A T A T Ü R K - D İ N C İ L E R - V E D İ N D A R L A R:
"BEN DİNE VE GERÇEK MÜMİN DİNDARA DEĞİL; İNSANLARI HURAFEYLE KANDIRAN, DİNİ MENFAAT VE ŞAHSİ ÇIKARLARINA ALET EDEN SAHTEKAR DİNCİLERE KARŞIYIM"
İŞTE BÜYÜK İNSAN ATATÜRK E, BU GERÇEĞİ İFADE EDEN SÖZLERİNDEN DOLAYI DA AYRICA BİR DÜŞMANLIK GÖSTERİR DİNCİLER. ÇÜNKÜ ATATÜRK DİNCİ İLE, GERÇEK DİNDARI BİRBİRİNDEN AYIRAN VE ÇOK İYİ TANIYAN BİR DEVRİMCİDİR. ATATÜRK ÜN BÜTÜN KIZGINLIĞI "DİNCİLEREDİR". ÇÜNKÜ ONLARIN GERÇEK ALLAH İNANCINDAN ZİYADE, DİNİ BİR RANT ARACI YAPTIKLARINI VE ÇIKAR İÇİN KULLANDIKLARINI BİLİR, ATATÜRK. ALLAH İNANCINA HALİS KALP NİYETİ İLE İNANAN, İNANCIN ALLAH İLE KULU ARALARINDA SAKLI KALMASI GEREKTİĞİNE İNANAN DİNDARLARA İSE SON DERECE SAYGILIDIR, SEVECENDİR, TAKTİRKARDIR; ATATÜRK. HEPİMİZ SON DERECE SAYGILIYIZ GERÇEK MÜMİN DİNDARLARA VE DE AYNI DUYGULARLA MEŞBUYUZ. ÇÜNKÜ GERÇEK MÜMİN DİNDARLAR, İNSAF İZAN VE VİCDAN SAHİBİ İNSANLARDIR. ALLAH IN DİNİNİ ŞOV VE REKLAM ARACI YAPMAZ, MENFAAT VE ÇIKARLARI İÇİN KULLANMAZLAR, KULLANILMASINI DA ASLA İSTEMEZLER.GERÇEK MÜMİN İNANCINN YAYILMA VE YAYGINLAŞTIRMA SINIRLARINI KENDİ DÜNYALARINDA VE İÇ ALEMLERİNDE ÇİZERLER Kİ, EN MAKBUL OLAN DAVRANIŞ DA BUDUR. ÇÜNKÜ İNANÇ "KULU İLE ALLAH’I ARASINDA KURULMASI GEREKEN BİR BÜYÜK VE GÜÇLÜ DUYGU BAĞIDIR."
KEMAL POLAT 04.12.2014
YORUMLAR
Çok teşekkür ederim sayın Adem Aydınlı bey. Mutlu oldum ziyaretinizden ve de sorduğunuz sorudan.
Evet çok doğru ve haklısınız; çok acı çekti kainat güzeli ve iyisi aziz PEYGAMBERİMİZ HAZRETİ. MUHAMMET "SAV". Çünkü İslam dinini insanlara tebliğ ile görevlendirilmişti tarihini verdiğiniz zamanlarda aziz Peygamberimiz. Çağın kodamanları, mevki ve makamlarından korkanlar, gayrimeşru zenginlik ve menfaatlerinin zedeleneceğini görenler, insanları köle olarak kullananlar, kural tanımazlığı sürdürmek isteyenler karşı çıktılar Peygamberimize ve İslamiyete. İslamiyetin yayılıp benimsemesini önlemek için savaş açtılar, Peygamberimize ve İslamiyeti kabul edenlere. Bu nedenle onlarla savaşmak zorunda kaldı Aziz Peygamberimiz. Yoksa o kainat iyisi ve güzeli aziz inanın, tek bir damla insan kan akıtılmasına, asla rızası ve hevesi yoktu. Savaşmaya mecbur ettiler, kainat iyisi ve güzeli aziz peygamberimizi.
Kendisine karşı çıkıp, zulmeden ve savaş açanların hiç birisine zorla İslamı kabul edeceksiniz diye dayatmada bulunmadı, savaş açmadı, Sadece ALLAH'ın emrini onlara tebliğ etti. Karşı çıkanlar ise zor ve şiddet kullandı, Aziz Peygamberimizi savaşmak zorunda bıraktılar. Oysa Yüce Yaratan da Hazreti Muhammet "SAV" a; " ASLA ZORLAMA YAPMAYACAKSIN" diye emretmiş.
___________________________
Yazımızda bahis konusu olan bu günün insanıdır." İbadetin gizli gizli ve gösterişten uzak yapılması, hiç bir insanın, zorla din ve ibadet yapmaya zorlanmaması" meselesidir. Çünkü inanç ve ibadet konusu KULU ile ALLAH arasındadır. Bu anlayış ve ilişkiye bir başka kişinin karışıp zorlama yapması, kendini "Haşa ve zinhar" ALLAH yerine koyması şeklinde anlaşılır. Çünkü Kişi amelenin sevap ve günahını değerlendirip , cezalandırmak, ya da mükafatlandırmak ALLAH' ın yetkisindedir.
Kişi olarak, birey olarak, dini bilgiler "dayatma ve zorlama yapılmadan" insanlara telkin edilebilir. Sıradan insanların inanç konusunda görevleri bu kadardır. Gerisi, Kulu ile ALLAH arasındadır. Ona da kimse karışamaz. Yazımda vermek istediğim mesaj bunlardan ibarettir. Bu anlayışlardaki gerçek mümin dindarlarımızın çoğalması, sağ ve selamette olmaları dileklerimle selamladım sizi.
Kemal Polat