- 1055 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
VATAN SANA PARAM FEDA
Vatan sana canım feda - Vatan sana canım feda
Vatansana canımfeda vatansancanımfeda
Askerliğini yapmış her erkek, yürüyüş kararıyla bölük halindeki toplu koşularda söylenen (aslı )‘’vatan sana canım feda’’ sözünü bilir.
İki kez ve nefes aralıklarıyla, kelime kelime söylenir, hemen devamındaysa iki kez de aralık vermeksizin tek nefeste bir biri ardına yüksek sesle ve hızlıca söylenir.
Askerlikte yürüyüş kararıyla söylenen bu sözün günümüzdeki versiyonu şudur.
Vatan sana param feda - Vatan sana param feda
Vatansana paramfeda vatansanaparamfeda
Dün ülkenin en yetkili kişilerince açıklandı 1 Ocak 2015 itibariyle 28 yaşında olan ve 18 bin lira ödeyen her insan bedelli askerlik uygulamasından yararlana bilecek.
Pekiiii 18 bin lira parası olmayan? Eh onlarda bakacaklar artık neylerinden yararlanacağına!
Mal canın yongasıdır özdeyişine sahip bir millet olduğumuza göre bedelli askerlik uygulamasınada bu mantıkla bakıldığında bir sakınca yok. öyle ya! Bu durumda parasını feda eden kişi canını da feda etmiş oluyor zaten.
O zaman da insan’ın anlamakta güçlük çektiği şey şu oluyor; İyi de, profesyonel askerliğe geçilsin dendiğinde Bu öneriyi sunanları vatan haini ilan edip, her Türk asker doğar diye ahlaksızca vatan, millet edebiyatı yapanların. Ülkede, demokratikleşme adına atılan her adıma itiraz edip. Ulusal barışa engel olmak için Atatürk Türkiye’sini bölüyorlar diye barış girişimlerine engel olmaya çalışanların. Lüks semtlerin caddelerinde demokrasi karşıtı eylem yapıp hükümetin barış için attığı adımları elerine aldıkları bayraklarla nara atarak eleştirenlerin. Aynı hükümetin icraatı olan bedeli askerlik uygulamasına ‘’çıtlarını’bile çıkarmamaları ne tuhaf!
Konu kendilerini ilgilendiren bedelli askerlik olunca işler değişiyor.olsun yinede paracıklarını elleri titrese de feda etmeleri taktire şayan.fakat iş,vatan için vergi ödemeye gelince paralarını feda etmemeleri yani en kutsal görev olan vergilerini ödememeleri,ne ilginç değil mi?. Sevsinler sizin Atatürkçülüğünüzü de, Türkçülüğünüzü de.
Demokrasiymiş insan haklarıymış adalet ve sosyal eşitlikmiş bunların ne önemi var! Çünkü onlar için gerçekte her Türk değil! her fakir asker doğar.
Eee böyle riyakâr bir anlayışa, böyle uygulamalar da yakışır tabi.
Neyse nerde kalmışlardı?
Hah tamam,vatan sana …….
Serhat BİNGÖL 03.12.2014
YORUMLAR
Evet...
Yazılması gereken yazıyı, anlatılması gereken konuyu anlatmışsın.
Güzel de yazmışsın.
Taşı gediğine koymuşsun.
İnsanlar,
kendi çıkarları söz konusu oldu mu;
en küçük olayda yaygarasını kopardıkları kutsal değerlerini nasıl da unutuveriyorlar.
Atatürkçülük ha?
Atatürk'ün askerleri ha?
Siz olsanız olsanız,
Atatürk'ün paralı askerleri olursunuz.
Rahmetli, bu günleri görse idi,
ardında bıraktığı gençlik için kahrederdi herhalde.
Vatan görevinden kaçmak için para bastıran Türk gençliği.
Babası zengin olan ne ala...
Olmayanlar için de, bankalar uygun taksitlerle kredi planları yaptı bile.
Sadece Atatürkçüler mi?
Değil elbet.
Milliyetçiler, Ülkücüler, Ak gençler, Esmer gençler, tüm gözü açıklar.
Ülkeyi, milleti kim koruyacak, bilemiyorum artık?
18 000'i bulamayan garibanlar herhalde.
Serhat BİNGÖL
Değerli dostum
Bu bedelli uygulaması ilk değil 1986 yılından beri uygulanıyor. Sözde bir sefere mahsustu ama sonrasında defalarca uygulandı.
