- 933 Okunma
- 4 Yorum
- 2 Beğeni
TEKRAR
Ne zaman ki ayrılır beyaz bir gemi limandan
Göz gözü görmez bacasından çıkan dumandan
Ey! ömür sürgünüm
Ey! kirk yama seccadem
Ayırma beni imandan
Sevmek güzeldir fakat güzeli sevmek değil.....Bu dize bir çok şeyin özeti aslında ve dilerim teselli olur final.Altın arayan dağlar kadar toprak kazar.Kömür arayan iki el arabası torak kazar tırlar dolusu kömüre ulaşır. Biz altına talibiz varsın acımızda bol olsun. Kalıcı bir huzur çok kahkaha atmaktan hoştur iki cihanda.
(yeğinadnan) alıntı
İşte bu ayetler; tüm insanlık ve kainat için paha biçilmez değerdedir.
Tevbe Suresi, 11. ayet;
Eğer onlar tevbe edip namazı kılarlarsa ve zekatı verirlerse, artık onlar sizin dinde kardeşlerinizdir. Bilen bir topluluk için ayetleri böyle birer birer açıklarız.
Tevbe Suresi, 15. ayet;
Ve kalplerindeki öfkeyi gidersin. Allah dilediğinin tevbesini kabul eder. Allah bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.
Tevbe Suresi, 27. ayet;
Bunun ardından Allah, dilediği kimseden tevbesini kabul eder. Allah, bağışlayandır, esirgeyendir.
A’râf 153. ayet;
Kötülükler işleyip, sonrasında tevbe edip iman edenlere gelince; hiç şüphesiz Rabbin, onun ardından (günahları bağışlayan, örten ve günahların kötü akıbetinden kulu koruyan) Ğafûr, (kullarına karşı merhametli olan) Rahîm’dir.
Furkan Suresi, 71. ayet;
Kim tevbe eder ve salih amellerde bulunursa, gerçekten o, tevbesi (ve kendisi) kabul edilmiş olarak Allah’a döner.
Nasr Suresi, 3. ayet;
Hemen Rabbini hamd ile tesbih et ve O’ndan mağfiret dile. Çünkü O, tevbeleri çok kabul edendir.
Tevbe suresi. 104. ayet;
Bilmiyorlar mı ki, kullarının tövbesini kabul eden Allah’tır, sadakaları kabul eden de O’dur. Şüphesiz Allah tövbe kapısını alabildiğine açık tutmaktadır, rahmetiyle her şeyi kuşatmaktadır.
Ve yine şöyle sesleniyor biz inananlara...
Taha Suresi, 82. ayet;
Gerçekten Ben, tevbe eden, inanan, salih amellerde bulunup da sonra doğru yola erişen kimseyi şüphesiz bağışlayıcıyım.
Tahrim Suresi, 8. ayet;
Ey iman edenler, Allah’a kesin (nasuh) bir tevbe ile tevbe edin. Olabilir ki, Allah sizin kötülüklerinizi örter ve altından ırmaklar akan cennetlere sokar. O gün Allah, Peygamberi ve onunla birlikte iman edenleri küçük düşürmeyecektir. Nurları, önlerinde ve sağ yanlarında koşar-parıldar. Derler ki: "Rabbimiz nurumuzu tamamla, bizi bağışla. Şüphesiz Sen, herşeye güç yetirensin."
...
Demek oluyor ki, Allah (cc) kullarını ateşe atmayı asla istemiyor,.
Tevbe; Bizi yaratan Yüce Mevlamızın, bizlere kendimizi ateşten korumamız için ihsan ettigi bir kalkan.
Bize düşen bu kıymetli hediyeyi kabul edip, baş tacı yapmak.Sözün özü bu olsa gerek.
İsteyen kâle alır, istemeyen kulak arkasına atar. Tamamen tercih meselesidir.
İşte Necip Fazıl Kısakürek inciler...
ZıtIar arası ahenk, af ve günah yarışta..
Patıska kefen çürük teneşir işIi kazan. Minarede “öIü var!” diye bir acı saIâ.. Er kişi niyetine saf saf namaz.. Ne aIâ! BöyIedir de öIüme kimse inanmaz hâIâ! Ne tabutu taşıyan ne de toprağı kazan..
EIindeyse zamana, dur, geçme diye dayat.! Bir sigara içmekten daha kısa bu hayat...
Necip Fazıl Kısakürek
...
YORUMLAR
Çok güzeldi, gözlerim dolarak okudum.
İnsan, sevdiklerinin kıymetini sağlığında bilmeli, olmadık bahanelerle onları üzmemeli, kaprislerinden sıyrılıp ona gelemeyenlere gitmeli, gönülleri hoş tutmalı.
Keşke hayat bir masal olsa, bizde o masalın içine serpiştirilmiş birer karakter olsak. Öyle kahraman olanına hacet yok, sıradan, basit, figüran türünden. Başına iş geldiğinde dikkatli okuyucuların dışında masaldan düştüğü bile fark edilmeyenlerden...