- 527 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SİZLERE ÖZÜR BORÇLUYUZ ÖĞRETMENİM
Öğretmenim, size hizmet öncesinde gerekli pedagojik formasyonu veremedik.
Sizleri mesleki yönden yeterli bilgilerle donatamadık.
Hizmet içi eğitiminizi etkili ve yaygın bir şekilde yaptıramadık.
Öğretmenim,sizleri ekonomik bakımdan büyük sıkıntı içinde bıraktık. Ülkemizde size verilen maaş, başka ülkelerle kıyaslanacak olursa, pek çok Avrupa ülkesinin gerisinde kaldığını, size verilen maaşın, büyük şehirlerde çalışanlarınızın normal ev kirasını dahi karşılamayacak durumda olduğunu biliyoruz.
Öğretmenim, bugün ülkemizde pek çok devlet kuruluşu, personeline lojman sağlamış ’olmasına rağmen- size oturacağınız bir lojman bulamadık,aldığınız maaş geçiminizi sağlayacak durumda olmadığınızdan, para biriktirme ve ev sahibi olma imkanı da veremedik. Bu nedenle geçiminizi sağlayabilmeniz için, çoğunuz mesleğinize ek olarak şoförlük, tezgahtarlık, garsonluk, seyyar satıcılık, pazarcılık gibi mesleğinizle asla bağdaşmayacak işleri yapmak zorunda bıraktık.
Öğretmenim, bugün, Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde, öğretmen yetiştirme işini planlayan ve yürüten sorumlu bir kuruluş kuramadık. Hangi dalda ne kadar öğretmene ihtiyaç olduğunu ve bunların nasıl yetiştirileceğini gerçek anlamda planlayamadık.
Bakanlıkla öğretmen yetiştiren fakülte ve yüksek okullar arasında gerçek bir işbirliğini kuramadık.
Geçmiş yıllarda toplumun en itibarlı mesleği öğretmenlik mesleği iken. Hz. Ali’nin “Bana bir harf öğretenin kırk yıl kölesi olurum” sözlerinde olduğu gibi bir anlayışı varken, yıllar geçtikçe siyasetçilerin yapmış olduğu büyük hatalar ve kurulan alo 147 öğretmen şikayet hattıyla öğretmenlerimizi veli ve öğrencilerimize şikayet ettirdiğimiz için itibar kaybına uğrattık.Bugün en önemli sorunlarınızdan biri, hatta en önemlisi İTİBAR KAYBI olduğunu biliyoruz.
Bu durum öylesine büyük bir boyut kazandı ki bugün öğrenciler dahi öğretmenlerine karşı gelir bir hale gelmiştir. Bunun sonucunda da öğretmenlerimizin fiziki müdahalelerle sıkça karşılaştıklarını, Türkiye’nin çeşitli illerinde veliler tarafından sopayla, bıçakla darp edilen öğretmenlerle ilgili olaylara basından ve TV den sıkça şahit oluyoruz.
Öğretmenim, son 13 yılda eğitim sisteminde tam 13 den fazla temel değişiklik yaptık. 5-6 Milli eğitim bakanı değiştirdik. Eğitim sistemini sık sık değiştirdik.Bölgeler, iller, ilçeler arası eğitim eşitsizliğinin, kalite sorunun olduğu Türkiye’de öğretmenlik mesleğini yapılamaz hale getirdik. Her sene okullar kapanınca müfredatı değiştirdik ve bu değişiklikleri okullar açıldıktan sonra öğrendiğiniz için sizleri hep güç durumda bıraktık. Doküman ve donanım eksikliğinizi gidermeniz için sizlere yardımcı olamadık.
Sizlerden ÖZÜR DİLİYORUZ öğretmenim...
Dünyada her şeye kıymet biçilebilir ama sizin eserinize kıymet biçilemez öğretmenim. O halde sizlerin sorunlarına çözüm bulabilmek için ilk olarak ücretlerinizin iyileştirilmesi ile işe başlanmalıdır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.