Fakat bu seferkinin ayrı bir özelliği var şöyle ki; Cumhurbaşkanımıza, Başbakana ve tabii ki Ak parti hükümetine sabah akşam kanallarında ve şehirlerin lüks semtlerinin süslü caddelerinde. Atatürk’ün arkasına saklanıp hükümetti eleştirenlerin, ülkemizdeki demokratik ve ekonomik atılımları protesto edip hükümete ağza alınmayacak hakaretler edenlerin. Bu bedelli uygulamalarına ses çıkarmamaları çok kanıma dokandı. Sanırım beni bu kadar etkilemesinin nedeni şu oldu; gerçi bu çakma ulusalcı kesimlerin ne mal olduklarını biliyordum ama insani zaaf bir ümit işte! belki düzelirler de çoğulcu Demokrasiye ve Cumhuriyete gerçek manada sahip çıkarlar diye bir beklenti içerisindeydim fakat gördüm ki çok affedersin ib….ler halen aynı yerdeler yani onların çıkarına olan her şey mubah sonrası, sonrası yine statükocu askeri vesayete dayalı yasakçı ve dayatmacı yönetim….Beklentileri bu.
Umarım bu seçimlerde mevcut hükümet %50 ile değil %60-65 ile yeniden iktidar olurda bu kesimler de ağızlarının payını alırlar. öyle ya! Dinsizin hakkından imansız gelir.
Dediğim gibi bu durum beni çok öfkelendirdi bu nedenle birazda yorumunuza cevabımda içimi dökmüş oldum hoş görünüze sığınıyorum.
Yorumunuza ziyaretinize çok teşekkür ederim değerli dostum.
Saygı sevgi selamlarımla.
:) Dönemin içini doldurmak,tarihe mal olmak öylede böylede... Bende yaş 32 diyorum ki ben de bu yasadan yararlansam:
Vatan sana canım feda - Vatan sana canım feda
Vatansana canımfeda vatansancanımfeda
sözlerini söyleme hakkına sahip olamıyor muyum? :)
Henüz askere gitmedim,sanırım 18.000 tl vererek görevimi böyle yerine getireceğim ve ardından sizin söylediğiniz sözü söyleyeceğim:
Vatan sana param feda - Vatan sana param feda
Vatansana paramfeda vatansanaparamfeda :)
Güzel dokunmuşsun konuya... Hala kullanma hakkım saklı !
saygılar,sevgiler Değerli Dostuma
Serhat BİNGÖL
Değerli dostum Can
Bende bir yılla kaçırıyorum bedelli uygulamasını:)))
Şaka biryana benim itirazım bedelli askerlik uygulamasından çok uygulanış biçimine. Eğer böyle bir uygulama yapılacaksa o zaman bu uygulama askerlik çağına gelmiş herkesi kapsamalı söz konusu olan 18 bin liralık rakamda herkesin beyan edeceği gelir durumuna göre taksitlendirilmeli vb gibi şekillerle en azından uygulamadaki adaletsizlik en aza indirilmeli.
Ha, bu arada askerlik olgusuna karşı olmama rağmen eskiden askerliğini yapmamış bir genç gördüğümde aslanım git vatani görevin yap derdim. Şimdi aynı gence nasıl git vatani görevini yap derim, o gençte bana dönüp ha s..tir lan demez mi? Der tabi haklı. Onun için askerlik bir an önce profesyonelliğe dönmeli yoksa ciddi bir toplumsal çatışma kaçınılmaz olur. Öyle ya! Koklamaya doyamadığı bakmaya kıyamadığı gencecik evladın mezara koyan ve onunla birlikte ‘’manevi’’ anlamda mezara giren o anne, babanın öfkesini kinini kim bastıra bilir?. Yemin ederim ne Atatürkçüsünü bırakır ne ulusalcısın afedersin alayının… mna kor bende olsam koyarım yerden göğe haklıdırlar.
Üstelikte halen (mutlu azınlık) bir kesim utanmadan ülkedeki barış girişimlerini demokratik ve ekonomik atılımları sabote etmeye engellemeye çalışıyorlar eh tabi ölen kendi çocukları değil. Yani insanın çileden çıkıp ulusalcısına da dincisine de ağız dolusu küfür etmemesi çok zor. Ya sabır
Yorumunuza ziyaretinize çok teşekkür ederim değerli dostum.
Saygı sevgi selamlarımla.
yorumu sildim niye!
cunki gördüm ahlâk yoksunu bir baslik gördüm..
tanrının çalışma prensipi diyen birini ciddiye almak bana yakışmaz.. zira bana dikçe sen haklısın bu kişiye cevap yazdın derler..
Dikçe tarafından 12/3/2014 3:19:25 PM zamanında düzenlenmiştir.
Serhat BİNGÖL
Murat arkadaşım sayfama hoş geldiniz.
