- 678 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
DAYAĞI CENNETTEN KİM ÇIKARDI
Ve tanrı kadını yarattı… Erkeği balçık çamurdan var eden yüce yaradan kadını da erkeğin sol kaburgasından ruh vermek suretiyle meydana getirmiştir.(bu bilgi Tevrat’ta geçmektedir.)duygusallığı ile ön plana çıkan kadın, güç olarak erkekten daha zayıf, beden fiziği olarak daha zarif, kararsız, ve en önemlisi genetik olarak erkeğe bağımlı adeta anne ve bebek ilişkilerine benzeyen bir işleyişle birbirlerinin ayrılmaz parçaları gibi güçlü bağlarla beslenmişlerdir.
Kadınların güç orantısında erkeklere eşit konumda olmaması beraberinde bir erkek egemenliği ve ezici bir üstünlüğü de getirmiştir. özellikle günümüze kadar süre gelen bu ezici üstünlük süreç içinde, kimin atası belli olmadıkları (atasözleri)ile perçinleşerek devam emiştir.’’kızını dövmeyen dizini döver, kadının karnından sıpayı, sırtından sopayı eksik etmeme edebiyatı, özellikle bana göre bir uydurmadan ibaret olan ‘’dayak cennetten çımadır.’’sözü belki de şiddete eğilimli erkekler için önemli destek unsuru olmuştur.
Hadi birlikte dayağın nasıl cennetten çıktığını hayal edelim..Havva annemiz ,yasak meyveden yedikten sonra adem babamızla birlikte cennetten kovulup yeryüzünün ayrı ayrı coğrafyalarına atıldılar. Yıllarca birbirlerini arayıp bulduklarında, belki de hem çektiği onca yorgunluğun veya çektiği özlemin neticesinde Adem babamız, ilk gördüğü yerde ‘’vay sen nasıl yasak meyveden yersin.’’deyip bir güzel dövmüştür. Yada dayak adında bir ağaç vardır.onun bir dalını kopararak beraberinde dünyaya getirip gediği her yere tohumlarını ekmiştir…
Kadının yaradılış tarihçesini incelersek en eski çağlardan günümüze kadar kadınların hep ikinci planda kaldıklarını, tanrıça sıfatına erişse bile bir cinsel meta veya şehvet objesi olmaktan ileri gidemediklerini görebiliyoruz… yaklaşık 5 milyar 800 milyon yıldır süren dünya hayatında toplumun egemenliğini elinde bulunduran krallar, hükümdarlar, sultanların hep erkek olması ve çıkan kanunları kendi insiyatifine uygun olarak çıkarması bu ezilmişliğin ve eşitsizliğin baş rol oynamasında pay sahibi olmuşlardır. Tarih boyunca iktidara mucizevi bir şekilde geçen kadınların sayısı bir elin parmaklarını geçemeyecek kadar az olduğu için bu sürece katkıda bulunamamışlardır.
Tarih boyunca milletlere gönderilen peygamberlerin de hep erkek olmasının da mutlaka bu zorlu sürece etkisi olduğunu düşünüyorum…İslamiyet’in doğuşundan önce kadınların nasıl bir değere sahip oldukları gayet açıktır…Kadın istenmeyen kendisinden utanılan, bir eşya kadar bile değeri olmayan, kölelerin bile daha aşağısında varlıklardı..İslamiyet’in getirmiş olduğu bazı kolaylıklar ve insani değerlere sığmayan davranışları kaldırması bile tam olarak bir eşitlik yaratmamıştır.Ama kısa süreç ele alındığında o günün şartlarına göre çok büyük bir adım ve önemli bir misyondur.Ama günümüzde kadına uygulanan şiddet şekil ve uslüp değiştirerek daha güçlü bir hal almıştır.
Kadına yönelik şiddet olaylarına işyerinde, sokakta, okulda, gözaltında, savaşta rastlanmaktadır. Ama ne yazık ki kadınlar, en korunduğu yer diye düşünülen aile içinde de, hatta daha yaygın bir şekilde şiddete uğramaktadırlar.
Hakaret, tehdit, dayak, aşağılama, cinsel taciz, tecavüz, yaralama hatta öldürme biçimindeki bu gibi eylemler, genellikle erkeklerin kadınlar üzerinde egemenlik sağlaması amacıyla uyguladıkları güç gösterisidir
Kadınların, kendi yakınları tarafından dayak, tecavüz, işkence, öldürme gibi fiillere maruz bırakılmaları yakın zamana kadar özel yaşam ve aile mahremiyeti içinde algılandığı için insan hakları mücadelesinin dışında kalmıştır.
Hayatları boyunca bir kadının hür iradesine saygı duymayan ,sınırlarını bilmeyen birinin ben kadınları anlayamıyorum demesi doğaldır..size şimdi kadını iki tanımını vereceğim.
