- 2287 Okunma
- 9 Yorum
- 6 Beğeni
ÖNEMLİ OLMAK MI ? DEĞERLİ OLMAK MI ?
ÖNEMLİ OLMAK MI
DEĞERLİ OLMAK MI
ÖNEMLİ olmakla DEĞERLİ olmak ,
İlk bakışta birbirine benzer kavramlar gibi görünse de ,
Aralarında dağlar kadar fark vardır .
ÖNEMLİ OLMAK ,
İnsana gerçek kişiliğinin dışında verilen, kimlik,makam ya da mevki ile kazanılan geçici olgudur .
Ülkemizde önemli kişi olmak için üstün meziyetleriniz olması gerekmez
Siyasi konjoktürden faydalanıp makam ,mevki sahibi olmanız yeterlidir .
Önemli kişiler gücünü ,çevresini saran yalaka ve soytarılardan alır .
Onların alkışlarıyla şahlanır .
Kişiyi önemli yapan ona verilen ÜNVANdır .
Ünvan ki, onun sırtına giydirilen sahte incili kaftandır .
Kaftanı çıkarınca geriye bir HİÇ kalır .
Oysa ,DEĞERLİ OLMAK,
Pek çok meziyet gerektirir .
Dürüst,onurlu,çalışkan ,adil, hoş görülü ,insancıl ,yurtsever , zeki , sevgi dolu,merhametli ,
yardımsever ,sağ duyulu ,disiplinli ,kültürlü,bilgili olmak,
kendini böylesi insani ve çağdaş değerlerle donatmış olmak gerekir .
DEĞERLİ lik insanın kendi çabası ,felsefi görüşü ve yaşam tarzıyla
üstüne kendinin diktiği altın kaftandır ve onu ölene dek üstünde taşır .
Seçim sizin .
Başkalarının sırtına basarak yükselip önemli olmak mı ?
Yoksa ,kendi kazanımlarıyla değerli olmak mı ?
Doğru kararı yine siz verin .
not : Ülkemiz ÖNEMLİ lerle dolu .Siz DEĞERLİ olmayı seçin ...
MELAHAT ÇETİNKAYA
YORUMLAR
Merhaba Melahat hanımefendi,
Özgün yazınızı büyük bir beğeni ile okudum.
Elbette değerli olmak önemli.
Önemli olmanın genlerle ilişkisini irdelemek gerekir diye de düşünmeden edemiyorum.
İnsan 7'sinde neyse 70'inde de aynıdır mealli bir atasözü var.
Gerçi nitelikli eğitim-öğretim önemli olma duygularını yola getirir derim.
Ve İnönü'nün dediği gibi namuslular, namussuzlardan daha cesaretli olursa memleketteki önemliler azalır diyelim.
Emeğe ve sanata saygımla...
İBRAHİM YILMAZ tarafından 2.12.2020 00:19:19 zamanında düzenlenmiştir.
YAKAMOZ ŞİİRLER
YAKAMOZ ŞİİRLER
Ne mutlu;
Dürüst,
onurlu,
çalışkan ,
adil,
hoş görülü,
insancıl ,
yurtsever ,
zeki ,
sevgi dolu,
merhametli ,
yardımsever ,
sağ duyulu ,
disiplinli ,
kültürlü ve liyakat sahipli bilgili olarak *önemli makamlara* oturanlara...
Harika bir yazıydı.
En kalbi tebriklerimle
Saygılarımla
YAKAMOZ ŞİİRLER
Çok teşekkürler selam ve saygılar.
Slm. Önem de değer de elbet baktığınız ve veya beklentiniz bulunan noktaya göre de şekillenebilir. Elbette bu ikisi birbirinin aynı değiller. Önemli olan, sujenin değerlerle bezenmesinin güzel olduğu.. Toplumsal anlamda ve diğer deyimle, hiyerarşik yapıda iyi ve üst kademede olanların, değerli de olabilmesini ümit ederdim. Ben onlara bilge, düşünür, filozof,... derdim. Belki eskiden ( yüzyılllar öncesinde) bu işler biraz böyleydi. Değerli olanlar şimdi öneme, önemli olanlarsa değerli olana uzaklar. Ne yazık. İçinde bulunduğumuz toplumun ve geniş anlamda da beşerin davranış ve tepkilerinin bir resmi de niteliğindeki yazınız, gerçekten önemliydi. Bu yazıdan gerçek anlamda çıkarımlarda bulunabilenlere de değerli demeliyiz o halde. Saygılarımla.
YAKAMOZ ŞİİRLER
Rahmetli Çetin Altan,bildiğim kadarıyla bu iki kavramı "değerli ve önemli" bütün ömür boyu yazdı.Dediği de şuydu mealen tabi ki.
-Bu ülkede değerliler önemsiz,önemliler ise değersizdir !
Konu başladığı güzeldi,değerli bir teşekküre layık bence.
YAKAMOZ ŞİİRLER
değerli olmak her daim öndedir..... şimdiki önemlilerin hepsi dalkavuk ve yalakadır....
güzel bir sorgulama hocam saygılarımla
YAKAMOZ ŞİİRLER
Ben önemli olanlara"koyma değerliler" derim hep.
Konulan değer ellerinden alınınca zemheri de çırılçıplak kalıverirler.
Çok örneklerini gördüm onların.
Değerli olmaya gelince;
Değer özdedir. Değer kadayıf ise sonraki kazanımlar üstünün kaymağıdır.
Çok güzel çok anlamlı bir yazıydı.
Tebrikler, teşekkürler.
YAKAMOZ ŞİİRLER
Değerli yorumunuz için çok tşkler .
YAKAMOZ ŞİİRLER
cnmm çok güzel bir sorgulama insan vijdanı rahat edecekse başın yastığna koydunda
huzurlu olcaksa kimseyi basamak yapmamlı değerli olmak elbette önemli ola bilen hellal olsun)
Kalemin daim yüreğin var olsun ustam Yürek sesin susmasın sevgilerimle