- 750 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
ADAM GİBİ ADAMDIK O ZAMANLAR
Avrupaya geldiğimizde.
O zamanlar şimdiki gibi insan ayırma lüksümüz yoktu,bilmezdik Türk,Kürt,Laz,Çerkez,Alevi,Sünni.
Ayırt etmezdik, edemezdik.
Biz İnsanlar modernleştikçe,karnımız doyup açlık kelimesini unuttuk,ağzımız koktu.
Karşı cinslerimize,başka başka düşüncelerle alay ettik.
Özbe öz kanımızda olanları,hor görmeye,düşmanca bakmaya başladık.
O zamanlar Hakkarilisini,Adanalasını,Ankaralısını,Edirnelisini, İstanbullusunu, saygıyla konuşur doğduğu şehrin adıyla hitab ederdik.
Acılarımızı, Tatlılarımızı beraber paylaşırdık, çünü o zamanlar İnsandık, adamdık,adam gibi adamdık.
Doğulu dedinmi sözünde duran,İstanbullu dedinmi Saygılı, Beyefendi bilir,Anadoluda gelenlere GARDAŞ derdik.
Her akşam Ailece bir birimize misafirliğe giderdik.
Ailece evlerde toplanır, ailesiz olanlar Kahvelerde Kağıt atar, Taş atar,okeye döner, birbirimizle dalga geçerdik.
onun sorunu benim, benim sorunum onun olurdu.
Her sene İlkbaharda tatil zamanı Vatana gideni özler "kısmetse seneye bende gideceğim" derdik.
Parası olanlar, olmayanlara yardım eder,borç verirdik,imzasız, Notersiz, el sıkışması yeterdi, laf bir kere ağızda çıkardı.
İzinden geldiklerinde, Doğduğumuz köyün havasını solumaya, koklamaya çalışırdık.
adamdık, adam gibi adamdık o zamanlar.
Ayrı ayrı isim altında camiiler yoktu , hep beraber Bayramlarda toplaşır namazımızı niyazımızı beraber kılar,Tanrıya bizi en yakın zamanda Vatanımıza,Akrabalarımıza kavuşturması için dualar ederdik.
O zamanlar adam gibi adamdık. ben kılıyor, sen kılmıyorsun diye bir birimize girmez, soru yöneltmezdik, Camiilerimizin tek bir ismi vardi oda Türkiye idi.
Çünkü biz sevdalıydık, hasretliydik geride bıraktıklarımıza, Vatanımıza Bayrağımıza vede kalbimizdeki sevgisi hiç silinmeyen ulu Önder MUSTAFA KEMAL ATATÜRK E.
Onları hayal eder gözlerimiz buğulu buğulu işe giderdik.
Düşmanlık nedir bilmezdik, kızardık birbirimize, ama sen haksızsın, ben haklıyım, düşünmeden toplandığımız yerde, el sıkışır,öpüşür, barışır özür diler, Kin tutmazdık,adamdık o zamanlar İnsandık.
74 Kıprıs çıkarmasında bile Yunanlılarla beraber olup Kahvede okey atardık. bir birimize dalga geçerdik. ama bir çerçeve içerisinde saygıyla.
Saat 18 oo gelince Evde olan evde, Kahvede olan kahveye koşardık ki,köln radyosu haberlerini Kaçırmıyalım diye.
İşte yada yolda olupda dinleyemeyenler, dinlemiş olanlara sorardık,bilgi alırdık, bir gün kaçırsak huzursuz olurduk.
Cumartesileri Alman 2. kanalı (ZDF) de öğlen saat 14 oo de yarım saatliğiyle kendi dilimizde yayın yapılırdı (SİZİN VATANINIZ BİZİM VATANIMIZ) logosu altında.
Yabancı kanallardan kendi sesimiz duymaktan gururlanırdık.
Biz gençler Bu Radyolara önem vermez Macaristan da Bükreş, Ermenistanda Erivan,Amerikada washington, Londrada yayın yapan BBC radyoları dinler, sevip saydıklarımıza istekler verir, bu radyolar aracılığlayla mektuplaşırdık.
TRT yi hamuda bile kalksak doğru dürüst dinleyemezdik, ekstra uzun antenli radyolara rağbet görürdük, yeterdik Türkiyemizi dinleyelim diye, Arabistanda yayın yapan arapça sesler bizim Türkiyede yayın yapan kendi radyomuzun sesini kısar bozardı.
"Ulan elin Arapları taa kilometrelerce ötede, yayın yapıyor, bizim 3000 km. ötedeki sesimizi kısıyor"diye Kızardık.
Daha eyi daha net dinleyebilmek için kulaklarımızı iyice yapıştırırdıkki anlıyalım, ama nafileydi.
O gün kimin TRT Anakara radyosunu dinlediğini yada dinlemek için uğraştığını kulaklarında anlardık.
Türkiyemizde o zamanlar TRT Ankara Radyosu, İzmirde yayın yapan Polis Radyosu vardı.
Sonralarıda İngilterede uyduda kaçak yayın yapan magic Box logosu altında ilk Tükce TV miz çıkmıştı. bayağı sevinmiştik.
O yayını alabilmek için en az 120 cm. çapında Parabol antene gerek vardı, ucuzda değildi. normal aylıklarımız 1000.- DM. geçmezken, biz 4000.- DM ı gözden çıkarırdık.
Evimizi köyümüzde getirdiğimiz çiçeklerle süsler bahçemizi fidelerimizle yeşillendirirdik,köyümüzün kokusunu,tadını alalım diye.
Mezarlıklarımızdan bir avuç toprak getirir ölülerimizi mazide bırakmıyalım diye.
Biz İnsandık,biz sevdalıydık,biz aşıktık o zamanlar.
Sonrada onu TGRT,SHOW TV.derken bir biri ardına Mantar gibi Sahnede yerlerini aldılar.
adam gibi adamdık o zamanlar.
YORUMLAR
Evet adam gibi adamdik aslinda insan oldugumuzun farkindaydik ama sonra bir sey degisti sonra birseyler degisti sonra cok sey degisti ve en sonda biz degistik oysa eskiden adam gibi adamdik guzel yazmissin en icten dileklerimle baska yazilarinla gorusmek uzere
Haydar Korkmaz
Kalemin hiç susmasın
Selam ve Sevgilerimle