- 1904 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
BEN ŞAİR DEĞİLİM KARDEŞİM!
Ben şair değilim kardeşim! Nerden mi çıktı bu yargı? Yaşanılan bir çok gerçekten ve çeşitli izlenimlerden.
Evet kardeşim ben şair mair değilim,Allah beni bazıları gibi gururun,ucuz şöhretin peşinde koşan ve nefsi emarenin esiri yapacaksa ben şair değilim.
Yazdıklarıyla yaptıkları birbirini tutmayan, çelişkili şiir mi şirk mi ne idüğü belirsiz günlük nefsani duyguların okşandığı duygu ve düşünceden yoksun ortamda ben şair değilim sevgili kardeşim.
Hiç bir kuralın geçerli olmadığı ortamda, etik değerlerin ayak altında olduğu bir konumda ben şair değilim aziz kardeşim!
Muhtevanın hiçe sayıldığı,tamamen şehevi duyguların ele alındığı,tertemiz aşkın aşk adına lekelendiği bir atmosferde ben şair değilim sevgili kardeşim!
Bakınız Cemal Mithat KUNTAY Rahmetli ne diyor;
San’at o benim yurdum için, ırkım içindir;
Kudsi bir ışık olması afakım içindir.
Bunalım edebiyatın adı şiirse kusura bakma ben yokum ve bunalım edebiyatının geçer akçe olduğu, mutluluğun hançerlendiği yerde neişim var.Mutluluğu hangi canavarlar yedi?Kişi kendi karışık ruhsal bunalımlarını okuyucuya şiir diye yutturacaksa kusuruma yine bakma sevgili kardeşim ben şair değilim dedim.
Şimdi bana kızıyorsun, sakın kızma canım kardeşim! Temcit pilavı gibi hep beşeri aşkın vurgulandığı alemde yine diyiyorum ben şair olamam.Bakınız bu konuda büyük şair Faruk Nafiz ÇAMLIBEL neler diyiyor;
Başka sanat bilmeyiz karşımızda dururken
Söylenmemiş bir masal gibi Anadolu’muz.
Arkadaş biz bu yolda türküler tuttururken
Sana uğurlar olsun....Ayrılıyor yolumuz.
İmgelerin katledildiği yeni bir şeyler oluşturacağım diye saçmalamanın zirve yaptığı, soyutlama yapacağım diye bütün somut varlıkların mahvedildiği yerde ben şair değilim,beni anlyorsun değil mi güzel kardeşim,ben şair değilim.
Güzel Türkçenin en basit kuralının bile kullanılmayıp, göz ardı edildiği, her türlü imla hatasının yapıldığı bir platforumda ben şair değilim değerli kardeşim!
Yine bakınız bu konuda Ziya GÖKALP ne güzel anasütü gibi Türkçemizle bizleri uyarıyor;
Aruz sizin olsun,Hece bizimdir.
Halkın söylediğ Türkçe bizimdir.
Leyl sizin, şeb siizn,gece bizimdir.
Değildir bir mana üç ada muhtaç.
Mukaddes değerlere ve insan haklarına her türlü hakaretin yapıldığı sözüm ona şiir altında küfürün en alasının sergilendiği biçimde,kör bir perspektifin tek bakış açısı gibi sunulduğu alemde ben şair değilim beni azat et sevgili kardeşim!
Sultan-üş Şuara Necip Fazıl KISAKÜREK adeta şiir sanatının poetikasını yeni baştan oluşturur gibi yeni yetişecek şairlere yolun mihenk taşlarını ne güzel göstermektedir;
Anladım işi; sanat Allah’ı aramakmış:
Buymuş oyun, gerisi yalnız çelik-çomakmış.
Şair;Özü sözü bir olan,halkının değer yargılarına ters düşmeyen,kişiliği oturmuş,ürettikleri insanlığa ufuk açan,yeni bir şeyler oluşturan, ülkesine milletine yararlı olan ideal insandır.O toplumunun ideal prototipini oluşturur.İşte kardeşim ben bu niteliklere haiz olduğum gün gövsümü gere gere, semaya haykırarak sana şair olduğumu ifade edeceğim.Şimdilik kusuruma bakma ben şair değilim.Şair olduğum gün kapını çalarım,elbetteki Rabbim izin verirse.................
Sözümü büyük Şair yahya kemal Beyatlı’nın duasıyla noktalarsam;
Yarab ne müsavatı ne hürriyeti ver
Hatta ne yoldan gelecek şöhreti ver
Hep neşve veren aşkı terennüm dilerim
Yarab bana bir ses yaratan kudreti ver. (AMİN)
14.06.2008
Tarık TORUN
ŞİİRLERLE SEYAHAT
"Maddi ve Manevi Dünyalara"
YORUMLAR
günümüzde pek çok insanın. yazdığı her mısraı şiir sandığı bu zamanda yazılan metin örnek olarak pek uygun düşmüş .
tabiri caizse cup diye yerine oturmuş. ancak tavsiye niteliğinde yazılmış olan bu yazıyı öyle kimseler üzerlerine alınmayacak.
yine bu yolda çaba gösterenler acaba ben bu sınıftamıyım. yada neresindeyim diye dikkate alacaklardır. sevgili hocam sizinde ifade ettiğiniz gibi şair olmak kolay iş değildir.
belki şiir yazmak kolay, her şiire şiir denebilirse.
ytenek olmadan şaiir olunmaz. ancak yetenek işin onda birisi. onda dokuzu çalışmayla ilgili. bildiğiniz gibi sanat bir yerde nankördür.
siz onu bıraktığınızda, o sizi dünden unutur. işin aslı çalışmaktır. hemde kendinize inanarak ve güvenerek.
adam sende ben şiir yazıyorum şaiirim işte demekle şair olunmuyorum. sözün kısası şair toplumun şair ünvanı taktığı kimselerdir. essalam.
Rabia BARIŞ tarafından 6/18/2008 12:59:28 PM zamanında düzenlenmiştir.