Sizin sildiğinsiniz ilk yorumunuzu okuyan sayfa dostları ben aradı. Siz yorumunuz da zengin biri olduğunuzdan bahsetmişsiniz fakir mi var? Varsa ben onun bedelini öderim falan demişsiniz. Sildiğiniz yorumunuzun devamında yine zenginliğinizden bahsedip zengin olmanıza rağmen askerliğinizi yaptığınızı söylemişsiniz ne güzel sizi tebrik ederim.
Birde işin aslını bilmeden öyle TV seyrederek fikir beyan etmememi söylemişsiniz.
Kısacası gayet güzel bir yorum yapmışsınız niye sildiniz ki?
Zengin olmanızda askerliğinizi yapmış olmanızda güzel bir şey
TV seyrederek fikir sahibi olmamdan daha doğal ne olabilir. Ülkemde olan bitenden genelde gazete okuyarak TV de haber bültenlerini izleyerek bilgi sahibi olurum yani benim başka olanağım yok.
Şu ‘an ki yorumunuza gelince; mevcut yazıya yorum yapmaktan vaz geçip başka bir yazıma hem de başlığına bakarak bir şeyler söylemeye çalışmanıza doğrusu bir anlam veremedim.
Beni ciddiye almanıza ve yorum yapmanıza kızacak birileri varsa âcizane tavsiyem o tür insanları hayatınızdan çıkarın ve asıl onları ciddiye almayın çünkü onlar adam değillerdir eğer adam olsalar onlarda sizin gibi sayfaya girer olumsuzda olsa medenice fikirlerini beyan ederler.
Ne demek istediğinizi anlamasam da yorumunuz için size çok teşekkür ederim
Saygı selamlarımla.
Dikçe
o yaziya cevap yazmam neden?
1-kuran değil....Kur'an -ı Kerim
2-Kur'an okuyan ezbere gelen biri Âllah' c.c için tanrı diyor ise ki Kur'an da yoktur ismidir değildir. diyemeyiz incil okumak lazım.
3- o yazı ve daha çoğu konuya mesut hayatları yazarak başlıyor ise orda kibir vardır..
ve daha önemlisi devleti sevmemek taraflı olmakla beraber bir tarafı okumakta. geçer..
masum Kur'an ezberiniz var şerh şerh ayetleri araştırın ve hadisleride hangi konudaki ler derseniz.. şeriat !
ve Kur'an arapça dır evet ama hangi arap ülkesinin dilidir ve diliyse hangi arap ülkesi Kur'an dilini tecvit ile konuşuyor bunu yazın ..
arapça olan Kur'an alfabesi ile kastettiğin şey farklı ..
bu sebeplerden dolayı o yazdiklarinizi okumadım.. zira islâm Allah'ın dinidir tanrı lafzini o kadar ismi arasında kullanmakta bi taraf olduğunun ispatıdır ..
saygılar
Serhat BİNGÖL
Sevgili Murat
Sayfadan da, özel hayatımdan da beni tanıyan dostlarım iyi bilirler âcizane sayısın hatırlamayacağın kadar kuran-ı kerimi hatim etmiş bir arkadaşınızım. kaldı ki İslam tarihi en çok ilgi duyduğum ve onlarca kaynaktan faydalandığım bir konudur.
Yazımda geçen (tanrı)kelimesi mitolojik çağları anlatmak için kullandığım bir sözdür.’’tanrı’nın çalışma prensipleri’’ adlı yazı dizisini baştan sona okursanız ne anlatmak istediğimi daha net anlardınız.
İlginiz için teşekkürler.
fakat şu anki yazı konumuz bu değil.
Sayılarımla.
Dikçe
din ilmini alan biri Kur'an yazarken kaideye uymaz mı?
Allah aşkına yazdığınız yazının son böülümünde Kur'an yazmak isterken ne yazmışsınız bir bakarmısınız?
neyse ben bu sayfanın bu konu için yeri olmadıgını biliyorum.. lakin burda başladı diye b,r analizde buradan bulundum yorumuda sildim güzel temenni ve Allah'a dosdoğru kul olmak yolunda yürümek temennisiye..
ha bu arada bir imamın attığı tokatla İlme küsmek bu gün bu ilmi anlatmaya tezat düşer..
saygımla..
Serhat BİNGÖL
Sevgili Murat
1.klavye hatası ama hata düzeltim teşekkür ediyorum.
2.anlattığım tokat olayı çocuk yaşta yaşadığım bir konu sende o kadar acımasız olma:))
Sayılarımla.
Serhat BİNGÖL
Değeli dostum yok, sul
Bakalım göreceğiz.
Ülkede daha ne riyakârlıklara tanık olacağımızı zaman gösterecektir herhalde
Yorumunuza ve ziyaretinize çok teşekkür ederim.
Saygı sevgi selamlarımla