuralı yok,geçmişi yok.600 yıl diye tutturmuşlar.nerede altıyüz yıl bilim dili Arapça sanat dili farsça ile eserler verilmiş halk yalın, bakımsız Türkçe ile yazmış söylemiş.Tanzimat ve öncesi Aydın kesim Fransızca Almanca öğrenmiş,Tanzimattan itibaren Yazışmalar Latince Alfabesiyle olmuş.
Neyse bunları bilim adamları tartışsın da beni güldüren... Liselerde pek çok ders kondu kaynadı gitti.Örneğin Demokrasi ve insan hakları ,uzay geometrisi,güzel okuma yazma vs.. bizim öğretmenlerimiz ve öğrencilerimiz bu dersi de hallederler kimse üzülmesin.....