Şair dilinden kadın:
Kimi der ki, kadın uzun kış gecelerinde yatmak içindir.
Kimi der ki, kadın yeşil bir harman yerinde dokuz zilli köçek gibi oynatmak içindir.
Kimi der ki ayâlimdir, boynumda taşıdığım vebâlimdir.
Kimi der ki hamur yoğuran, kimi çocuk doğuran.
Ne o, ne bu, ne döşek, ne köçek ne ayâl ne vebâl.
O benim kollarım, bacaklarım, başımdır.
Yavrum, annem, karım kız kardeşim, Hayat arkadaşımdır.
Nazım Hikmet
Din adamı dilinden:
Kadın sekiz sıfatlıdır:
1.Giyim kuşam hevesinden maymun.
2.Fakir düşmeye razı olmadığından köpek.
3.Kocasına ve diğer insanlara kibrinden yılan.
4.Gece gündüz koğuculuk yaptığından akrep.
5.Evden eşya sattığından fare.
6.Erkeklere hile kurduğundan tilki.
7.Kocasına itaat ettiğinden dolayı koyundur.
İmamı Gazali
Buyrun iki tanımı siz karşılaştırın…
Özellikle toplumuzda kadına uygulanan şiddet çok büyük boyutlardadır..ekonomik olarak erkeğin egemenliği altında yaşayan kadınlar yaşamları boyunca şiddete hakarete maruz kaldığı gibi her türlü haklarından yoksun olarak yaşamlarını sürdürmektedirler..özellikle kırsal kesimlerde bir köle gibi çalıştırılan ve sadece üremek için kendisine sunulan kısıtlı yaşam kaynaklarıyla hayatını sürdüren kadınlar büyük metropollerde ise çoğunlukta cinsel bir meta olmaktan ileriye gidemiyorlar…özellikle aile içi şiddetin çok yoğun olarak yaşandığı toplumuzda kadının evlendikten sonra gidecek yerinin olmaması veya biten evliliğin sorumlusun sadece kendisinin olup ayıplanan hor görülen ezilen olması dolayısıyla kadınlar şiddete maruz kalsalar da bunu paylaşmaktan korkarlar…
Çevremizde konuştuğumuz veya bilgilerine başvurduğumuz hemen tüm din adamları kadının erkeğe bir armağan olarak gönderildiğini, erkeğin bunu dilediği kabul edebileceğini söylüyorlar... Evet armağan güzel bir şeydir. …ama kendisine sunulan bu hediyeyi içine sindiremeyen buruşturup atanlar bir erkekse kadının bir armağan olarak sunulma zamanı bitmiştir… Bunun hem erkeğe hem de kadına bir haksızlık olduğunu düşünüyorum…
Kadınların dünya hayatı boyunca hiçbir zaman erkeklerle eşit bir ortamda olamayacaklarını tahmin edebiliyorum..Bu gayet açık…Tarih boyunca aleyhlerine işleyen süreç bunu değiştirmeye yetmemiştir..Ama asıl üzüntüm cennette gidecek erkeklere küçük göğüslü yüzleri aynanın yansımasından daha berrak güzellikte huriler vaad edilirken..kim bilir belki de kadınlar orada da umduklarını bulamayacaklar ...Tercih hakları yine buradaki gibi erkek egemenliğinde mi olacak..bunu bilemiyoruz..zamanda yolculuk henüz yapılamadı…
faik danışman
YORUMLAR
kadın erkek eşit değil ne yazık ki zaman dilimi içinde de kadının fiziksel yönden güçsüz oluşu erkeğin ön planda olmasına neden olmuştur... kadının doğurganlık özelliğinin olduşu ve hayatta daha çok iş güç sahibi oldukları için bazı sıfatlar onlara verilmemiştir. bu kadının erkekten aşağı bir varlık olduğunu göstermez... bence burda önemli olan iş bölümü yapılmış ve herkese taşıyabileceği işler yüklenmiş...
dayak olayına,şiddete gelince ne kadar kendini manevi yönden zayıf hisseden birileri varsa şiddette başvuruyodur bunu sadece erkeklerin başlattığını düşünmüyorum...ilk dayak yediğim kişi ilkokul öğretmenimdi ve bayandı...
yani dayak insanın içinde olgunlaşan sonra içine sığmayıp dışarı bi şekilde kusulan bir olgu sevgilerimle yazınız çok güzel olmuş severek okudum
balerin23 tarafından 9/2/2008 12:46:05 PM zamanında düzenlenmiştir.
kadınlar varken biz erkekler cehenneme gitmiyeceğiz diyor bazıları:)))
bizler günahları tek başımıza işliyoruz ya...
çok güzel bir yazı demiyeceğim çünkü konusu itibariyle kadınların yaşadıkları sıkıntıların yazılmış olmasının neresi güzel diyorum kendime ancak bu çok yerinde bir yazı...hele bir erkeğin bunları gözlemleyip yazması birşeylerin değişebileceği ihtimalini güçlendiriyor...
saygıyla...
erkegin hayattaki egemenligi aslinda o kadar da eski degildir.uremede erkegin rolu anlasilincaya kadar anaerkil bir yasam suruluyordu ki bu zaman erkegin egemen oldugu zamandan az degildir.bereket sembolu kadin ve hatta ne kadar sismansa o kadar mukemmeldir.
tevrata da "sumerlerden"gecen havva nin yaratilis hikayesi iel buyuduk hepimiz.kadini armagan gibi gorenler ve onun ustunde tasarruf sahibi oldugu sanalar veda hutbesine bakarlarsa, "kadinlarin allah in verdigi bir ermagan degil de bir emanet" olduklarini gorurler.
peygamberlerin hep erkek olmasi da ilginctir!cunku butun peygamberler ortadoguda ortayacikmistir.amerika kitasinda kadin egemen bir hayatin olmadigini soyleyemeyiz.islamiyet "kadina buyuk haklar verdi" cumlesine ise arap toplumu icin gecerli olabilir.ama o zaman ki orta asya toplumu icin pek de ileri bir hareket degildir.fazla uzatmadan sunu eklemek istiyorum.elestirel bakis acisini yakaladiginizi goruyorum,kendi kulturumuzun paradokslarini aralarda ince ince vermisiniz.bunun icin elinize saglik.tekrar okumakdilegiyle...
Ben söyleyeyim orda hem huriler
hem kılmanlar olacak
bir kadın bir kaç erkekle evlendiyse hamgisini isterse onu seçme hakkı olacak orası cennet
bu rası zahmet yeri.............Bunların olması normal........
Hayat seçimle kalitelenecek hem burda hem orda
kitaplar yazıyor, sorularınızın ahret boyutunu.
Şunu belirtiyim yazınızı çok beğenerek okudum.
Samimi yürekten gelen dizleri kutluyorum.
Hz Ömerin sözü
Bir şey aklıma gelince çok ağlarım.
Kızımı diri diri gömdüğüm.
Bir şey aklıma gelincede çok
sevinirim müslüman olşum der....
Yanlış hatırlamıyorsam....Hakla batılı ayırmak iman aklıyla oluyor.
Mükemmel çalışma sonsuz saygımla..Bir bayan olarak teşekkür ederim..
tülay bilgin tarafından 7/23/2008 8:23:09 AM zamanında düzenlenmiştir.
Kimi der ki, kadın uzun kış gecelerinde yatmak içindir.
Kimi der ki, kadın yeşil bir harman yerinde dokuz zilli köçek gibi oynatmak içindir.
Kimi der ki ayâlimdir, boynumda taşıdığım vebâlimdir.
Kimi der ki hamur yoğuran, kimi çocuk doğuran.
Ne o, ne bu, ne döşek, ne köçek ne ayâl ne vebâl.
O benim kollarım, bacaklarım, başımdır.
Yavrum, annem, karım kız kardeşim, Hayat arkadaşımdır.
Nazım Hikmet
Din adamı dilinden:
Kadın sekiz sıfatlıdır:
1.Giyim kuşam hevesinden maymun.
2.Fakir düşmeye razı olmadığından köpek.
3.Kocasına ve diğer insanlara kibrinden yılan.
4.Gece gündüz koğuculuk yaptığından akrep.
5.Evden eşya sattığından fare.
6.Erkeklere hile kurduğundan tilki.
7.Kocasına itaat ettiğinden dolayı koyundur.
İmamı Gazali
Buyrun iki tanımı siz karşılaştırın…
-----------------------------------------------
inanamıyorum bu yazı nasıl en iyi yazı seçilmez.ki ben yeniyim daha sizin şiir ve yazılaeınızı henüz keşfettim.kadınlar nerede ?
o zaman hakkediyoruz bir yerde başımıza gelenleri.
ne farkımız var deriz. bir erkek kadınlar için bu harika yazıyı yazacak ve hiç bir kadın kör gözleriyle görüp okumuyacak. her şeyi hakkediyoruz..
.Kadınım şiirimden
Dünyanın yarısı ben
Diğer yarısı da sen
Karar ver
Sen de yönet
Yanlışlarımı düzelt
Hak alınır verilmez
Gümüş tepsi ile hep
Al elimden silahı
Engelle savaşları
Dağıt bütün dünyaya
Kardeşliği barışı
KADINIM
necva kıyak tarafından 6/30/2008 9:46:57 PM zamanında düzenlenmiştir.